یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بیست و یکمین جشنواره استانی قصه گویی استانی در سالن آمفی تئاتر اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور قصه گویانی از مراکز کانون و بخش آزاد برگزار گردید.
به گزارش یافته، در این مراسم و پس از قرائت قرآن توسط مهدی پاپی، قاری بین‌المللی و نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، محمدجواد محمدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با خوش آمدگویی به حاضرین به ارائه‌ی گزارشی کوتاه از چگونگی برگزاری جشنواره پرداخت.
وی با مقایسه‌ی تعداد شرکت کنندگان دوره‌ی قبل با جشنواره‌ی امسال از رشد هشتاد درصدی آن خبر داد و گفت: سال گذشته در بخش‌های مختلف این جشنواره تعداد 93 قصه گو حضور داشتند. این در حالی است که امسال 163قصه‌گو آثارشان به دبیرخانه وصول گردیده است.
محمدی با بیان این که از بین مجموعه آثار دریافتی، 38 اثر در بخش‌های گوناگون جشنواره پذیرفته گردیده اند، اظهار نمود: پس از داوری با توجه به سهمیه استانی، یازده نفر از بین شرکت کنندگان انتخاب و به مرحله‌ی منطقه‌ای معرفی می‌شوند.
مدیر کل کانون با تاکید بر اهمیت قصه‌گویی و افزایش چشم‌گیر شرکت کنندگان در جشنواره گفت: قصه‌گویی اهمیتی ویژه در پویایی جامعه داشته و می‌تواند ارزش‌ها را از نسلی به نسل دیگر انتقال دهد.
وی اظهار داشت: در ارزیابی عملکرد سال 96 جشنواره‌ی شهید رجایی، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان دستگاه برتر استان انتخاب گردید.
مدیرکل کانون با تبریک به دکتر فاضل نظری(مدیرعامل کانون)، دکتر سید موسی خادمی(استاندار لرستان)، کودکان و نوجوانان و خانواده کانون برای کلیه همکاران خود آرزوی موفقیت نمود.
محمدی با اشاره به انتخاب محمد بیرانوندی (نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی) به عنوان سخنگوی هیئت رئیسه فراکسیون حمایت از کودکان و نوجوانان، افزود: تشکیل این فراکسیون برای نخستین بار در مجلس شورای اسلامی فصت ویژه ای است تا مطالبات کودکان و نوجوانان را به مجلس برسانیم و از این طریق حقوق کودکان و نوجوانان را تصویب و ثمرات آن نصیب تمامی کودکان و نوجوانان ایران گردد.
مدیر کل کانون استان با اشاره به افتتاح بخش نجوم کانون و انجمن ادبی نوجوانان در آینده ای نزدیک بیان داشت: از تمامی پژوهشگران درخواست می‌کنم با وجود توانمندی کانون در بخش قصه‌گویی، نسبت به تشکیل انجمن قصه‌گویی در استان و وی را یاری نمایند.
پس از اظهارات مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حجت‌الاسلام اصغردانشی، رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه‌ی جمعه لرستان در بیاناتی گفت: امروز به سبب حضور درکنار کودکان و نوجوانان و چنین فضایی برایم روز خوشحالی است.
دانشی گفت: در امور دینی نسبت به حقوق کودکان و نوجوانان تاکید بسیاری شده است.
وی همچنین با اشاره به مهم بودن مبحث قصه‌گویی، روایتی از توجه و محبت پیامبر گرامی اسلام(ص) نسبت به کودکان و نوجوانان را بیان کرد.
حجت‌الاسلام اصغر دانشی اظهار داشت: جای خرسندی است که کارهای خوب و موفقی در کانون اتفاق می افتد.






نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا