یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۲۳ اردیبهشت ماه در شهر آفتاب برپاست.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، در این دوره از نمایشگاه کتاب همه حوزه‌های اجرایی نمایشگاه به تشکل‌های نشر واگذار شده است.
از لرستان نیز انتشارات شاپور خواست در فضای 15 مترمربعی، سیفا و قلم اعظم هر کدام در فضای 4.5 متر مربعی در این نمایشگاه حضور دارند.


دو هزار و ۷۸۲ ناشر داخلی و خارجی در فضایی به وسعت ۱۳۵ هزار متر مربع کتاب‌های خود را عرضه می‌کنند.
در بخش داخلی دو هزار و ۶۴۳ ناشر و در بخش خارجی نیز ۱۳۹ ناشر از ۱۱۰ کشور شرکت خواهند کرد.
در این دوره تعداد ناشران داخلی افزایش یافته و متراژ اختصاص یافته به این ناشران ۳۰ هزار متر مربع اعلام شده است، ناشران خارجی هم ۴۷ هزار و ۲۳۴ عنوان کتاب لاتین و ۱۵۰ هزار و ۱۴۴ کتاب عربی را عرضه می‌کنند.
فضای اختصاص یافته به ناشران لاتین و عربی نیز به ترتیب دو هزار و ۳۳۳ و دو هزار و ۸۵ متر مربع است.
در این دوره از نمایشگاه ۱۶.۵ میلیارد تومان اعتبار به عنوان یارانه برای استفاده اقشار مختلف مردم نظیر دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و اساتید دانشگاه از آثار عرضه شده در نمایشگاه اختصاص یافته است.
میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه هم ایتالیا و شهر میهمان نیز استانبول ترکیه است.
معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی دراین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برای حمایت از ناشران خصوصی یارانه ۱۵ میلیارد ریالی برای خرید از آنها اختصاص داده است.

برخی حواشی:
به‌دلیل تعطیل بودن (جمعه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه) تعداد قابل توجهی از بازدیدکنندگان به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آمده و این موضوع باعث ازدحام بیش از حد جمعیت در سالن‌ها شده بود.
بارش شدید باران و نفوذ آب از سقف سالن ملل نمایشگاه کتاب باعث شد غرفه کشور ایتالیا که مهمان ویژه سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است، تعطیل شود.
میزان بارش باران به‌قدری شدید بود که آب به داخل سالن‌های سرپوشیده وارد شد.
شایان ذکر است مراسم گشایش سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز ۱۲ اردیبهشت‌ماه با سخنرانی علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتیمو چزرو معاون وزیر میراث و فعالیت‌های فرهنگی کشور ایتالیا به عنوان میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کتاب و محمود آموزگار دبیر شورای برنامه‌ریزی و اجرایی صنوف نشر، و همچنین معرفی ناشران برگزیده سال ۹۵ همراه بود.

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه در شهر آفتاب پذیرای عموم مردم است.



نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا