یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رضا طولابی/ یافته: در شرایطی که مسعود عبدی مالک خیبر، تمامی امکانات لازم از جمله: خرید بازیکنان گران قیمت، جذب مربی و کادر فنی صاحب نام و مطرح، امور پشتیبانی تمام عیار از هتل محل اسکان گرفته تا پرواز با هواپیما، البسه با کیفیت، زمین تمرین اختصاصی، پرداخت قرارداد مجموعه باشگاه و... تأمین کرده بود.

تیم تا بن دندان مسلح خیبر به دلایلی چون: عدم ثبات نیمکت مربیگری، چند دسته شدن بازیکنان تا حدودی بدشانسی، تنش‌های درون تیمی و عدم وفاق و همدلی در این مجموعه، نتوانست، انتظار میلیون‌ها لر زبان را با صعود به لیگ برتر، محقق نماید.
بی تردید در بروز دلایل عدم نتیجه‌گیری خیبر خرم آباد، به حضور افراد غیر فوتبالی در بدنه این باشگاه می‌توان اشاره کرد.
افرادی که با تفکر پادگانی، با تهدید، تفرقه و حذف، بار‌ها و بار‌ها، آرامش را از فضای تیم گرفته و در حالی که بیشتر از هر زمانی، خیبر به اتحاد و همدلی نیاز داشت، تصمیم‌های ناشیانه، یک تنش جدید را برای تیم رقم میزد.
اگر بخواهیم به نقش تأثیرگذار مدیران فوتبالی در باشگاه اشاره کنیم، پژمان نوری مدیرعامل باشگاه ملوان، یک مصداق بارز و کاملاً شناخته شده برای اهالی فوتبال است.
در این فصل لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور، ملوان با درایت پژمان نوری و هدایت مازیار زارع موفق شد، پس از سال‌ها، طعم صعود به لیگ برتر را بچشد.
در بحث ثبات بر روی نیمکت مربیگری نیز، می‌توان به قاسم شهبا سرمربی آرمان گهر سیرجان اشاره کرد، این تیم که تا نیم فصل اول لیگ یک در سال نود و هشت، نود و نه در بین تیم‌های فانوس به دست بود، مدیران آن بار‌ها و بار‌ها با استعفای قاسم شهبا مخالفت کرده و همه جوره پای سرمربی خود‌ایستادند، این حمایت و ثبات باعث شد آرمان گهر در نیم فصل دوم از تیم‌های قعر نشین جدا و در پایان مسابقات، در نیمه وسط جدول قرار بگیرد.
تمدید قرارداد همین مربی، در فصل هزار و چهارصد و هزار و چهارصد و یک، باعث شد این تیم در جایگاه سوم رقابت‌ها قرار بگیرد.
و یا حمایت تمام قد مدیران سپاهان اصفهان از محرم نویدکیا که خروجی آن یک سپاهان متحول شده است، تیمی که علاوه بر بازی تهاجمی، امتیاز‌های زیادی در نیم فصل دوم لیگ برتر به اندوخته‌هایش افزوده است.
قطعاً عدم ثبات و احساسی عمل کردن در تغییر پی در پی مربیان از مهمترین دلایل عدم نتیجه‌گیری خیبر به شمار می‌رود.
بی گمان در هر مجموعه‌ای که شامل ۴۰ تا ۵۰ نفر هستند، اختلاف سلیقه وجود دارد، اما نوع برخورد با افراد و حل و فصل موضوعات به هنر مدیران باشگاه بر می‌گردد، هنری که در وجود پژمان نوری و مدیران ملوان وجود داشت و از جمله دلایل صعود ملوان به شمار می‌رود.
در طی فصل ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ بنا به دلایل مختلف، افراد زیادی از مجموعه باشگاه خیبر (فیزیوتراپ، بازیکن، مربی) از جمع این تیم کنار گذاشته شدند، قطع همکاری باشگاه با هر کدام از عوامل، امری طبیعی قلمداد می‌شود، اما رفتاری غیر حرفه‌ای و خارج از اصول اخلاقی و ترور شخصیت افراد، قطعاً نشان دهنده‌ی رویکرد مدیران غیر فوتبالی است.
مسعود عبدی که یک‌تنه بار سخت تیم داری را برای فوتبال لرستان به دوش کشیده است، در انتخاب افراد در بدنه باشگاه، باید با درایت و دور‌اندیشی بهتری عمل نماید.
حضور مدیران غیر فوتبالی علاوه بر تأثیر مستقیم در عدم نتیجه‌گیری در فصلی که رو به اتمام است، به ایجاد تفرقه و اختلاف بین فوتبالی‌ها دامن زد.
دود آتش انتخاب‌های ناشیانه‌ی مدیران غیرفوتبالی که به دنبال تسویه‌حساب‌های شخصی بودند، ضمن اینکه در عدم صعود تیم بزرگ‌سالان نقش مهمی داشت، در سقوط تیم امید خیبر به لیگ دسته دوم نیز کاملاً مشهود بود.
امیدواریم مسعود عبدی با آرامش و صبر بیشتری از سرمربی فصل آینده‌ی باشگاه حمایت کرده و با برنامه‌ریزی درست و اصولی، در بخش مدیریتی از افراد جوان، انعطاف‌پذیر و صادق استفاده نماید.


 

دیدگاه‌ها  

#1 محمد 1401-03-08 12:51
دستشون درد نکنه.بهر حال زحمت کشیدند.
ان شاا...سال بعد صعود میکنند.
نقل قول کردن
#2 خرم آبادي 1401-03-08 16:37
بنده خدا عبدی ورشکست نشه با این اوضاع
نقل قول کردن
#3 محسن 1401-03-08 21:30
درود بر همتبار ارجمند دکتر عبدی عزیز که الحق یک تنه بار فوتبال استان را بر دوش گرفته ،ان شاالله با تدبیر و رایت ایشان و همت بازیکنان سال لیگ برتری باشند ،همین زحمات دو سه ساله آقای عبدی شخصیت جدیدی به فوتبال استان داده است .
نقل قول کردن
#4 کشوری 1401-03-09 00:24
اینها همش تجربه است خیبر سوم شده این چیز کمیه؟ از طرفی ما همه میدونیم که تیم داوری پشت تیمی که صعود کرد بودند نتایج زد و بندی تیم صعود کننده حتی در مجلات و نشریات ورزشی هم بازتاب یافت
نقل قول کردن
#5 رضا دریکوند 1401-03-09 00:25
همیشه عجله کردن برای پیروزیه، که منجر به شکست میشه. بزارن تیم با آرامش و بدون حاشیه کارش را بکنه. عوض کردن 3 مربی در یک فصل قطعا تیم را آشفته میکنه
نقل قول کردن
#6 امین رشنو 1401-03-09 00:27
دست دکتر عبدی درد نکنه. هیچ سازمان دولتی از خیبر لرستان حمایت نکرده و خیبر با حمایت بخش خصوصی و کمکهایی که دکتر عبدی کرده به اینجا رسیده. دستش درد نکنه. ما قدردان زحماتش هستیم
نقل قول کردن
#7 امیر 1401-03-09 00:56
هرتصمیمی که گرفته شده خودعبدی مالک باشگاه اشراف داشته مدیرچه ورزشی وچه غیرورزشی حتما بایدبه تصمیمات مالک باشگاه چشم بگه پس الکی متن خودراادامه نده .
نقل قول کردن
#8 مجید 1401-03-09 08:25
آقای طولابی به نظرت چند دستگی تا حدودی بدشانسی هست ؟ صورت مسئله رو پاک نکنیم . وقتی آقای عبدی یک مدیر فوتبالی نیست نمی تونه به تیم کمک کنه همه چیز امکانات و تجهیزات نیست علم هم باید باشه . وقتی لیدرهای تیم بازیکنان رو تهدید و ضرب و شتم میکنند . و خیلی مسائل دیگر . واقعا هدف مالک باشگاه فقط کمک کردن نبود خودت هم میدونی
نقل قول کردن
#9 شهروند 1401-03-09 12:14
مدیری با درایت ودلسوز انتصاب بشه. چرا که دکتر عبدی خودش کارش درست است. یه سری مربی حاشیه ساز هم کنار تیم هستن باید اونا هم برن و بزارن سرمربی کارش رو انجام بده. ضمنا یه سری بازیکن جوان با تعصب لر تبار که در بقیه تیم‌ها خوب دارن بازی میکنن جذب بشن. ما تو این تیم نیاز به تعصب و دوندگی داریم. وگرنه بلای استیل آذين سرمان مياد.
نقل قول کردن
#10 ن.ل 1401-03-09 18:06
خواهشا با عجز و لابه خیر خواهانه جاهلانه تان دکتر عبدی پور را مایوس نفرمایید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا