یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با آمدن عبداله ویسی ساختار دفاعی تیم خیبر خرم‌آباد در چند بازی گذشته، شکل بسیار مستحکم و منسجم‌تری را در زمین مسابقه به نمایش گذاشته است.
حذف حرکات ریسکی در نیمه زمین خودی، حذف پاس‌های متعدد عرضی مدافعان و پوشش فضاهای خالی پشت سر مدافعین از مهم‌ترین تغییراتی بود که با حضور عبداله ویسی در تیم خیبر انجام شد.
بی‌تردید در فوتبال مدرن دنیا، برای حفظ هارمونی دفاع در شرایطی که توپ لو می‌رود، فشار و دفاع برای پس گرفتن توپ از مهاجم آغاز می‌شود، حسین جودکی و رضا شکری با خصوصیات درگیرانه، دونده بودن و قدرت حفظ توپ در اجرای این نقشه بسیار تأثیرگذار ظاهر شده آمد.
در تاکتیک دفاعی خیبری‌ها، پوشش منطقه‌ای وینگرها توسط رامین آقالو، حمداله ابدام، یزدان کاکاوند، احمد نصیری به خوبی انجام گرفته است. میلاد سوری در وسط میدان همراه با علی قاسمی، مهران احمدی، مهدی ممی زاده، بهرام احمدی و عارف رستمی در زمان لو رفتن توپ، سریع به ساختار دفاعی تغییر استراتژی داده و به فضاهای خالی برمی‌گردند.
شاگردان عبدالله ویسی در خط دفاع که به‌خوبی در تفکرات تاکتیکی وی حل شده‌اند، در سه بازی گذشته حداقل‌ترین اشتباه را داشته‌اند، محمود یگانه و جواد نصیر در قلب دفاع خیبر، مصطفی علیخانی در سمت راست و امیرحسین غلامی در سمت چپ، یک خط دفاعی منسجم و هماهنگ را در حال رقم زدن هستند، خط دفاعی که نماد بارز آن جنگندگی، جاگیری مناسب و پوشش دادن است.
در درون دروازه نیز محمد ضیایی با اعتمادبه‌نفس و نمایش‌های مطمئن، در حال تبدیل شدن به دروازه‌بانی قابل‌اتکا است.
بی‌تردید بازیکنان خیبر با درست شکل گرفتن در زمان لو دادن توپ، حفظ تمرکز و پوشش در نقاط مختلف زمین، کمترین موقعیت را به حریف خواهند داد.
 



رضا طولابی


دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1399-10-20 20:05
به امید پیروزی های آینده خیبر دوست داشتنی و خاطره انگیز.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا