یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بدون هیچ تردیدی، پهنه گیتی، به شکل فراگیر (پاندمیک) درگیر جنگ جهانی سوم باکاربرد سلاح‌های کشتارجمعی شیمیایی، میکروبی و رادیواکتیو (ش. م. ر.) شده است. جهان خواران برای تقسیم و تجدید جغرافیای سلطه‌ی همه‌جانبه خود، با استفاده از فن‌آوری‌های جدید برای عملیاتی کردن فرضیه ضد انسانی «توماس مالتوس» کشیش انگلیسی و نظریه‌پرداز ارتجاعی اواخر قرن 18 و اوایل قرن نوزده میلادی (1834 – 1766 م.)، عزم خود را به قیمت کشتار ده‌ها میلیون انسان بی‌گناه جزم کرده‌اند ...!
 بدون توجه به مرزهای قراردادی کنونی کشورهای پنج قاره جهان، مردم و دولت‌ها در حال صف‌آرایی دوگانه‌ی «انسانی و ضد انسانی» هستند.
 از یک‌سو، ناشران و ناقلان و کاسبان جنایت‌کار ویروس کووید 19 و حکومت‌های ضد مردمی به‌ویژه در کشورهای توسعه‌نایافته، با سیاست‌های ورشکسته همه‌جانبه‌ی سیاسی – اقتصادی و اجتماعی، اکثریت جامعه بشری را در خطر بیماری مرموز و ناشناخته و مهلک و کشتار و ابتلای ده ها و صدها میلیون تنی روبه رو ساخته‌اند!.
 از سوی دیگر صف‌آرایی تدریجی حافظان و پایشگران منافع انسانی در تمام پدیده‌های زندگی، نمود خود را به رخ کشیده است. این آرایش قوای دوگانه میان مدافعان سلامت و جان و مال انسان‌ها با کاسبان و جنایت‌کاران ملی و جهانی، هرلحظه شفاف‌تر و آشکارتر خود را نشان می‌دهد ... .
 یکی از این زمینه‌ها نبرد بین پایش سلامت و گسترش پلیدی، «میدان‌های مدیریت ورزش ملی و بین‌المللی» است!؟. عقل و منطق کارشناسی مبارزه با کرونا حکم می‌کنند که فرماندهان اصلی این جنگ جهانی، متخصصان و کارشناسان متعهد و مدافع سلامت انسان‌ها در حوزه‌ی علوم پزشکی هستند نه سیاستمداران، نظامیان، مدیران و قهرمانان جهان و المپیک و ... .
 در نتیجه، برای پیشگیری و مقابله و پایش ویروس کرونا، رهنمودهای نهادهای پزشکی ملی و بین‌المللی با عنوان «پروتکل‌های بهداشت فردی و اجتماعی» ارائه و عملیاتی می‌شوند.
 یکی از دستورهای اکید این ره نمودها، حفظ فاصله‌های اجتماعی چندم‌تری با ماسک و همراه با رعایت دیگر اصول بهداشتی است. این واژگان مظلوم «پروتکل‌های بهداشتی» در جریان برگزاری مسابقه‌های ده‌جانبه و انتحاری چندروزه و بی‌مسما به نام لیگ برتر کشتی!؟، مضحکه این یا آن مسوول درشت و ریز شده است! ...؟
 با بهره‌گیری از انواع رسانه‌های دیداری و شنیداری همسو و پخش رپرتاژ آگهی‌های رنگارنگ، مدعی‌اند که با حفظ «پروتکل‌های بهداشتی!» با برگزاری این مسابقه‌ها، هر دونیمه‌ی کشتی غرق‌شده‌ی تایتانیک را از ژرفای 3 هزارمتری اقیانوس اطلس بیرون خواهند کشید و چند صد هزار میلیون دلار طلا و جواهرهای غنیمتی آن را بین کشتی گیران تقسیم خواهند کرد! ...؟
 از دیدگاه کارشناسی، این مسابقه‌های سردرگم و بدون ره‌آوردهای ملی و با درجه ریسک انتحاری را به هیچ شکل و توجیهی، در قالب مسابقه‌هایی هدفمند و قانون‌مند به نام «لیگ» نمی‌توانیم بگنجانیم.



از طرفی با توجه به شرایط ویژه و آمار فاجعه‌بار کنونی، از نظر فراخوان، ثبت‌نام و دیگر تدارکات و زمان اجرا، این تورنمنت چندروزه‌ی داخلی، یکی از بی‌نظم‌ترین، پرحاشیه ترین مسابقه‌های تاریخ فدراسیون با نام «لیگ» بوده است. حاشیه‌ها و ضرر و زیان‌های آن بر نقاط مثبت و آورده‌های فنی کم‌رنگ و نازل آن، چربش کامل و مشهود دارد!
... برگزاری مرحله‌ی رفت این مسابقه‌ها با وجود مقاومت و سماجت ضد علمی مسوول برگزاری آن، مهم‌ترین دستاوردش برای کشتی ایران، شتاب بخشی و گسترش بیشتر این بیماری و به خطر انداختن سلامت جان و مال نخبه‌ها و آینده‌سازان موجود کشتی بوده است!. ده‌ها تن از مسوولان، مربیان، داوران، کشتی گیران و حتی عوامل اداری کشتی و فدراسیون به این ویروس پرخطر مبتلا شده‌اند!؟.
شفاف‌سازی گستره‌ی فاجعه‌آمیز این مبتلایان و دیگر افراد دور و نزدیکی که باواسطه‌ی این ناقلان درگیر شده‌اند، خود نیازمند به یک بررسی و پژوهش علمی مستقل دارد! ...؟.
 غیر از رئیس، آقایان حمید سوریان، سید جلال عسگری، قاسم عسگری از همکاران نزدیک رئیس فدراسیون و فرزند جوان و بی‌گناهش، سرمربی و کل کادر فنی و مدیر فنی آزاد، محمد بنا، برخی از داوران و بیش از ده کشتی‌گیر نخبه یا ملی‌پوش فرنگی و آزاد مانند محمدرضا گرایی، علیرضا نجاتی، امین طاهری، مصطفی حسین‌خانی و ... همه و همه زنگ خطر و هشدارهایی هستند که نشان می‌دهد شعار «حفظ پروتکل‌های بهداشتی؟!» در تمرین‌ها و مسابقه‌های کشتی، یک ادعای نادرست و یک نمایش لفظی و گفتاری است.
کاربرد میدانی ندارد و جان و مال سرمایه‌های مدیریتی و فنی کشتی را در محدوده‌ی خطر صددرصد قرار داده است!...؟
 آقایان مدعی حفظ پروتکل‌های بهداشتی در چنین شرایط فاجعه باری که کشور تعطیل اعلام شده، باید بپذیرید که اگر خود زنده نام و خدمت‌گزار جامعه بشری، حضرت «زکریای رازی» به لحاظ فیزیولوژیکی زنده بود و با بهره‌برداری از فن‌آوری‌های پیشرفته‌ی امروزی، با دستان مبارک، سالن‌های مسابقه‌های ورزشگاه آزادی و خانه‌های کشتی را مانند استخر تا لبه‌ی تشک پر از الکل اتانول صددرصد خالص کند و کلیه عوامل برگزاری مسابقه‌ها هم با لباس غواصی در این دریاچه‌های فرضی الکل غوطه‌ور و شناور انجام‌وظیفه کنند، همان 2 کشتی‌گیر و یک داور وسط روی تشک و فضاهای تنفسی آن و سالن گرم کردن کشتی گیران برای برهم زدن این تمهیدات و کل زحمت‌ها، کافی‌اند ...!
 هنگامی‌که 2 کشتی‌گیر سرشاخ و پنجه در پنجه و نفس به نفس می‌شوند و برخی از آن‌ها با انواع ضربه‌ها و خراش‌های پوستی و سروصورت، ناخواسته غرق در خون می‌شوند و در شرایط استرس بالا و تبادل تنفسی لاکتیکی پرفشار و... دوستان بفرمایند در چنین شرایطی ضد بهداشتی، چگونه پروتکل‌های بهداشتی را حفظ می‌کنند که این‌چنین حق‌به‌جانب و بدون رودربایستی و کمترین ملاحظه‌ای، چشم در چشم مردم بر این طبل می‌کوبند؟! خداوکیلی به این ادعاهای ضد علمی، خودتان هم باور دارید؟ ...! آیا به مخاطبان و جامعه بزرگ کشتی بی‌احترامی نمی‌کنید! ...؟
 * به یاد بسپاریم: با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، هیچ‌گاه در چنین شرایط فاجعه‌آمیزی، تمرین‌ها و مسابقه‌های تن‌به‌تن و درگیرانه را بدون پذیرش ریسک تحمیل هزینه‌های مالی و جانی سنگین نمی‌توانیم به شکل گروهی و تیمی عملیاتی کنیم.
 یکی دیگر از ترفندها و استدلال‌های نا به‌جای هسته‌ی اصلی و کم شمار «کاسبان سنتی و حرفه‌ای» چنین مسابقه‌هایی این است که با سپر قرار دادن برخی قهرمانان، علاوه بر نیازهای مالی، با فرار روبه‌جلو، دلایل و مزایای فنی نقش تمرین و مسابقه کشتی در آمادگی جسمانی و مهارتی مانند دادن یک مسابقه معادل چندین ماه تمرین است و... . را مطرح می‌کنند!...؟
 آقایان باید توجه فرمایند  در شرایط ویژه کنونی، بحث‌های فنی و مهارتی و چه و چه ... دارای هیچ جایگاه و مقبولیتی کارشناسی نیستند!. چالش و چاره‌جویی بر سر حفظ سلامت و جان و مال گل‌های سرسبد ورزش کشور است. مهم‌ترین دغدغه و پرسش فراروی مسوولان فدراسیون و هیات ها، مربیان، کشتی گیران و خانواده‌های ارجمندشان در چنین شرایط بحرانی و خطرناکی این است: این تمرین انفرادی و گروهی، این اردو و مسابقه‌ای که می‌خواهیم برگزار کنیم چه مخاطره‌ها و زیان‌هایی برای سلامت کشتی گیران و دیگر عوامل برگزاری دارد؟!.
 هر تصمیم و فرآیندی عملی که این شعار سلامت را مخدوش سازد، نشان می‌دهد که برای آن‌ها، جان و مال انسان‌ها در اولویت نیست!.
 در شرایط حاد و فوق بحرانی و تعطیلی گسترده شریان‌های اصلی زندگی فردی و اجتماعی کشور، بسته شدن اجباری تمام باشگاه‌ها و پایگاه‌های ورزشی، ترغیب و تشویق و توسعه مستقیم و غیر مشتقیم انواع تمرین‌های گروهی قاچاقی و در گرداب و میدان خطر و هلاکت قراردادن سرمایه‌های ملی، چه قرابتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قانون مداری دارد؟ ...!
 آیا گسترش تمرین‌های ضد راه‌کارهای بهداشتی و سماجت پرسش‌برانگیز و توسل به انواع نیروهای لابی باز برای دریافت مجوز ضد انسانی و ضد علمی برگزاری این مسابقه‌های با ره‌آوردهای قابل‌چشم‌پوشی و کوچک یکی از نمونه‌های سیاست ناموفق دولت و مسوولان ورزش کشور در این زمینه نیست؟!. آیا برگزاری چنین مسابقه‌هایی، هرچند کوچک، تکمیل تکه‌های پازل‌های اقتصادی مانند احتکار، گرانی و تورم ترمز بریده و دیگر اعمال ضدمردمی کاسبان کرونا نیست؟ ...!
 آیا هزینه‌های چندین میلیارد تومانی به ادعای مسوولان فدراسیون کشتی و آورده‌های 40 تا 50 میلیارد تومانی اسپانسرهای تیم‌های شرکت‌کننده برای چنین مسابقه‌های کم خاصیت و پرریسکی را نمی‌شد با تفکر و اندیشه‌های خردورزانه‌ای به شکل مطلوبی صرف کشتی و جامعه فعال کشتی کرد؟!. اگر تنها نیمی از این مبلغ را برابر ضوابطی کارشناسی به مربیان سازنده بی‌کار شده و نیازمند، کشتی گیران نخبه رده‌های سنی مختلف، باشگاه‌ها و هیات های کشتی چند استان محدود کشتی خیز فعال یا در حال رشد که کشتی آزاد و فرنگی ایران را سر پا نگاه داشته‌اند، اختصاص داده می‌شد، بسیار کارگشاتر و در جهت منافع کشتی کشور در چنین شرایطی نبود؟ ...!
 دوستان! آیا به خطر افتادن سلامت جسم و جان ارزشمند‌ترین سرمایه‌های موجود کشتی فرنگی و آزاد، جسم و جان و به‌ویژه وجدان شما را به رعشه و نگرانی نینداخته است؟!.
 هشدار می‌دهیم! ابتلای به کرونای مرموز، همیشه با بهای نه‌چندان ارزان کنونی برای کشتی و حتا خود شما تمام نمی‌شود. زبانم لال! تا ابعاد فاجعه‌آمیز آن به گرفتن جان شریف حتا یک تن از عزیزترین اعضای جامعه کشتی ایران مظلوم، گسترش نیافته است، صف خود را از ضدیت با اجرای اصولی و درست پروتکل‌های بهداشتی جدا سازیم ...!
 در غیر این شرایط، چه بخواهیم چه نخواهیم! حتا با حسن نیت و ادعای خدمت به کشتی کشور، تاریخ قضاوت مثبتی درباره‌ی ما نخواهد کرد ...
 
 عسگر موسوی/ کارشناس کشتی

دیدگاه‌ها  

#1 mohammd bastaei 1399-09-14 13:49
mohamad astaei
بارود به حق به خاک و عرق تشک خورده سالیان متمادی ودونسل کشتی ایران و کارشناس در حوزه مسائل تربیت بدنی وبویژه کشتی چنانکه ذکر نمودم، چه خوب وچه عمیق این مسِله را برای ظاهر بینان و هیاهو سازانیکه نه در حفاظت سرمایه ها ونخبه گان ورزش ملی کشورن بل در کسب نام و سود و شهرت به بهای دور از جان از پا افتادگی نخبگان فنی و قهرمانان ودیگردست اندر کارانند
امید که این نوشته مستدلل و دلسوزانه تلنگری باشد بر بیداری وواقعی نگری مسئولان فدراسیون کشتی کشورمان با درود
ادب
نقل قول کردن
#2 پرویز شجاعی 1399-09-14 20:48
با درود و آرزوی تندرستی برای تمامی انسانها ،هم میهنان،ورزشکارا ن به ویزه کشتی گیران عزیز میهن.چنانچه ریشه ای و اساسی به مشکلات جاری در کشور توجه نمائیم در درازای چهل و اندی سال گذشته کارها نه تنها به خبرگان سپرده نشده بلکه امورات بدست افرادی سپرده شده که چاپلوس و متملق بوده و بدین سان سکان کشتی شکسته ای را بدست گرفته و در حال غرق نمودن آن هستند ( با توهم خدمت و روبراه نمودن کارها) . این افراد همواره گوشه چشمشان به خوشایند بودن عملکردشان از چشم مسعولینی که کار را به آنها سپرده اند بوده و توجهی به پیامد های اقدامات مخرب خود ندارند و در واقع ذوب شدگانی هستند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا