یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مراد سپهوند، پژوهشگر بازنشسته در یادداشتی نوشت:
 



جناب دکتر شفقت استاندار محترم؛
با سلام و آرزوی موفقیت برای جنابعالی،
اخبار را پی‌گیری می‌کنم و می‌بینم که سرزده وارد ادارات می‌شوید و وضع و حال رسیدگی به امورات را جویا می‌شوید. همچنین سر صحنه پروژه‌ها حضور می‌یابید و به صورت درجا گزارش طرح‌ها را می‌شنوید و دستورات لازم را می‌دهید. این کار درست و حسنه‌ای است که‌امیدواریم در کنار اقدام‌های اساسی و پی‌گیری‌های مهم دیگری که حتماً در برنامه دارید، مؤثر واقع شود. یکی از عرصه‌های بسیار مهم و ارزشمند که ثروت ملی فعلی مملکت و نسل‌های آینده است، عرصه کل محیط زیست و طبیعت و جنگل و مرتع و خاک و زمین و آب استان است که از قضا اهمیت آن‌ها نه تنها کمتر از ادارات و سازمان‌ها و طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی استان نیست بلکه، اهمیت بالاتری هم دارند.
جناب استاندار، وضع و حال جنگل‌های استان خوب نیست. این جنگل‌ها تأمین‌کننده بخش مهمی از هوا و آب سالم مملکت هستند. اگر این جنگل‌ها نباشند، لرستان هم بجز برهوتی بی‌آب و دار و درخت چیزی نیست. این روز‌ها آفات برگخوار به جان جنگل‌های بلوط در جاجای استان افتاده است و با سرعت عجیبی درختان را بی‌بار و بی‌بر می‌کند. ما تقاضا داریم که نشان بدهید اهمیت منابع طبیعی و محیط زیست و آب و خاک و جنگل‌ها و مراتع استان برای‌تان کمتر از پروژه‌های عمرانی و صنعتی نیست. لطفاً از جنگل‌های استان هم بازدید سرزده به عمل‌آورید. جای دوری لازم نیست تشریف ببرید. در همین ۱۵-۲۰ کیلومتری جاده خرم آباد - کوهدشت "مله شبانان" را که رد کردید، دست راست جاده تا دامنه یافته کوه را نگاه کنید تا ببینید چه به روزگار درختان بلوط آمده است. شاید این بازدید سرزده شما باعث شود سازمان منابع طبیعی کشور حفاظت و صیانت از جنگل‌های زاگرس و لرستان را هم در حد و اندازه‌ای بسیار کمتر از جنگل‌های شمال کشور جدی بگیرد.
 از شما سپاسگزاریم.

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1403-02-15 15:02
پس ادارات محیط‌زیست و منابع طبیعی و دانشکده‌های کشاورزی و اداره جهادکشاورزی چکار میکنند؟؟؟ اونا باید بفکر نجات این درخت‌ها باشند
نقل قول کردن
#2 پیام شهروندی 1403-02-15 21:16
آقای استاندار لطفا سری به سدهای زیبا محمد و بختیاری بزنند و فکر تکمیل این دو پروژه باشند
نقل قول کردن
#3 علی محمدی پور 1403-02-15 23:49
سلام درود به شرف نگارنده مطلب بالا و خبر گزاری یافته
خیلی خیلی خیلی وضع جنگل های زاگرس بحرانی هست خدا وکیلی از خیلی پروژه های عمرانی پیگیری اش واجب تره
استاندار انقلابی و جهادی برس به داد جنگل‌های استان امروز رفتم کوهای اطراف جنوب خرم آباد منطقه شوراب، کدیر و اطراف دادآباد
آدم گریه اش میگیره از وضع بحرانی جنگل های استان
نقل قول کردن
#4 علی 1403-02-16 10:08
مشکل جنگل ها مردم روستایی هستند که درختان را قطع کرده یا آتش می زنند تا زمینش را تصاحب کنند . متاسفانه منابع طبیعی خیلی ضعیف عمل می کند . بعنوان نمونه روستاییان ایواندر نرسیده به پلیس راه الشتر در حال تصاحب و تخریب جنگل هستند و هیچ کس مانع کارشان نمی شود. لطفا پی گیری کنید . دور درختان بلوط سیم خار دار کشیده و منابع طبیعی و ملی را مال خود می دانند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا