یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آقای اردی‌‏بهشت‌ماه سال جاری، يكي از نشريات محلي لرستان در گزارشی ویژه، عملکرد دکتر "ایرج عبدی" نماینده‏‌ی مردم خرم‌‏آباد در دور نهم مجلس شورای اسلامی چاپ کرده است.

این نشریه مطالبی را عنوان نموده که اگر فردی خارج از استان لرستان به مطلب توجه می‏‌کرد به طور قطع در ذهن خود یک بهشت کوچک بر روی زمین از اين شهر را تجسم می‏‌نمود.

جایی که این نماینده طی 3 صفحه به ارائه‏‌ی گزارشی از عملکرد 2 سالانه‌‏اش در مجلس شورای اسلامی پرداخته و سخنانی ایراد نموده است که برخي مردم خرم‌آباد پس از خواندن آن به شك و شبهه افتادند كه نكند در يكي از مدرن‌ترين شهرهاي جهان زندگي مي‌كرده‌اند و خودشان خبر نداشته‌اند!

این عناوین و گفته‏‌ها اگر حداقل 50 درصد هم نزدیک به واقعیت باشد، باید شاهد یک مرکز استان پیشرفته و تحول‌یافته باشیم.

از آن‌جا که آمار و ارقام زبان ندارند که لب به سخن گشایند و تنها در عمل است که مورد توجه مردم قرار می‏‌گیرند، باید اذعان داشت این گفته‏‌ها و گزارش عملکردها دردی از محرومیت‏‌ها و ضعف‏‌ها و بی‌کاری مردم این دیار را دوا ننموده و حتا طی 2 سال گذشته استان لرستان و مرکز، آن بنا بر اعلام مرکز آمار کشور، در صدر استان‏‌های بی‌کار قرار گرفته و از آمار 17.5 درصد بی‌کاری در سال 90 به 20.7 درصد در سال 93 رسیده است.

آمار اعلام شده خود بهترین گواه بر این مدعاست برای رد نمودن این گزارشات اغراق‌آمیز که بیش‌تر به نظر می‏‌رسد جنبه‏‌ی تبلیغاتی و طرف‏‌داری از اشخاص را دارد.

اهالی خرم‌‏آباد و حومه در روزهای مبارزات انتخاباتی مجلس نهم نیک به یاد دارند شعار اصلی دکتر عبدی که در بین مردم گُل کرده بود چه شعاری بود! شعار وی، «من رویائی دارم» بود. رویای اشتغال و رویاهایی از این دست که هر جوانی به دلیل دست نیافتن به آن‌ها برایش به صورت رویا و آرزو در آمده است؛ از نظر من تا به امروز هم در حد همان رویا هم‏چنان باقی مانده است.

باری، در بخش‏‌هايی از این گزارش عملکرد، مطالب و عناوینی به کار رفته است که ايرادات بسياري بر آن‌ها وارد است. برای نمونه در بند 25 مطالب حوزه‏‌ی نظارت، از اقدامات جناب عبدی عنوان شده است که: «پی‌گیری و راه‌‏اندازی پروازهای روزانه برای فرودگاه خرم‌‏آباد...» موضوعی که هم‌استانی‌‏ها و مدیران به آن واقف‌ هستند این است که برقراری پروازهای منظم فرودگاه خرم‌‏آباد حاصل پی‌گیری‌‏های چند ماهه‏‌ی "هوشنگ بازوند" استاندار لرستان بوده كه ايشان اقداماتی در راستای برقراری پروازهای خارجی نیز در دستور کار خود دارند.

در بند 26 مطالب گزارش مذکور عنوان شده است که: «پی‌گیری و راه‌‏اندازی کارخانه‌‏ی پارسیلون از دیگر اقدامات دکتر عبدی می‌‏باشد...» نکته‏‌ای که در این مورد باید بدان اشاره داشت این است که کارخانه ‏ی پارسیلون در حال حاضر به علت عدم کارشناسی دقیق و تخصصی با تزریق بدون پشتوانه‏‌ی 8 میلیارد و 200 میلیون تومان وام به کارخانه‏‌ی پارسیلون برای 6 ماه تا یک‌‏سال یک فاز از این کارخانه را راه‌‏اندازی نمود ولی از آن‌جا که این تزریق بودجه غیر‌اصولی بود فقط بر حجم بدهی‏‌های کارخانه‏‌ی پارسیلون افزود و امروزه دوباره کارخانه‏‌ی بی‏‌صاحب در تعطیلات به سر می‌‏برد و کارگران آن در پیش از نوروز بی‌کار شده‌اند!

در بند 29 مطالب حوزه‏‌ی نظارت از سِری اقدامات این نماینده آمده است: «پی‌گیری و حل مشکلات ترمینال مسافربری خرم‌‏آباد...» حال چه کسی است که نداند خرم‌‏آباد هنوز فاقد ترمینال برون‌شهری است و خیابان شریعتی تنها ترمینال این شهر است؟! اگر اين جزء عملكرد نماينده‌هاست پس بايد روزنامه‌‌نگاران خرم‌آبادي را بهترين نمايندهگان اين شهر دانست كه بيش از يك دهه قبل تا كنون پي‌گير احداث ترمينال اين شهر بوده‌اند و از آن دم زده‌اند و مي‌زنند!

در بند 32 عنوان گردیده: پی‌گیری و تلاش جهت راه‌‏اندازی مجتمع کِشت و صنعت خرم‌‏آباد...» در این مورد باید گوش‌زد نمود کشت و صنعت خرم‌‏آباد با تلاش‏‌های استاندار و جذب سرمایه‏‌گذار عربستانی مراحل راه‏‌اندازی را پشت سر می‌‏نهد، و لا غير. ديگران نيز شايد دنبال واگذاري آن به كس خاصي كه مد نظر خودشان بوده‌، اقدام كرده‌اند اما به اندازه‌ي استاندار در سرنوشت نهايي براي شكوفايي آن تأثير نداشته‌اند.

در ادامه‌‏ی مطالب عناوین دیگری آمده که با اندک دقت و بررسی می‌‏توان فهمید تنها، حرکتی تبلیغاتی برای رأی‌‏گیری مجلس دهم است، چرا که "تصویب حقوق بی‌کاری برای بی‌کاران" که جناب دکتر عبدی به اجرای آن مفتخر شده است، چیزی در حد خیال‏‌پردازی بیش نیست.

واقعیتی که همه‏‌ی مردم خرم‏‌آباد بر آن آگاه می‏‌باشند این است که طي 2 سال گذشته به‌جز پروژه‏‌ی راه‌‏اندازی آمبولانس سپید‌دشت، اقدام عمومي ديگري كه مشكل مردم اين ديار را حل كند از نماينده اول خرم‌آباد نديده‌ايم.

اين‌ها را نوشتيم تا بگوييم زمان به سرعت در حال گذر است و اگر اقدامی می‏‌خواهد صورت بگیرد بهتر است تا پیش از انتخاب آینده تحقق یابد.

به نظر می‏‌رسد مردم، ديگر از طريق آمار و ارقام ارائه شده نظرشان به سوی کسی باز نمي‌گردد، چرا که شعور سیاسی ملّت بالا رفته است.

اگر نماینده‏‌ای قرار است حرکتی برای مردم انجام دهد همان بِـه تا دیر نشده است به وعده‏‌هایی که به آنان داده است عمل کند، چرا كه هم به نفع خودش است و رضا يت موكلانش كه حاصل شد، بر شمار طرف‌دارانش نيز افزوده مي‌شود و هم اين كه راه را بر منتقدان و مخالفانش خواهد بست!

امین   ماسوری

 

 

 


 

 

دیدگاه‌ها  

#1 محسن 1393-03-05 10:14
سلام جناب ماسوري........
دم شما گرم......... عالي بود..........
بخدا اين جور مطالب ك منتشر ميشه چيزي نيست جز تبليغات........ و مطمئن باشه كه اين مردم ديگه اشتباه اول خودشون رو تكرار نميكنن
نقل قول کردن
#2 محمد 1393-03-05 11:17
روزنامه نگار???? یا تخریب چی??? چقدم بازوندووووو دوس داری ااااا جمش کن بابا با این مقالت این همه زحمت دکتر عبدی.رو ندیدی..... میترسی تایید کنی
نقل قول کردن
#3 کیمیایی 1393-03-05 14:08
الحق و الانصاف در دل بسیاری از مردم را گفتید .
واقعا چرا نمایندگان فکر مردم رو نمیکنن.
دست شما دردنکنه که خوب اشاره کردید.
نقل قول کردن
#4 بازنشسته تامین اجتمی 1393-03-05 16:55
با تشکر از اقای ماسوری با انتقاد منطقی و مستدل ایشان در خصوص شرکت پارسیلون این چندمین بار است که اقای مدیر عامل شرکت وامهای میلیاردی می گیرد از سال 85 تاکنون حئاقل بیست میلیارد وام گرفته دران زمان پرسنل شرکت قریب دوهزارنفر بود که با مساعدت تامین اجتماعی 80 درصد انان در قالب سخت وزیان اور درسال 85تا89 بازنشسته بدون اینکه یک ریال حق بیمه پرداخت شود ان بیست درصد هم که سوابقشان زیر بیست سال است وبتدریج هرچند کارخانه تعطیل بوده ولی لیستشان پذیرفته شده تا بتوانند بازنشست شوند فقط تعداد یکصد نفر کار گر سه چهارساله دارد که هیچگونه حفوقی به انان نمی دهد یا چند ماه یک بار وماشین الات نیز کلا فرسوده اند پس معلوم نیست این وامها برای چه داده میشود شرکتی که عملا تعطیل ولی اسما باز است خوب است جناب نماینده پیگیری نماید این همه وام کجا هزینه ویا سرمایه گذاری شده بخدا اگر تامین اجتماعی مساعدت نمی کرد معلوم نبود سرنوشت این کارگران به کجا ختم میشد شایان ذکر است در حال حلضر بیست میلیارد فقط بدهارتامین اجتماعی است وان را پرداخت نمیکند.
نقل قول کردن
#5 رضا حسنوند 1393-03-05 20:09
دوست عزیزم اقای محمد دوست داشتنی. مشکل اصلی ما مردم لرستان این است که تا یک نفر جسارت و مردانگی به خرج میدهد و درد دل مردم را مینویسد سریعآ بر علیه او موضع میگیریم.
این نویسنده عزیز قطعآ مهمترین مطالبه این روزهای مردم مرکز استان را با شرف قلم تمام ذکر نموده و وجود این چنین نویسندگان شجاعی حتمآ عامل سربلندی استانمان خواهد شد.
ضمنآ خدمات و کارهای ندیده و نشنیده دکتر عبدی را به غیر از جنابعالی هنوز هیچ کدام از شهروندان ندیده اند. ممنون جناب ماسوری عزیز. ممنون نویسنده و روزنامه نگار عزیز.
نقل قول کردن
#6 حاج حسین 1393-03-06 02:23
ای کاش امثال آقای ماسوری که در تلاش اند شرف از دست رفته قلم را دوباره بازگردانند، از چند نفر بیش تر می‏بودند.
به دلیل عدم آشنایی با کامپیوتر، نوشتن این نظر را بر عهده‏ ی نوه ام گذاشته ام.
نقل قول کردن
#7 علی 1393-03-07 12:27
سلام، لطفا مقالات از این دست رو بیشتر منتشر کنید تا برخی مسئولان گمان نکنن هرچی بگن مردم قبول میکنن، یا علی.
نقل قول کردن
#8 صوفی 1393-03-07 13:09
من که کلی دلم از این نماینده گرفته و بسیار ممنونم از اقای ماسوری که کمی از درد دل ما رو نوشتن. به امید تاثیر گذاری این نوشتار و ایجاد تلنگری بر نماینده ها. بازم مرسی اقای ماسوری
نقل قول کردن
#9 سید 1393-03-09 15:27
مشکل مردم ما افرادی امتال[...] و [...] ها هستند که دست به عوام فریبی می زنند.... و در خبرگزاری ها و نشریاتی که وابستگی انها به اشخاص و افراد کاملا مشخص می باشد شروع به فرافکنی می کنند... نمونه کامل ان تایید گزینشی کامنت ها و نظرات می باشد... دکتر ایرج عبدی نماینده فعال و جسور استان می باشد که با تلاش های شبانه روزی خود خدمات فراوانی را برای استان و شهر خرم اباد به سرانجام رسانده است... از همه مهمتر یار و یاور دولت محبوب و ریس جمهور عزیز می باشند..... البته میدانم ک نظر بنده نیز مانند دهها نظر دیگر تایید نمی شود
نقل قول کردن
#10 میر 1394-06-07 15:41
به امیدروزی که مردم فهیم خرم آباد دست از قوم گرایی بردارند و به اندیشه وتوانمندی رای بدهند
نقل قول کردن
#11 ناشناس 1394-06-07 17:13
باسلام
آقای ماسوری عزیزعقب افتادگی لرستان به خصوص خرم آبادحاصل ندانم کاری وتنگ نظری جنابعالی وامثال جنابعالی است اگر یه ذره زحمت به خود بدهی می بینی که مناقصه کشت وصنعت و روند بهبود پروازهای فرودگاه خرم آباد قبل ازحضور مهندس بازوند بود ولی جنابعالی یا نمیخواهی زحمات این نماینده را ببینی یا چشم بر زحمات وی بسته ایی .پروژه مرغ ماهان راندیده ایی پارسیلون درحال حاضر فعال است هر چنداین کارخانه مشکلات اساسی از سنوات قبل دارد. ورودی های شهر را ندیده ایی که در زمان همین نماینده بی ادعا در حال به سازی است ایکاش آزادمردی راازامام حسین (ع) یاد بگيريم وهر چند به نظرشما اندک خدمات این نماینده را هم میدیدی دنیا محل گذر است و مردم فهیم خرم آباد خود قدرشناس خادمین زحمتکش خواهند بود.
نقل قول کردن
#12 شهروند 1394-06-07 21:23
جناب ماسوري مطالب پيگيري دكتر عبدي را از تاريج مكاتبات اين نماينده بي ريا و تنها نماينده تلاشگر استان كاملا پيداست
لطفا انتقادتون را با سند بيان كنيد ، شما كه قرار است حرمت قلم را نگهداريد!!!!!!!
نقل قول کردن
#13 شهروند 1394-06-08 00:35
در ضمن آقاي ماسوري كارخانه پارسيلون فعال است و دارهد كار ميكند
نقل قول کردن
#14 احمد 1394-08-24 17:43
دوست عزیز من اول که این متن رو منتشر کردین مث همه عاقلان تا با چشم خودم ندیدم نه رد کردم نه تایید زیرا تا اطلاعات کافی در اختیار نداشته باشیم چگونه میتوانیم درست تفکر کنیم و باعث پیشرفت بشویم...و حالا بنده مستنداتی در اختیار دارم که بر خلاف گزارشات شماست...و انتظار دارم این مستندات را دلسوزان مردم منتشر کنند تا جلوی اینگونه قدر نشناسی ها گرفته بشود.. و خادمین واقعی مردم را بشناسیم...و سرنوشت قومی تغییر نمیکند مگر خودشان بخواهند... چگونه خواستن مهم است... حق قبل از اینکه گرفتنی باشد دانستنی است.. مردم ما در فهمیدن حق هیچ تلاشی نمیکنند و فقط بی مدرک دهان به سخن باز میکنند..و من الله توفیق
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا