یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

علی صارمیان/ روزنامه‌نگار
یکم: در دولت قبل یک طرح ناقص الخلقه به تصویب رسیده که از نتایج آن، شهر خرم‌آباد  باید هزینه پیمانکار ارتش در خراسان و جا‌های دیگر را پرداخت کند. این شرم برای همه دولت مردان و مدیران قبلی هست. سوای بی‌عرضگی، محل ورود دستگاه نظارتی به چرایی موضوع است. چرا باید وسط شهر خرم‌آباد  به پیمانکار داده شود؟
دوم: پادگان ۰۶ تهران یا پادگان ۴۰۰ هکتاری مشهد و مشابه آن که رهبری و ارتش آن را برای سهولت دسترسی و تفریح مردم مشهد و تهران و... هبه کرده‌اند، هیچ فرقی با ۰۷ خرم‌آباد  ندارند.
چگونه بدون دیدن این رویه، طرح جامع ناقص الخلقه‌ای را استاندار قبلی و همکاران به تصویب رسانده‌اند.
سوم: زمین‌های ۰۷، چگونه بعد از این طرح بی‌سر وصدا به بهای بخس واگذار شده‌اند. فساد این قرارداد از این روشنتر که به قیمت سال قراداد، حداقل چهار برابر مقدار کمتر و به قیمت ۲۵ درصد ارزش واقعی، پیمانکار مربوطه آن را تصاحب کرده است؟ چرا این قرارداد با شائبه فساد باید حتماً عملی شود؟
چهارم: زشت‌ترین صحنه‌ای که بنده دیدم و نه غرور یک شهر نه غرور یک استان که غرور قوم ۱۷ میلیونی لر را خدشه دار کرد، سخنان بهت‌آور پیمانکار بود. او ضرب العجل پرداخت پول نقد تعیین کرد. به همین صراحت. به همین زشتی.
آقای استاندار اگر واقعاً کوچکترین تعصبی به این مردم شریف و مظلوم که خود را در شرایط انقلاب و جنگ تحمیلی اثبات کرده‌اند، دارید باید به عنوان نماینده عالی نظام، برخورد شدید با این پیمانکار می‌کردید.
این قراداد ظاهرش شائبه فساد نداشت؟
جنابعالی باطن آن را مطالعه کرده‌اید؟ دستگاه حقوقی شما آن را تأیید کرده است؟ چرا مردم شریف لر، باید هزینه این هندوانه دربسته را پرداخت کند؟
چون دولت قبل آن را تأیید کرده. بسیار خوب نشان دهید که دستگاه استانداری قبل، این واگذاری را بر اساس بدهی واقعی انجام داده است.
 
پنجم: آقای استاندار جنابعالی با بررسی مجدد طرح تفصیلی و با عجله قبلی و تصحیح آن، باید طرح تفصیلی جدیدی بر اساس منافع عمومی تصویب و ارائه کنید. طرحی همگن مشهد و تهران.
چرا مدیر میراث فرهنگی شما فریاد نمی‌زند که ۱۱ ابنیه تاریخی در معرض زمین خورای قرار دارد؟
چرا ۴۰۰ هکتار در مشهد قابل هبه است و ۱۱ هکتار در خرم‌آباد  قابل هبه نیست؟
آقای استاندار مردم بی‌پناهند. استاندار باید ترجمان اراده آن‌ها باشد.. این ضرب العجل‌های کریه از ناحیه ناحق، ستم است. جور است. اما از همه بدتر وقیح در حق مردم است.
زشت است که بگویند طرف آمد، شهر را فروخت و رفت. این سیمای فساد اداری در لرستان خواهد بود.

دیدگاه‌ها  

#1 ابراهیم موسوی از امریکا 1401-04-03 09:44
سلام بر شما همشهری نخبه، دلسوز و حقیقت گو. دوست عزیز ما لرها همیشه قربانی سادگی خود در برابر حکومت های مرکزی بوده ایم و مقصر هم، خود ما هستیم که در برابر ظلم سکوت می‌کنیم. چطوره زمین های ارتش تهران و مشهد، هبه می‌شوند!!؟؟اما ما لرها باید هزینه اش را پرداخت کنیم. در مورد شخصیت و دادخواهی آقای زیودار، بی اطلاع هستم اما معمولا استاندارهای لرستان محل کار اموزی استانداران است جهت مقام بالاتری. مانند پزشک های بی تجربه در خرم آباد کار میکنند، همینکه با آزمون و خطا، تجربه ای پیدا کردند به تهران منتقل می‌شوند. خودتان بخوبی مطلع هستید اگر اعتراض عده ای از همشهریان نبود، پادگان هم رفته بود حال آقایان مسؤل بیدار شده اند که از حق عرفی مردم دفاع کنند!! بنده پیشنهاد میدهم اگر این موضوع بنفع مردم شریف ما حل نشد، ما مردم شهر چه در داخل و یا خارج از کشور مبلغ لازم را تهیه کنیم و پول زور را بدهیم چونکه مردم تهران و مشهد، از طبقه مستضعف!! هستند. دیوار ما همیشه کوتاه بوده و علت هم انفعال خودمان است. بنده هم از طریق دنیای مجازی حد اکثر سعی خودم را میکنم که دوستان خارج از کشور مبلغ را جمع کنیم
نقل قول کردن
#2 رضا 1401-04-04 08:27
دورود بر شما جناب موسوی همشهری متعصب و دلسوز که در غربت هم دغدغه این شهر رو دارین. در پناه خدا باشید
نقل قول کردن
#3 چگنی 1401-04-05 22:55
پادگان قلعه مرغی تهران را دو دستی به مردم دادن و تبدیل به مجموعه فرهنگی و گردشگری شد ولی پادگان 07 را چرا میخوان بفروشن؟ این درسته؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا