یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در تاریخ ۳۱/۰۳/۱۴۰۱ خبرگزاری تسنیم گزارشی تحت عنوان "پشت پرده ابرپروژه شهری خرم‌آباد/ برج‌های دوقلو در بن‌بست/ پروژه‌ای که به نفع مردم نیست " منتشر کرد. در این گزارش صحبت‌های حسین زاهدی به عنوان مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذار برج‌های دوقلوی خرم‌آباد یعنی شرکت سرمایه‌گذاری معین کوثر در خصوص پروژه برج‌های دو قلو منتشر شده است که پرداختن به صحبت های‌ایشان جای بسی تامل است!
درگزارش تسنیم، آقای زاهدی می‌گوید: "با توجه به کمبود زیرساخت‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی ساخت برج‌های دوقلو با ۴۰۰ مغازه تجاری به نفع مردم شهر نیست و باید سؤال کرد آیا خرم‌آباد ظرفیت ۴۰۰ مغازه تجاری را دارد؟ آیا با توجه به بافت تجاری که برای این برج‌ها در نظر گرفته شده به معضل ترافیک این خیابان توجه شده است؟ ما باید به موضوع واقع‌بینانه و فنی نگاه کنیم چون شرکت معین کوثر یک مجموع نهادی بوده و موظف است به آرامش مردم توجه ویژه کند... و اینکه: ساخت برج‌های دوقلو با حدود ۷۰۰ واحد ساختمانی که هیچ‌گونه پیوست فرهنگی ندارد به نفع مردم خرم‌آباد نیست و نمی‌خواهیم در آینده با ساخت این پروژه که نه تنها نفعی برای مردم ندارد بلکه مشکلات عدیده اجتماعی نیز ایجاد می‌کند و نهایتاً آب پاکی روی دست پروژه میریزد و اینکه طی یک ماه آینده جرثقیل‌های (تاورکرین) برج‌های دوقلو جمع‌آوری می‌شود.
در پرداختن به صحبت‌های مدیر عامل شرکت معین کوثر باید موارد ذیل را مد نظر قرارداد:
اول اینکه:
حسین زاهدی صرفاٌ در مقام مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذار، صلاحیت نفی کردن انتفاء این پروژه را ندارند چرا که این اظهار نظر پشتوانه علمی و تحقیقاتی می‌خواهد و پشتوانه علمی و تحقیقاتی این ادعا صرفاٌ بررسی امکان سنجی(Feasibility Study) این طرح ایجادی در حوزه مطالعات اقتصادی، مالی و فنی می‌باشد و در این خصوص معمولاً شرکت‌های مشاور صلاحیت دار با مطالعات جامع و تحلیل‌های تخصصی و معمولاً برای این حجم پروژه در مدت زمان سه تا شش ماهه به نتیجه می‌رسند و گزارش خود را به کارفرما ارایه می‌دهند و آنگاه می‌شود اظهار نظر کرد که طرح ایجادی ارزش پیاده‌سازی دارد یا خیر؟ لذا اظهار نظر مدیر عامل شرکت معین گستر یا یک اظهار نظر شخصی‌ایشان است که اگر این چنین است صرفاٌ یک صحبت غیر کارشناسی و خارج از حوزه تخصص‌ایشان می‌باشد و یا این اظهار نظر برگرفته از مطالعات امکان سنجی این طرح ایجادی توسط یک شرکت مشاور صلاحیت دار می‌باشد!!! که اگر این چنین است لازم است پکیج این مطالعات اخیر در اختیار شهرداری خرم‌آباد و استانداری لرستان قرار گیرد و چرا این شرکت سرمایه‌گذار پیش از مطالعه امکان سنجی پروژه، وارد میدان شده و پروژه را زخمی نموده است.
 
دوم اینکه:
این پروژه که در مساحتی ۱۵ هزار مترمربعی با زیربنای ۱۶۵ هزار مترمربعی در مجاورت دریاچه زیبای کیو و در زمینی بسیار ارزشمند جانمایی شده است و شامل دو برج مسکونی‌، تجاری و تفریحی است که فضا‌های متعدد ورزشی‌، فرهنگی و تفریحی برای آن در نظر گرفته شده، فضا‌های ورزشی تعبیه شده در آن بسیار مهم و در واقع یک شهر ورزشی محسوب می‌شوند. همچنین ۳۵۴ واحد تجاری پروژه به صورت مستقیم برای ۷۰۰ نفر و به طور غیرمستقیم برای ۲ هزار نفر اشتغال‌زایی خواهد کرد و اتفاقاٌ این پروژه پیوست فرهنگی دارد چراکه واژه پیوست فرهنگی بمعنای ابزاری منطبق با نقشه‌ها و سیاست‌های بالادستی کشور می‌باشد حال مگر می‌شود توسعه اماکن فرهنگی و ورزشی در دل پروژه‌ها نافی پیوست فرهنگی باشد. بهرحال این اظهارات که این پروژه پیوست فرهنگی ندارد!!! که البته دارد و بسیار پیوست فرهنگی قوی هم در قالب فضا‌های فرهنگی ورزشی دارد و یا اینکه این پروژه در آینده برای مردم معضل ترافیک بوجود می‌آورد برای مردم نفعی ندارد و..... سخنانی نیستند که بتوان به راحتی و بدون پشتوانه علمی به زبان آورد.
بر این اساس بنظر می‌رسد شرکت سرمایه‌گذار این پروژه می‌خواهد به بهانه‌های واهی یا از قد و قامت سی و یک طبقه پروژه بکاهد که باید این خط قرمز اولیای شهر باشد و کسی نتواند که حتی یک طبقه از این پروژه فاخر را بکاهد و یا اینکه می‌خواهد قرارداد را به سوی فسخ ببرد که البته خبر برچیدن تاور کرین‌های پروژه تا یک ماه آینده نیز موید این گفتار است.
یادمان باشد که خرم‌آباد به عنوان بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر لر نشین کشور با مردمانی غیرتمند که البته به استناد تاریخ پشتوانه انقلاب و کشور بوده و هستند بدرستی لایق‌اند. حال و در این برهه زمانی پروژه برج‌های دوقلوی خرم‌آباد بخشی از حداقل‌های توقعات این شهر و این مردم است.
درهرحال ضمن تشکر از نماینده محترم ولی فقیه در استان که الحق و الانصاف دلسوز و مقید به مشکلات استان و مرکز استان و مردم شایسته این دیار هستند بابت پیگیری‌های بموقع‌ایشان در مسائل استان و اخیراٌ موضوع پروژ برج‌های دوقلوی خرم‌آباد، از استاندار محترم لرستان و شهردار محترم خرم‌آباد و البته شورای محترم شهر خرم‌آباد انتظار می‌رود در راستای تحقق خدمت در حوزه مسئولیت خود و صیانت از رشد و شکوفایی این دیار، این مهم را بطور جد رصد نموده و در کوتاه مدت به نتیجه برسانند بطوری که روند اجرای برج‌های دوقلوی خرم‌آباد بدون هرگونه کاهش طبقات بعنوان خط قرمز بسرعت جان بگیرد حال با این شرکت سرمایه‌گذار و الزام به تعهد‌ایشان مطابق قرارداد موجود و یا فسخ قرارداد و مطالبه خسارات قراردادی از‌ایشان و آنگاه ارجاع ادامه کار به سرمایه‌گذار دیگر در قالب ضوابط و مقررات، که انشاالله خاطره‌ای خوش از دوران مدیریت استان و مدیریت شهری این بزرگواران در اذهان عمومی مردم شریف خرم‌آباد بجا ماند.



یادداشت ارسالی: سعید دالوند

دیدگاه‌ها  

#1 سروش 1401-04-01 21:10
ایشان که این سخنان ناپخته را گفته تنها به چوب لای چرخ گذاشته بلکه به مردم خرم اباد توهین کرده ..در وحله سوم میلیاردها تومن به نرخ امروز شمع کوبی کرده از پول کی ؟؟در هرصورت ایشان در جایگاهی نیست که این حرفهار و مطرح کند حتی یک ریال هم ضرر به بیت المال تاوان دارد
نقل قول کردن
#2 احمدرضا 1401-04-01 21:52
همیشه خودمو متقاعد میکردم که خرم آباد بهترین و زیبا ترین شهره.
ولی صادقانه بگم با وجود ظرفیت‌های فراوانی که داره متأسفانه متاسفانه خرم آباد در چنگال تعدادی ناکارآمد به اسم مسئول گیر افتاده و هر روز گلوی این شهر مظلوم رو بیشتر فشار میدن .از مقامات قضایی میخوام که این مسئول نماها رو به سزای اعمالشون برسونن.
حداقل برید کنار تا چند تا شهردار و استاندار از اطراف استان بیان خرم آباد رو آباد کنن.
نقل قول کردن
#3 آرش ویسکرمی 1401-04-02 16:30
ده سال تمامه مردم را گذاشتند سرکار بعد میگن خرم‌آباد ظرفیت چهارصد مغازه را ندارد؟ شهر خرم‌آباد چهارصد هزار نفر جمعیت دارد بعد هر 10 هزار نفر ظرفیت یک مغازه را ندارد اونم در مکانی گردشگری جنب دریاچه کیو؟ کار نمی کنید حداقل پروژه را بدید به یک نفر اینکاره
نقل قول کردن
#4 ماسوری 1401-04-03 23:50
هرچه هتل صخره ای را به سرانجام ریانند حالا نوبت برج دوقلو هاست اینا زایدن تو هتل صخره ای
نقل قول کردن
#5 امین خ. 1401-04-11 12:41
به نظر من قرارداد رو فسخ کنید و با هلدینگ آرین سازه مالک تیم خیبر خرم‌آباد وارد مذاکره بشید تا ادامه پروژه رو قبول کنن. این شرکت رزومه خوبی در برج‌سازی داره و مالکش هم خرم‌آبادی هست و کار ناتمام آقایان نالایق رو به پایان می‌رسونه، بهترین گزینه هست اگه قبول کنه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا