یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 یازدهم و دوازدهم دی‌ماه، دو روز طوفانی در انتصابات استاندار لرستان بود، روز شنبه دکتر فرهاد زیویار، معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری، فرمانداران بروجرد، دورود، ازنا، مدیرکل دفتر فنی و هراست استانداری و در روز یک‏شنبه سرپرست امور مالی و اداری استانداری را منصوب کرد.
 با روی کار آمدن دولت جدید معمولاً چیدمان اجرایی کشور حول آن دولت می‌‎چرخد تا مجموعه مدیران زیردست با مدیران بالا دست آن هماهنگ باشند.
در دولت حجت‏الاسلام رئیسی، استاندار فرهاد زیویار نماینده عالی دولت در لرستان می‌‏باشد و‌ایشان هم مدیران همسو با خود را بر منصب امور می‌‏گذارد، این امری معمول نزد همه دولت‏هاست و استاندار لرستان هم از آن مستثنا نیست.
یکی از نقد‌های خبرنگاران از جمله نگارنده این مطلب به استاندار زیویار کندی در تغییر مدیران بوده است به طوری که در دوماهه اول حضورش در استان تنها به یکی، دو تغییر ازجمله معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خلاصه شد. ما نیز معتقد بوده و هستیم که مدیران منتصب استاندار، باید مدیران همگام با او باشند اما نباید دقت فدای سرعت عمل در انتصابات شود.
لرستان آن چنان گرفتار عدم تولید و اشتغال است که رزومه بیشتر انتصابات استاندار مخصوصاً چند فرماندارش، چنگی به دل نمی‌‏زند و‌امیدوار به بهبود اوضاع با این فرمانداران نیستیم حالا یا استاندار از قبل نمی‌‏دانسته گزینه استانداری لرستان است یا وی از قبل گزینه این پست نبوده برای همین قبل از ورود به لرستان نتوانسته گزینه‏‌های پست‏‌های مختلف مدیریت در استان را انتخاب و با آن‌ها صحبت کند برای همین رزومه فرمانداران منصوب شده قوی و پر پیمانه نیست مثلاً فرماندار بروجرد یا ازنا قبل از آن که رزومه‏شان حرف بزند نشان می‌‏دهد با سفارش فرماندار شده‏اند.
 مثلاً آقای منعمی گویا اصلاً مشاور نهاد ریاست جمهوری نبوده اگر بوده و ما خبر نداریم لطفاً حکم مشاور بودن ایشان را بارگذاری نمایند در غیر آن اصل صداقت و شفافیت در مدیریت را خدشه‏دار می‌کند! ،
یا این که فرماندار ازنا کارمند ارشاد بوده است. فرمانداران از جمیع جهات نمایندگان عالی دولت هستند و باید مسلط و توانا بر امور باشند تا بتوانند در شهرستان‌ها با اقدامات خوب و درخور توجه‌شان از مشکلات مردم بکاهند و به تولید و اشتغال رونق بخشند
به هر روی‌امید می‌‏رود اولین استاندار بومی لرستان برای این که از خود کارنامه قابل دفاع و قابل قبولی برجای بگذارد بهتر است برای اینکه گرفتار سفارشات و لابی‏‌ها نشود سریعاً و از معتمدین و دلسوزان مورد وثوق خود در استان اتاق فکری تشکیل دهد و با مشاوره آن‌ها، انتصابات آینده را قوی‏تر از قبل انجام دهد.
 استاندار بومی لرستان باید خیلی مواظب و هوشیار باشد تا دقت در انتصابات را فدای سرعت نکند که دود آن قبل از آن که به چشم خودش برود چشم مردم لرستان را کور خواهد کرد.
 ما همچنان به عهدی که با استاندار در خصوص تغییر مدیران بستیم هستیم اما توصیه برادرانه داریم که با دقت و البته با سرعت و در عین شایسته‌سالاری با شایسته‏گزینی به تغییر مدیران ادامه دهد.
 اگر استاندار زیویار به سفارشات و لابی‏‌ها توجه نکند و شایسته‌ها را منصوب و به آن‌ها میدان دهد یقیناً نامش در تاریخ لرستان ثبت و ضبط خواهد شد ما هم برای تعالی او تا عملکرد قوی‌تری داشته باشد کمک خواهیم کرد.

✍️ محمد فیضی؛ سردبیر هفته‌نامه آوای لرستان

دیدگاه‌ها  

#1 نریمانی 1400-10-14 10:30
احسنت
نقل قول کردن
#2 ناصر 1400-10-14 10:48
بگذارید کاشت زمین دیمی که از دولت گذشته مانده برای این دولت حداقل بار بدهد و شش ماهی بگذرد از انتصابات جدید و آن وقت دستان به قلم هایتان را نشر بدهید و بدانید این مردم با دولت جدید عهد بسته اند و خود نیز مطالبه گر هستند و اگر شما راست میگویید این مطالبه گری و عهد و قول ها را با دولت های قبلی انجام می دادید .
نقل قول کردن
#3 قلاوند 1400-10-14 11:27
لطفا مدیران و فرمانداران دولت قبلی را تغییر دهید و افراد جوان و تحصیلکرده و با برنامه را جایگزین کنید
نقل قول کردن
#4 ایثارگر 1400-10-14 16:32
.
بنیاد شهید نیاز به تحول اساسی دارد.
نقل قول کردن
#5 محمدیان 1400-10-15 17:17
کتابخانه های عمومی را دریابید، نمیشه یه مدیر رو برای دویست سال یه جا گذاشت...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا