یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سال‌ها پیش که یک ریس جمهور پر وعده بر سرکار آمد، طرحی برای توسعه لرستان تقدیم دولت کردیم‌. آن را به استاندار وقت هم دادیم. نتیجه آن شد که خاک مزارستان خضر بر آن نشست و حتی یکی از کیفی‌ترین آدم‌هایی که در طرح با ما کمک کرد به کنجی تبعید شد.
بگذارید به‌عنوان یک لر غیور بر همگی سخت بگیرم. من بیست سال است که از شهرم هجرت کرده‌ام اما خدا می‌داند که در این بیست سال یک شب نبوده که با فکر جوانان مستعد لرستان به بستر نرفته باشم. به نرخ خودکشی ۶ برابری از متوسط کشور‌. به مقام اول مهاجرت نخبگان و درماندگان لرستانی به شهرهای بزرگ‌، به مقام اول مرگ و میر جاده‌ها، به شاخص فلاکت و ده‌ها شاخص دیگر. نگاه کنید مزارستان ما به بهشت رضای چندم و صالحین چندم رسیده است.
به واسطه شغلم اغلب مراجعین برای کمک‌های درمانی و دارویی از هر پنج نفر، یکی دو نفر لرستانی بوده‌اند. بعد از روی کار آمدن دولت آقای خاتمی، در هلال‌احمر هم یک لر زدایی کردند و دستمان کوتاه شد توسط هم‌وطنان یزدی. هلال‌احمر توسط یزدی‌های متعصب و کرمانی‌ها و شمالی‌ها و چند نفر مشهدی اداره می‌شود. همین حالا هم زبان دوم مراودات اداری مازنی است.
حالا فکر کن یک بیمار قارچ سیاه یا سرطانی از لرستان پا شود و بیاید تهران.
نماینده نامه‌ای ماشین شده را امضا می‌کند و نمی‌داند این بی‌خانمان با کمبود منابع جمعیت، شانسی برای کمک یابی ندارد. هیچ خیریه داوطلبی لرستانی در تهران وجود ندارد. پولدار زیاد داریم ولی رفتار ما با آن‌ها و رفتار خست بار آن‌ها و علاقه‌شان به مخفی‌کاری مالی باعث شده که نتوانیم دو مریض صعب‌العلاج را به خیرین برسانیم. هلال‌احمر هم‌چنین. کمیته امداد هم چنان. بهزیستی هم که حرفش را نزن.
حالا در این بین مقاله غلط و فاقد استناد یک آقایی که خود را نخبه روزنامه‌نگاری می‌داند در می‌آید که آقای وزیر لطفاً برو لر زدایی کن. برو و اسکن کن ببین چه لرستانی در تهران َشغل پیدا کرده و نابودش کن.
 
مشکل ما این نابودعلی‌ها هستند. نابودعلی‌ها کسانی هستند که نه درد را می‌شناسند و نه به درمان راهی باز می‌کنند. یقه مدیران را می‌گیرند و یا از مدیری برای زدن مدیر دیگر خط می‌گیرند.
اتقوالله نابودعلی‌ها!
مگر نبود همین نابودعلی‌های رسانه که از برخی ادارات چند صد میلیون برای ده خبر تلگرامی می‌گرفتند. آیا این پول‌ها حلال است و حلّال مشکلات مردم؟
بیست سال پیش تعداد خبرنگاران ما چقدر بودند؟ چند نفر اهل رسانه؟ حالا باید پرسید چه کسی خود را اهل رسانه نمی‌داند؟ مشکلی نیست ولی هر اسمی، هر شغلی یک رسالتی دارد. کاهش رنج مردم رسالت اهل رسانه لرستان است. تا این رنج به متوسط کشوری لااقل نرسد، باقی رسالت‌ها پوچ است.
آقای برادر که نه مثل آن اصفهانی‌ها که در سیاست کارد و پنیرند ولی با هم برای اصفهان می‌جنگند. نه مثل آن کرمانی‌ها که از پسته تا معدن و صادرات مدیر در رده اول‌اند. نه مثل یزدی‌ها و شمالی‌ها. نه مثل مشهدی‌ها که تهران را می‌چرخانند.
آمدن دو سه نفر لرستانی که با توجه به فساد سال ۹۸، نظام خواست بیایند و ترمیم کنند و حالا هلال‌احمر از شفاف‌ترین دستگاه‌های مالی کشور ظرف بیست ماه شده است، آن‌قدر به شما زور آورد که قیصریه را به آتش بکشید.
دو نفر لرستانی در میان بیش از ۱۵۰ مدیر ترانسفر شده از چند استان دیگر، واقعاً سخت است هضمش؟
لرستانی‌ها باید همیشه کارگر و باربر باشند که شما دلتان رضا دهد؟
چگونه چهار وزیر می‌شود از مناطق لر نشین سر برآورد؟ واقعاً فکر می‌کنید میزان کارایی و تقواست که فلان استان نیمی از کابینه یا شهرداری تهران یا صداوسیما را تصاحب می‌کند؟
 جز با تقویت هم‌ریشه‌ها می‌شود که مسیر تصمیم‌گیری‌ها را به مناطق لر نشین هدایت کرد؟
بگذارید دو نفر تیمارکش بیماران صعب‌العلاج از لرستان باشند. کنار ۱۵۰ مدیر دیگر. این این‌قدر به شما زور می‌آورد؟
چرا شما نامه نمی‌نویسید که در دولت، در کمیسیون‌های مجلس در سازمان برنامه و بودجه، در وزارتخانه‌های نیرو، نفت، صنایع، مسکن و شهرسازی و امور زیر بنایی کشور، چرا ورود لرستانی‌های باسواد، پاکدست، وفادار به نظام، پرکار و کم حاشیه به امری محال تبدیل شده. ای‌کاش واقعاً لرستانی‌ها در هلال‌احمر صدایی بودند که این ۴۰ درصد محروم مراجعه‌کننده به هلال‌احمر کشور را جوابگو بودند.
نه. با وجود نابودعلی‌های عریضه‌نویس، جای آن‌ها را افراد متعصب از قومیت‌های دیگر می‌گیرند.
نگران نباشید. کاش معیار کارآمدی و تقوا و دانش و کاردان بودن و رضایت کارکنان بود.. آن موقع بچه‌های لرستان باید همه وزیر می‌شوند. فعلاً معیار متأسفانه قومیت است و لرها انگار شهروند درجه دوم‌اند که برای باربری‌ها باید مهرهای کمرشان بشکند.





علی صارمیان

دیدگاه‌ها  

#1 مجید 1400-08-19 12:00
این دنیا جای هیچ گله و شکایتی نیست از ماست که بر ماست باید قوی بشیم از راه درست و حق
نقل قول کردن
#2 حبیب الله مردانه 1400-08-19 17:03
قوم پرستی در این نوشته موج میزند

شایسته سالاری خوب است

آن دو نفر سابقه اجرایی مفید داشته اند؟

نخبه دانشگاهی هستند یا دلمشغول انتخابات؟
نقل قول کردن
#3 رضا-س 1400-08-19 18:06
دلیلش این است که لرها کمتر از یکدیگر پشتیبانی می کنند.
نقل قول کردن
#4 مصطفی 1400-08-19 18:09
مرحبا .جانا سخن از زبان ما می گویی
نقل قول کردن
#5 محمود 1400-08-21 22:12
جمعیت هلال احمر جهانی است آیا این همه تعصب با روح هلال احمر در تعارض نیست؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#6 چگنی 1400-08-23 22:48
والا مردم زاگرس همین قبیله‌گرایی و عشیره‌ای و طایفه‌ای و ایلیاتی فکر کردن بدبختشان کرده است. شایسته‌سالاری خوب است. تعصب الکی را کنار بزاریم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا