یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهرام شرفی/ یافته: چند روزی است موضوع وجود زنان کارگر خیابانی در شهر نورآباد (شهرستان دلفان) به یکی از موضوعات موردبحث و گفتگوی فضای مجازی استان لرستان تبدیل شده است.
این مایه تاسف و تأثر است که در شهر کوچکی همچون نورآباد، شاهد پدیده زنان کار در سطح برخی میدان‌های شهر باشیم و این‌گونه زنان همچون مردان کارگری که در خیابان‌ها و میدان‌ها ساعت‌ها منتظر پیدایی کار هستند به دنبال شغل باشند.
الآن این موضوع رسانه‌ای شده است و البته آن‌گونه که من کسب اطلاع کردم قرار است از طریق فرمانداری شهرستان دلفان و دستگاه‌های ذی‌صلاح حمایتی و مهارتی، اقدامات مداخله‌ای صورت گیرد.
هرچند بهتر آن بود که قبل از آنکه موضوع رسانه‌ای بشود فرمانداری شهرستان و مدیریت امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، از طریق بازدیدهای میدانی، این پدیده را پیگیری کنند.
به هرروی، ما با موضوع یا آسیب زنان بدسرپرست، زنان بی‌سرپرست یا زنانی که به هر علت نیازمند آن هستند که خودشان امرارمعاش خانواده را تأمین کنند روبه‌رو هستیم.
در این زمینه نیاز است یک برنامه‌ریزی جامع از سوی فرمانداری‌ها، مدیریت امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، مدیریت امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، سازمان بهزیستی و کمیته امداد صورت بگیرد تا به سرعت این‌گونه زنان، مهارت‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی را سپری کنند و خودشان بتوانند روی پای خود بایستند و از طریق مشاغل خانگی یا غیر خانگی متناسب با رعایت شأن و منزلت زنان، امرارمعاش کنند.
این نکته هم گفتنی است که پدیده زنان بد سرپرست یا زنان بی‌سرپرست ازجمله موضوعات ذیل آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود و نباید اجازه داد این‌گونه آسیب‌های اجتماعی گسترش یابند؛ زیرا خودشان، علت سایر آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی خواهند شد.
زن، کارکرد و نقش مادری و همسری هم دارد و به همین علت نوع تأمین امرار معاش آن‌ها می‌بایست به‌گونه‌ای باشد که جایگاه زن در نهاد خانواده کاملاً صیانت شود و همواره زنان موردتکریم خانواده، جامعه، دولت و مجلس باشند.
از استاندار محترم استان لرستان، دکتر زیویار هم تقاضا دارم موضوع آسیب‌های اجتماعی در شهرهای استان به ویژه در محلات حاشیه‌نشین شهرهای استان را به صورت یک موضوع ویژه نگاه کنند و از طریق مدیریت امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان، فرمانداری‌ها، دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی و مدیریت امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، با یک مدیریت فرابخشی و سیستماتیک، مانع گسترش آسیب‌های اجتماعی شوند و یک برنامه‌ریزی جامع و همه‌جانبه برای اشتغال‌زایی و مهارت‌افزایی زنان سرپرست خانوار یا زنان بدسرپرست صورت گیرد.

دیدگاه‌ها  

#1 احسان 1400-08-18 16:13
ماکه همه معاونین وزیر کار در دوره های مختلف لر هستن اما چه سود
نقل قول کردن
#2 لرستان 1400-08-18 21:35
پدیده جدیدی نیست.زنان غیرتمند سالهاست که به صورت دسته های کارگری سخت ترین کارهای کشاورزی(آلا-نخو دچینی-لوبیا و ...) را انجام می دهند.
نان خوردن اینها به انداره کافی سخت هست ما زخم نزنیم بهتره
نقل قول کردن
#3 ضهرابی 1400-09-03 09:52
دوست عزیز این پدیده شوم است و سریع در استان وشاید کشور هم رخنه کنه....البته این موضوع ریشه دارد و بایستی ریشه خشکانده شود که متاسفانه طوری شده که هیچ کسی خودش رو درگیر این موضوعات نمیکنه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا