یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

الیگودرز دروازه شرق لرستان با مردمانی نجیب و صبور از نژاد بختیاری و دفتری پر افتخار که هر برگش مزین به ایثار و از خود گذشتگی و دفاع از آب و خاک و دل‌بستگی به انقلاب و نظام می‌باشد.
 
آقای زیویار؛
انتصاب جنابعالی به‌عنوان نخستین والی بومی لرستان از یک سو موجب مباهات است و از سویی نگرانی‌هایی هم در افکار عمومی ساکنان شرق لرستان ایجاد نموده که برای قضاوت بسیار زود است، ولی با همه اما و اگر‌ها باز هم خوش بین هستیم و دلیل این خوش‌بینی نگاه ویژه رئیس‌جمهور به استان لرستان می‌باشد و قطعاً استاندار منصوب ایشان نیز همین نگاه ویژه و عدالت محور را به سراسر لرستان خواهد داشت.
الیگودرز وسیع‌ترین شهرستان استان لرستان می‌باشد که با هم‌جواری با چهار استان شرایط ویژه‌ای برایش رقم‌زده شده و هنگامی‌که فاصله دور‌ترین روستایش با مرکز شهر بیش از ۲۰۰ کیلومتر هست و برابری مساحت بخش ززو‌ماهرو و ذلقی با برخی شهر‌های لرستان را باید به جای گرفتن استانی در دل استان لرستان تعبیر نمود و همین وسعت می‌طلبد که مدیرانی در رده مدیران استانی برای حوزه‌های سیاسی و اجرایی شهرستان منصوب شود.
الیگودرز با ۴ شهر در استان جلوه‌ای از وسعت را تداعی می‌کند اما متأسفانه برخی از این شهر‌های تازه تأسیس به جهت عدم امکانات اولیه شهرنشینی، ساکنانش را از طلا بودن پشیمان نموده است.
نبود صنایع مادر که بتواند درد بیکاری جوانان را درمان نماید از یک‌سو و تعطیلی برخی واحد‌های تولیدی نیز از سویی دیگر بر افزایش آمار بیکاران افزوده است.
الیگودرز که روزگاری قطب تولید محصولات کشاورزی بود به دلیل سو مدیریت‌ها و نبود مدیریت آب و احداث تونل عظیم طرح موسوم به قمرود عدم جبران خسارت‌های ناشی از آن جایگاه واقعی خود را از دست داده است.
در روزگاری که مدیران لرستان می‌توانستند برای احداث سد‌های مطالعه شده چمن سلطان، دهجانی، دار سفید، قشلاق، اردودر و... برای مهار روان آب‌ها اقدامی انجام دهند، بی‌تفاوتی دولت و عدم پیگیری مسوولان کار را بجایی رساند که نه‌تنها تخصیصی به سد‌ها صورت نگرفت بلکه با کاهش تخصیص سد‌های موجود نیز مواجه شدیم.
وضعیت راه‌های روستایی و بین‌شهری شهرستان الیگودرز بغرنج می‌باشد، به طوری که سال‌ها از آغاز عملیات چهار خطه الیگودرز _داران می‌گذرد اما تنها ۵ کیلومتر از این محور زیر بار ترافیک رفته و در ادامه این مسیر هرازگاهی شاهد تصادفات خونین می‌باشیم.
این در حالی است که با گذشت بیش از ۴ دهه از عمر انقلاب شکوهمند اسلامی بسیاری از راه‌های روستایی الیگودرز همچنان راهشکافی نشده است و فقدان راه دسترسی مناسب ارائه خدماتی نظیر آموزش، برق‌رسانی و بهداشت و درمان و... را با مشکل مواجه نموده است و معضلاتی که در حوزه راه گریبان گیر الیگودرز می‌باشد محور‌های الیگودرز، خمین و الیگودرز شول‌آباد را هم شامل می‌شود و قطعاً مواردی که عنوان شد می‌طلبد در پروسه انتصاب معاونت عمرانی استانداری حساسیت بیشتری وجود داشته باشد.
 
جناب استاندار؛
قطعاً استحضار دارید لرستان با مناظر طبیعی و خدادادی ظرفیت‌های کم‌نظیری برای توسعه گردشگری دارد و شهرستان الیگودرز نیز با آبشار‌ها و دریاچه‌های مصنوعی سهم بسزایی در این ظرفیت‌ها را دارا می‌باشد، اما متأسفانه در سال‌های گذشته کمترین اقدامی برای بهره‌مندی صحیح از این ظرفیت‌ها صورت نگرفته است و اگر هم طرحی نظیر مجتمع گردشگری سد حوضیان کلنگ زنی شده با کارشکنی‌های برخی مدیران دولت در استان به سرانجام نرسیده است.
 
جناب استاندار؛
درد بسیار است و بی‌گمان بیان همه آن‌ها مثنوی هفتاد من کاغذ است، اما یک‌کلام و ختم کلام، ‌امیدواریم با بهره‌مندی از مجموعه‌ای از همکاران و همراهان توانمند با نگاهی عدالت محور به سراسر لرستان در راستای خدمت به این مردم شایسته موفق و سربلند باشید و حلاوت انتصاب نخستین والی بومی کام مردم استان را شیرین نماید.
 
عباس شاه علی/ الیگودرز

دیدگاه‌ها  

#1 شیخ حسن 1400-07-11 14:48
متأسفانه این نوشته نوعی تهدید تمامیت ارضی لرستان است و نوعی ایجاد تفرقه و جدایی است در این نوشته از نزاد بختیاری نامبرده که نا مفهوم است و الیگودرز را یک استان معرفی می کند به چهار شهرستان اگر فاصله دورترین نقطه 200کیلومتر است به دلیل تقسیمات غلط است چرا باید شول آباد و زز وماهرو که چسبید به سپیددشت و بخش پاپی است جز الیگودرز باشد فاصله شول آباد تا سپیددشت 30 کیلومتر متر است و تا الیگودرز نزدیک به 80 کیلومتر است در تقسیمات استان لرستان باید تجدید نظر شود لرستان یک استان با ماهیت لری است و همه ساکنان آن هم از ایلات لر هستند و نزاد بختیاری بی معنی است و تفرقه افکنانه در خوزستان 10 برابر لرهای بختیاری که در لرستان ساکن هستند جمعیت داریم آیا در استان پهناور خوزستان به بختیاری ها استانی داده شده ؟
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1400-07-11 18:05
ضمن احترام به نگارنده محترم بهتر نبود در اولین سطر مطالبتون بجای کلمه نژاد بختیاری می نوشتید لر بختیاری؟ جناب شاه علی همه لرستان محروم است اگر شما بصورت تفریحی سری به بخش شاهی وند از توابع شهرستان چگنی در غربی ترین نقطه لرستان بزنید در انجا متوجه محرومیت به تمام معنی خواهیدشد.کل لرستان محروم مانده الیگودز-نوراباد -پلدختر و حتی خرم اباد لذا می بایست استاندار جدید یک برنامه قوی برای رفع محرومیت در همه جای استان داشته باشد.
نقل قول کردن
#3 علی د 1400-07-11 20:37
با سلام
انصافا این دو نظر را عالی دیدم و پسندیدم متاسفانه در شهرستان الیگودرز به علل واهی حسخرم آباد ستیزی وجود دارد وبه همین علت
تا مشخص شد استاندار محترم اهل خرم آباد
هستند فوری احساس نگرانی میکنند برادر عزیز
اگر قرار باشد از هر شهری یک استاندار بگذارند
باید فاتحه مملکت را خواند وقتی اقایان در تهران تصمیم میگیرند و هییت دولت تایید میکند حتما ایتمهایی وجود دارد چه ضرورتی دارد احساس نگرانی کنیم حس ناسیونالیستی باعث عفب ماندگی شهر الیگودرز شده نه تابعیت استاندار برادر من
نقل قول کردن
#4 شهروند 1400-07-11 20:58
دوستان عزیز ضمن احترام به نظرات شما
بنده در جایگاه دفاع از جناب شاه علی نیستم اما چنانچه‌به مقالات متععد ایشان طی سالیان نظری داشته باشید همواره بدون مرز بندی مدافع همه لرستان بوده است
به نظر بنده استفاده از عنوان نژاده بختیاری یک محاوره است برای بار دهی به یک مطلب

و چنانچه‌ دل نگرانی هایی عنوان شده حق طبیعی شهروندان است که نگران باشند و حکایت مردم لرستان حکایت مار گزیده و ریسمان سیاه و سفید است
اتفاقا به نظر من اینگونه نوشته ها بهترین کمک و مشاوره به استاندار جدید است که توسط اهل قلم و رسانه های با محتوا و‌مردمی نظیر یافته بیان می شود
نقل قول کردن
#5 گودرزی 1400-07-12 08:42
دوستان هم استانی اصل مطلب را که بیان دردهای الیگودرز هست رها کردن چسبیدن به کلمه نژاد بختیاری
مطلب زیبایی بود سپاس از جناب قاسمی مدیر یافته‌ و جناب شاه علی
نقل قول کردن
#6 شهرام 1400-07-12 13:22
بنی آدم اعضای همدیگرند.....ای ملت لرستان دست از تفرقه اندازی بردارید...
نقل قول کردن
#7 کاظم 1400-07-12 13:56
متاسفانه بعضی کامنت ها بیشتر تفرقه افکنانه است مطلبی نوشته شده درست یا غلط چرا باید سخنان تفرقه افکنانه‌بیان شود این سخنان نه به نفع استان است و نه به نفع خرم اباد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا