یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بر اساس ماده 26 قانون برنامه ششم سهم مناطق کمتر توسعه‌یافته از منابع عمومی دولت از 2 درصد به 3 درصد افزایش یافته است:
در سال 90 در حدود 1.6 درصد از منابع بودجه عمومی کشور به توازن منطقه‌ای و مناطق محروم اختصاص یافت. در سال 91 هیچ درصدی از محل این منابع به مناطق محروم اختصاص نیافت، در سال 92 نیز 0.97 درصد از این محل اختصاص یافت.



بر اساس ماده‌واحده این طرح در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی و سیاست‌های کلی و جهت حصول به اهداف چشم‌انداز و به‌منظور استفاده متوازن از امکانات کشور و توزیع عادلانه و رفع تبعیض و ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه‌یافته و تحقق پیشرفت و عدالت، دولت مکلف است در توزیع منابع عمومی و یارانه سود تسهیلات به نحوی عمل نماید که فاصله شاخص برخورداری شهرستان‌های کمتر از سطح متوسط کشور در شاخص‌ها اقتصادی سالانه حداقل 10 درصد به سطح متوسط کشوری نزدیک شود.
بدین منظور دولت مکلف است حداقل 3 درصد از اعتبارات بودجه عمومی دولت را در قالب ردیف مشخص تحت همین عنوان تعیین کند و طی جدولی که در آن سهم هر استان بر اساس شاخص‌های نرخ بیکاری، آب شرب شهری و روستایی، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، بهسازی روستاها، راه و زیرساخت‌های جاده‌ای، سرانه‌های عمران شهری و درآمد شهرداری‌ها مشخص می‌گردد، در قانون بودجه درج نماید.
سهم در شهرستان برای بهبود شاخص‌های مذکور همراه با دستورالعمل توزیع پروژه‌ها و طرح‌های موارد فوق، هم‌زمان با ابلاغ اعتبارات استانی توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به استان ابلاغ می‌شود تا با تصویب کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به طرح‌ها و پروژه‌های موضوع شاخص‌های فوق اختصاص یابد.
با توجه به اینکه در سال 1396 مبلغ یک صدوبیست میلیارد تومان در قالب ردیف توازن به استان لرستان اختصاص یافت، در سال‌های 97 و 98 از این محل اعتباری برای استان لرستان در نظر گرفته نشد که علت آن را معاونت اقتصادی استانداری و یا مدیر سازمان برنامه‌وبودجه استان بهتر می‌توانند توضیح دهند
در سال 1399 رقم تخصیص یافته گویا مبلغ یک هزار و چهارصد میلیارد تومانی است که آقای نوبخت در سفر خود به استان لرستان وعده آن را دادند و نمایندگان هر کدام مدتی است استحصال آن را مرهون تلاش‌های خود در کمیسیون تلفیق دانسته و مدیریت ارشد استان نیز این بودجه را حاصل لطف و عنایت ویژه دولت به مردم لرستان و پیگیری‌های شبانه‌روزی خود می‌نامند در حالی که این اعتبار قانونی مصوبه مجلس شورای اسلامی است که سال‌هاست تحت عنوان شاخص توازن بین استان‌های کمتر برخوردار توزیع می‌گردد و اگر در سال‌های گذشته نسبت به تخصیص این مبلغ کوتاهی صورت گرفته است از کم‌کاری مسئولین و متولیان امر است.
 

دیدگاه‌ها  

#1 پایتخت اصالت کاسیت 1399-11-24 23:14
ایران به لرستان در تمام صحنه ها و زمینه ها نیاز دارد.
نقل قول کردن
#2 منصوری 1399-11-25 08:15
چیزی که مشخص است نمایندگان خرم اباددر پیگیری از مرکز جهت تخصیص اعتبارات مشخص شده و همچنین سهم های متفرقه و پراکنده جهت شهر خرم اباد در حد صفر عمل کرده اند اما ما شاا... در پیگیری موارد کلی و جهانی نفر اول هستند و خوب حرف میزنند
نقل قول کردن
#3 کارشناس 1399-11-25 13:03
به نظر می رسد نگترنده دانش کافی از ردیف های بودجه ای قانون بودجه ندارد. آنچه که کاملا هویداست این است که سهم اعتبارات توازن که 3 درصد بودجه عمومی کشور است در جدول 10-1 قانون بودجه همه ساله بین استانها توزیع می گردد و اتفاقا استان لرستان سهم بسیار خوبی دارد.
قانون بودجه ظرفیت های بسیار زیادی دارد که می توان از آنها بهره برد منجمله بند ب و بند ه تبصره 5 که وعده های سفر اخیر دکتر نوبخت از این دو ردیف است نه از محل توازن!؟
نقل قول کردن
#4 جمشید 1399-11-25 19:53
یعنی لرستان و خرم اباد اگه نماینده مجلس نداشته باشه تاثیری هم مگه داره واقعا
نقل قول کردن
#5 شهروند 1399-12-01 23:14
به نقل از جمشید:
یعنی لرستان و خرم اباد اگه نماینده مجلس نداشته باشه تاثیری هم مگه داره واقعا
انچه مشخصه تا کنون اگر نماینده نمیداشتیم شاید وضعمان بهتر بود .فعلا دو نماینده فعلی خوبه مشگلات را به مسئولین و مردم منعکس میکنند.و در مجلس منفعلانه عمل نمیکنند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا