یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

همه چیز، جمع گزاره‌های متناقض درباره حادثه خراب شدن بخشی از خاکریز کنار پل آیت‌الله کمالوند خرم‌آباد به علت بارش اخیر است!
از یک طرف گفته می‌شود این پل، هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده است و هنوز در مرحله بازسازی پساسیل سال 98 است و از سوی دیگر گفته می‌شود به خاطر رفاه حال مردم و روان‌سازی ترافیک، تردد خودرویی روی این پل آزاد شده است!
یعنی بدون اینکه پل هنوز به مرحله کامل، مهندسی، علمی و جامع ساخت کامل برسد تردد خودرویی روی آن آزاد شده است و این یعنی تردد روی پلی که هنوز به مرحله پایانی تکمیل نهایی نرسیده است!
از یک طرف گفته می‌شود شهرداری عذرخواهی می‌کند و از سوی دیگر گفته می‌شود این پل، هنوز تحویل شهرداری نشده است! اگر پل هنوز تحویل شهرداری نشده است و اگر مردم بر روی پلی تردد دارند که هنوز به مرحله جامع و کامل بهره‌برداری نرسیده است و هنوز تحویل شهرداری هم نشده است پس چرا شهرداری باید از مردم عذرخواهی کند؟!
چه ایرادی دارد همچون بسیاری از استان‌های برخوردار و فراتر از آن بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته، روند تکمیل جامع و کامل این پروژه سپری شود و سپس، پل به افتتاح کامل و جامع برسد و بعد از آن شاهد افتتاح کامل باشیم.
راهکار اساسی برای روان‌سازی ترافیک همچون تجربیات جهانی، این است که سیستم حمل و نقل عمومی به صورت کارآمد، ارزان، فراگیر و سریع گسترش یابد تا مردم، کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند و حتی در ساعات معینی از روز و شب، تردد خودرویی در برخی خیابانهای دارای بافت تاریخی بایستی ممنوع اعلام شود و صرفاً خودروهای عمومی همچون تاکسی، اتوبوس و امثالهم در آن خیابان‌ها تردد کنند.
این یک اصل کاملاً طبیعی و پیش‌بینی پذیر است وقتی ساخت پروژه‌ای همچون پل آیت‌الله کمالوند شهر خرم‌آباد به مرحله نهایی و تکمیل نهایی نرسیده است در مدت اجرای پروژه، نباید پروژه، افتتاح (افتتاح ناقص) شود و بایستی اجازه داد پروژه برمبنای معیارهای علمی، به نقطه پایانی خود برسد و سپس دست به بهره برداری آن زد.
برای روان سازی ترافیک نیز همانگونه که توضیح داده شد می‌بایست تردد خودروهای شخصی محدود شده و سیستم حمل و نقل عمومی ارزان، سریع، فراگیر، گسترده و کارآمد در سطح شهرها، ایجاد یا تقویت شود.
 
شهرام شرفی


دیدگاه‌ها  

#1 مصطفی 1399-09-13 19:13
با سلام در جواب این مطلب خواستم عرض کنم این چیزها تو خرم اباد یک روال و عادی هستش ،مثل همین کمربندی خرم اباد که چندین سال هستش با وجود نواقص زیاد افتتاح کردند و هنوز که هنوز تکمیل نشده و پر از نواقص خطرناک است از اسفالت بگیر نبود جدا کننده وسط نبود نیوجرسی در شانه جاده ،خط کشی مناسب ،نبود روشنایی و تمام زیرگذرها غیرقابل استفاده
نقل قول کردن
#2 فرشاد ساکی 1399-09-13 20:53
پل ماسور هم ناتمام است و خرم رود پر از زباله و خاک است و اصلا لایروبی نشده و مطمئناً باز هم حادثه بدنبال دارد ایکاش شهرداری منطقه چهار خرم‌آباد برای خدمات رسانی بهتر در جنوب خرم‌آباد تاسیس شود
نقل قول کردن
#3 منصوری 1399-09-13 23:32
سازه پل مشکل ندارد اما دستک سمت راست خروجی تکمیل نشده که بدلیل زاویه نامناسب ان در صورت تکمیل هم تاثیری در نگهداری خاکریز روی پل نخواهد داشت - حالا که صداش در امده خوب است که در تکمیل ان تجدید نظر کرده و دستک را با زاویه مناسب احداث کنیم بدور از هیاهو
نقل قول کردن
#4 کاتب 1399-09-14 05:32
چرا نام گلال را استفاده نمیکنید یک نام قدیمی و لری خیلی هم ساده و زیبا
نقل قول کردن
#5 احمدی 1399-09-14 12:12
شنیدن کی بود مانند دیدن. لطفا لطفا لطفا اول بروید و ببینید بعد قضاوت کنید.چرا با نادانی زحمات برخی مسئولین دلسوز را به باد می دهید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا