🔸/ آرش کاظمی فعال اجتماعی
اجرای بسترسازی و احداث کانال مرکب پل شهدای حاج عمران
مدیرعامل سازمان همیاری از روند اجرای قرارداد بسترسازی و احداث کانال مرکب پلشهدای حاج عمران خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای لرستان، مهندس رضا بردبار با اشاره به این قرارداد که با شهرداری خرمآباد منعقد شده است، گفت: عملیات این پروژه در سه مرحله اجرا میشود که بعد از اتمام خاکبرداری و لایروبی رودخانه اطراف پل شهدای حاج عمران، با مرحله خشکه چینی کف رودخانه و نهایتا احداث کانال مرکب ادامه خواهد یافت.
وی با بیان به اینکه عملیات لایروبی و خاکبرداری پروژه بسترسازی و احداث کانال مرکب پل شهدای حاج عمران در طول ۶۰۰ متر و عرض تقریبی ۴۰ متر اجرا میشود، اظهار کرد: خشکه چینی کف رودخانه، سپس مرحله احداث کانال مرکب در مجموع بطول ۱۵۰ متر و عرض تقریبی ۴۰ متر آغاز خواهد شد.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای استان بیان کرد: با تلاش نیروهای سازمان و بکارگیری ماشینآلات طی دو روز کاری در این پروژه حدود ۵ هزار و ۴۵۴ مترمکعب حجم خاکبرداری و لجنبرداری داشتهایم.
به گفته وی شرایط نامطلوب رودخانه به ویژه پیرامون پل شهدای حاج عمران در پی بارش شدید باران منجر به طغیان رودخانه و وقوع سیل میشود که با اجرای پروژه فوق این مشکل مرتفع خواهد شد.
دیدگاهها
پروژه جدید برداشت از بستر رودخانه تا عمق مورد نظر(پایینتر از سرشمعهای پل حاج عمران) که از زیر پل انقلاب شروع و تا نزدیک پل جدید دارایی زاده بصورت کانالی پایینتر از بستر اصلی رودخانه ادامه دارد هم کلی ابهام و مشکل دارد. شاید با اولین سیلاب کل کانالهایی که قرار شده اجرا گردد پر شده و باز بستر رودخانه به حالت قبل باز گردد. یعنی در صورتی که بارندگی سیلآسا چند روز ادامه داشته باشد، پر شدن کانال در همان سیلاب ساعات اولیه میتواند در ساعت و روزهای بعد که سیلاب ادامه دارد خطری جدی برای ساکنین اطراف پل بیافریند!
شیرین عقلش کند بعد بهش گفت هالو زیرزمین شو
کجا بزاریم (در نظربگیریم) گفت هالو بندازیم طبقه
بالا!!!!
حالا حکایت برخی مهندسین است کانال آب رو میتونن بندازند بالای پل!!!
این پل در بهترین شرایط سازه ای و هیدرولیکی ساخته شده است واین را همه متخصصان عمران با پشت سر گذاشتن چندین جلسه تایید کرده اند.
سیل ۷ بهمن ۹۷ ناشی از انسداد ۷۰٪ عرض رودخانه بخاطر عملیات بتن ریزی بود و سیل ۱۲ فروردین۹۸ هم با دوره برگشت ۳۵۰ ساله ویا بیشتر بود که معمولا پلها را تا دوره برگشت ۱۰۰ ساله می سازند.
اما
جناب آقای سیامک
قانون ظروف مرتبطه مربوطه به لوله هاست که جریان تحت فشار دارد نه مجاری روباز.
لطفا در اظهار نظراتتان کمی هم مطالعه کنید ب. در پایان بایستی به عرض برسانم که جانمایی پل توسط شورای ترافیک تحمیل شده است
------------
یافته: سایر کامنتهای شما ( با یک ip و نام مختلف) که در جهت مخالفت با نگارنده ( و نه بحث فنی و مخالفت با نظریه) بود، حذف شد
قطعا دوست عزیز رشته شما عمران نیست و از علم سیل و رسوب اطلاعی ندارید
این کانال ظرفیت رورخانه را افزایش داده است اگر رسرسوبی هم ته نشین شود یعنی بعد از پیک سیلاب بوده است پس خطر رفع شده است و با لایروبی مناسب برای سیلاب نادر بعدی رودخانه اماده میگردد
مگر کانال از ظرفیت رودخانه کاسته است
لطفا دقت نماید نظر مهندسی با نظر شخصی متفاوت است
دوست خوب شما درباره علم سیل و رسوبگذاری کاملا اشتباه برداشت کردید
لطفا نمودارها و روابط سیل و رسوب را مطالعه بفرماید