یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

"از قدیم گفته‌اند اول چاه را بکن بعد منار را بدزد!
این‌همه فریاد و فغان سر دادیم که ارتفاع پل حاج عمران با توجه به قرار گرفتن در معاندر رودخانه کوتاه است کسی گوش نکرد!
 حالا بعد از آن‌همه هزینه ساخت و خسارات وارده، خود متخصص پنداران می‌خواهند برای حل مشکل کف رودخانه را عمیق کنند!"
🔸/ آرش کاظمی فعال اجتماعی
 
 
️توضیح:

اجرای بسترسازی و احداث کانال مرکب پل شهدای حاج عمران

مدیرعامل سازمان همیاری از روند اجرای قرارداد بسترسازی و احداث کانال مرکب پل‌شهدای حاج عمران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری‌های لرستان، مهندس رضا بردبار با اشاره به این قرارداد که با شهرداری خرم‌آباد منعقد شده است، گفت: عملیات این پروژه در سه مرحله اجرا می‌شود که بعد از اتمام خاک‌برداری و لایروبی رودخانه اطراف پل شهدای حاج عمران،  با مرحله خشکه چینی کف رودخانه و نهایتا احداث کانال مرکب ادامه‌ خواهد یافت.

 وی با بیان به اینکه عملیات لایروبی و خاک‌برداری پروژه بسترسازی و احداث کانال مرکب پل شهدای حاج عمران در طول ۶۰۰ متر و عرض تقریبی ۴۰ متر اجرا می‌شود، اظهار کرد: خشکه چینی کف رودخانه، سپس مرحله احداث کانال مرکب در مجموع بطول ۱۵۰ متر و عرض تقریبی ۴۰ متر آغاز خواهد شد.

 مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان بیان کرد: با تلاش نیرو‌های سازمان و بکارگیری ماشین‌آلات طی دو روز کاری در این پروژه حدود ۵ هزار و ۴۵۴ مترمکعب حجم خاک‌برداری و لجن‌برداری داشته‌ایم.

به گفته وی شرایط نامطلوب رودخانه به ویژه پیرامون پل شهدای حاج عمران در پی بارش شدید باران منجر به طغیان رودخانه و وقوع سیل می‌شود که با اجرای پروژه فوق این مشکل مرتفع خواهد شد.







دیدگاه‌ها  

#1 hasan 1399-08-03 09:33
بستر سازی حدفاصل پل انقلاب و پل صفوی؛ با ارتفاع تقریبی یک متر سنگ و بتن در عرض کل کانال آبروی رودخانه بدون برداشت بستر به همان ارتفاع سنگ و بتن در ادوار گذشته توسط شهرداری خرم‌آباد یک اجرای بدون مطالعه و تحقیق بود.
پروژه جدید برداشت از بستر رودخانه تا عمق مورد نظر(پایین‌تر از سرشمع‌های پل حاج عمران) که از زیر پل انقلاب شروع و تا نزدیک پل جدید دارایی زاده بصورت کانالی پایین‌تر از بستر اصلی رودخانه ادامه دارد هم کلی ابهام و مشکل دارد. شاید با اولین سیلاب کل کانالهایی که قرار شده اجرا گردد پر شده و باز بستر رودخانه به حالت قبل باز گردد. یعنی در صورتی که بارندگی سیل‌آسا چند روز ادامه داشته باشد، پر شدن کانال در همان سیلاب ساعات اولیه می‌تواند در ساعت و روزهای بعد که سیلاب ادامه دارد خطری جدی برای ساکنین اطراف پل بیافریند!
نقل قول کردن
#2 علیرضا 1399-08-03 09:44
پت و مت باید بیان آو بریزن دس ایی همه کارشناس خبره د ایی شهر
نقل قول کردن
#3 علی 1399-08-03 09:56
یک نفر په زمینشو به همراه خواهر زاده
شیرین عقلش کند بعد بهش گفت هالو زیرزمین شو
کجا بزاریم (در نظربگیریم) گفت هالو بندازیم طبقه
بالا!!!!
حالا حکایت برخی مهندسین است کانال آب رو میتونن بندازند بالای پل!!!
نقل قول کردن
#4 حسینی 1399-08-03 12:50
بیت المال خوردن نداره خدابرامسئولین بی کفایت شهرمون نسازه که تصمیم اشتباه میگرند
نقل قول کردن
#5 سیامک 1399-08-03 15:55
وفق قانون ظروف مرتبط ارشمیدوس ،عمیق کردن زیر پل تاثیری در تراز نهایی آب بی تاثیره . پس تمهیدات اینچنینی هم فقط حروم کردن بیت المال ه البته مهندسین ما اعتنایی به هیدرولیک نمیزارن.
نقل قول کردن
#6 همشهری 1399-08-04 01:24
با سلام خدمت آقای کاظمی

این پل در بهترین شرایط سازه ای و هیدرولیکی ساخته شده است واین را همه متخصصان عمران با پشت سر گذاشتن چندین جلسه تایید کرده اند.
سیل ۷ بهمن ۹۷ ناشی از انسداد ۷۰٪ عرض رودخانه بخاطر عملیات بتن ریزی بود و سیل ۱۲ فروردین۹۸ هم با دوره برگشت ۳۵۰ ساله ویا بیشتر بود که معمولا پلها را تا دوره برگشت ۱۰۰ ساله می سازند.

اما
جناب آقای سیامک
قانون ظروف مرتبطه مربوطه به لوله هاست که جریان تحت فشار دارد نه مجاری روباز.
لطفا در اظهار نظراتتان کمی هم مطالعه کنید ب. در پایان بایستی به عرض برسانم که جانمایی پل توسط شورای ترافیک تحمیل شده است
------------


یافته: سایر کامنتهای شما ( با یک ip و نام مختلف) که در جهت مخالفت با نگارنده ( و نه بحث فنی و مخالفت با نظریه) بود، حذف شد
نقل قول کردن
#7 خرم رود 1399-08-05 02:01
سلام در جواب hasan
قطعا دوست عزیز رشته شما عمران نیست و از علم سیل و رسوب اطلاعی ندارید
این کانال ظرفیت رورخانه را افزایش داده است اگر رسرسوبی هم ته نشین شود یعنی بعد از پیک سیلاب بوده است پس خطر رفع شده است و با لایروبی مناسب برای سیلاب نادر بعدی رودخانه اماده میگردد
مگر کانال از ظرفیت رودخانه کاسته است
لطفا دقت نماید نظر مهندسی با نظر شخصی متفاوت است
نقل قول کردن
#8 خرم رود 1399-08-05 02:03
در جواب hasan
دوست خوب شما درباره علم سیل و رسوبگذاری کاملا اشتباه برداشت کردید
لطفا نمودارها و روابط سیل و رسوب را مطالعه بفرماید
نقل قول کردن
#9 احمد 1399-08-13 13:43
رودخانه خرم آباد که دارای پل های زیبای قدیمی است با کمال تاسف پل های جدید که ساخته شده اند برای عبور تانک و ادوات جنگی به صورت موقت ساخته شده اند با کمال تاسف برای استاندار و مسئولین استان
نقل قول کردن
#10 احمد 1399-08-13 18:22
جنگ تمام شده ولی خرم آباد شبیه دوران جنگ مدیریت می شود به عنوان مثال تعدادی پل در خرم آباد ساخته شده مثل اینکه بر روی رودخانه دور افتاده برای عبور تجهیزات نظامی می خواهد استفاده بشود .باعث شرمندگی است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا