یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پارک محله‌ای سینا که در اسبستان خرم‌آباد قرار دارد به محل تجمع معتادین تبدیل شده است و فضای ناامنی را در منطقه به وجود آورده است. در واقع این پارک فرصتی عالی برای مردم این منطقه است که به تهدیدی برای سلامت شان تبدیل شده است.
 رئیس دفتر تسهیل گری و توسعه محلی در اسبستان و پشته مطهری در این باره به «یافته» می‌گوید: این منطقه چنان توسط افراد معتاد و موادفروش ناامن شده است که خانواده‌ها می‌ترسند که بچه‌هایشان به نزدیک این پارک بروند.



مریم چدنی ادامه می‌دهد: در حال حاضر بچه‌های این محله هرروز شاهد مصرف انواع مواد مخدر به‌صورت زنده هستند به‌طوری‌که بعد از برگزاری مسابقه نقاشی بین بچه‌های محله در مورد مصرف مواد مخدر، بیشتر این افراد انواع مواد مخدر و وسایل موردنیاز برای مصرف مواد را با جزییات کامل کشیدند و این مسئله بسیار نگران کننده است.
وی می‌گوید: بارها برای حل این مشکل با مردم منطقه و مسئولان مربوطه در نیروی انتظامی و شهرداری جلسه داشتیم که در نهایت به نتیجه‌ای نرسیدیم.
وی معتقد است اگر روشنایی این پارک تأمین شود و چند وسیله ورزشی و بازی در آن قرار گیرد اوضاع خیلی بهتر می‌شود. او ادامه می‌دهد: ما از مردم محله خواستیم که به همراه خانواده‌هایشان در ساعات مختلف روز در پارک حضور یابند و از فضای آن استفاده کنند تا فضای امن معتادان ناامن شود که این مهم فقط با تأمین امکانات اولیه در آن مهیا می‌شود.
چدنی اظهار می‌کند: بارها به شهرداری مراجعه کردیم و از آن‌ها خواستیم که یک پروژکتور در پارک نصب کنند اما بی‌نتیجه بود چرا که آن‌ها معتقدند که افرادی هستند که پروژکتور و وسایل نصب‌شده در آن را می دزند.

پارکی که پاتوق معتادان است




وی می‌افزاید: بارها از نیروی انتظامی خواستیم که در این باره به کمک ما بیاید آن‌ها هم کمبود نیرو را بهانه کردند.
مدیر دفتر تسهیل گری و توسعه محلی اسبستان و پشته مطهری می‌گوید: در این پارک فقط یک نیمکت وجود دارد که سطحش را قیر پوشانده است. او ادامه می‌دهد: این مکان فضای بسیار خوبی برای گذران اوقات فراغت بچه‌های این محله است.
او می‌افزاید: ما می‌توانیم به‌راحتی با کمک مربیان خیری که پای‌کارند در ساعاتی از روز در این پارک کلاس‌های آموزشی مختلف، کارگاه نقاشی برگزار کنیم و با کمک کانون‌های فرهنگی کتابخانه سیار را در چند روز در هفته در این پارک مستقر کنیم.
وی اظهار می‌کند: ما حتی دوستانی داریم که با کمال میل حاضرند دیوارهای پارک را هم نقاشی کنند اما تا وقتی‌که این پارک روشنایی ندارد نمی‌توان امید داشت که از این وضع نجات یابد.
 


مشکل زباله در اسبستان
مریم چدنی می‌گوید: در اینجا هنوز جمع‌آوری زباله به‌صورت روزانه و منظم انجام نمی‌شود. او ادامه می‌دهد: گاه پیش می‌آید که تا چند روز از جمع‌آوری زباله خبری نیست و همین مسئله موجب مشکلات زیادی در این منطقه شده است.
وی ادامه می‌دهد: تعداد زباله‌هایی که در این محله وجود دارد بسیار کم هستند هم‌چنین جمع‌آوری زباله به‌صورت مکانیزه انجام نمی‌شود بنابراین کارگران شهرداری ناچار باشند که ابتدا زباله‌های داخل سطل را روی زمین بریزند و بعد از آن با بیل آن‌ها را داخل کامیون پرتاب کنند که همین مسئله موجب شده که همیشه ته‌مانده زباله‌ها و شیرآبه شان بر روی زمین باقی بماند و فضای تعفن برانگیزی را به وجود آورد.
او می‌گوید: گاهی چنان آلودگی زیاد می‌شود که ساختمان‌های نزدیک به محل سطل زباله، نمی‌توانند حتی کولرهایشان را روشن کنند. چدنی می‌افزاید: به خطر همین موضوع همیشه بر سر محل استقرار سطل زباله، بین همسایه‌ها اختلاف وجود دارد.
وی اظهار می‌کند: علاوه بر جمع‌آوری زباله، کمبود سطل زباله در اسبستان، مردم منطقه را دچار مشکل کرده است. او ادامه می‌دهد: برای حل این مشکل بارها به شهرداری مراجعه کرده‌ایم که هیچ نتیجه‌ای هم نگرفتیم.
او می‌افزاید: سعید فتوحی شهردار منطقه 3 دلیل جمع‌آوری نامنظم زباله‌ها را کمبود نیرو اعلام کرده است.
چدنی می‌گوید: چندین بار برای افزایش تعداد سطل‌های زباله در اسبستان به شهرداری مرکزی مراجعه کردیم که با وجود قول مساعد جناب شریفی شهردار خرم‌آباد هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.
اسبستان از روستاهای قدیمی خرم‌آباد است که از سال 65 به‌واسطه گسترش شهر، وارد محدوده شهری شد. این منطقه به همراه پشته مطهری، 15 هزار نفر جمعیت و 3 هزار خانوار دارد.
حاشیه‌نشینی به‌واسطه فاصله از مرکز شهر به وجود نمی‌آید بلکه کم‌کاری برخی مسئولان و بی تفاوتی برخی از شهروندان محله‌های کم‌بضاعت را در حاشیه قرار می‌دهد و آن‌ها را از حق طبیعی‌شان که شرایط اولیه زندگی در یک شهر است محروم می‌کند.
امیدواریم روزی برسد که سطح رؤیای مردم کمی بیشتر از نیاز واقعی روزانه‌شان باشد.
 
 فاطمه دارابی- پایگاه خبری یافته
 

دیدگاه‌ها  

#1 امین 1399-07-03 17:57
از این زاویه شهر خیلی بزرگ شده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا