یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رکوردهای فقر و فلاکت و بیکاری یکی پس از دیگری به نام لرستان ثبت می‌شود. اما بیش از هر چیز این تورم روزافزون است که مردم این دیار را به ستوه آورده و آنان را آزار می‌دهد.
اینک لرستان درحالی بالاترین نرخ تورم کشور را به خود اختصاص داده است که مردمش کمترین سرانه درآمدی را در کشور دارند و این ظلم آشکاریست که آن‌چنان مورد توجه مسئولان کشور و استان قرار نمی‌گیرد؛ چرا که کمترین تاوانی که برای وضعیت اقتصادی لرستان می‌توان تصور کرد، خداحافظی نامدیران تنبل و بی‌تدبیر است. حال آنکه این دسته مدیران چنان در این خاک ریشه دوانیده‌اند که هرگونه عزل و جابجایی آنان خیالی غیر قابل تحقق است.
قطعاً تورم در سراسر کشور وجود دارد اما تورم افسار گسیخته لرستان نشان می‌دهد که کار نظارتی در لرستات صورت نمی‌گیرد. به جرات می‌توان گفت در هیچ جای دنیا تا این حد چند نرخی در بازار مشاهده نمی‌شود؛ هر شهروند حق دارد که از قیمت کالاها باخبر باشد اما در لرستان خیلی از اجناس اصلا قیمت ندارند و نرخ‌گذاری آن‌ها هم سلیقه‌ای است.
در حال حاضر شاهد جهش 25 درصدی در قیمت بازار هستیم در صورتی که کمترین انتظار این است که باید شیب افزایش قیمت‌ها حداقل ملایم باشد.
علاوه بر فقدان نظارت و بی‌تدبیری رانت و فساد نیز یکی از دلایل این تورم ویران کننده است. به عنوان مثال افزایش دو برابری قیمت برنج، برای افراد خاصی رانت ایجاد کرد همان افرادی که از قبل برنج‌ها را دپو کرده بودند و بدین ترتیب رانت‌خواران توزیع اجناس را هم به سمت افراد یا ارگان‌های خاص سوق داده‌اند.
دو عامل اصلی یعنی «نظارت» و «نحوه توزیع کالاهای اساسی» در مهار تورم‌ موثر است که لرستان در این دو بعد ناموفق عمل کرده اما ماجرا از این قرار است که خیلی از مدیران لرستان کارکردشان از چوب لباسی کمتر است با این تفاوت که چوب لباسی هزینه میلیونی برای دولت ندارد درحالی‌که هزینه نگهداری مدیران ما، ماهانه 10 تا 20 میلیون تومان است.
طی پنج سال مدیریت "صفی‌خانی " در سازمان صنعت معدن تجارت و" آشتاب"  مدیر کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی بارها رتبه اول تورم و بیکاری  را کسب کردیم! سازمانی که به جای فراهم کردن شرایط مساعد برای کار و تولید، خود به مانعی بر سر راه تولیدکنندگان تبدیل شده است؛ تاسف‌بارتر اینکه در سازمان تحت مدیریت این مدیر که اینک زمزمه‌های رفتنش به گوش می‌رسد، نه تنها هیچ‌گونه طرح یا برنامه مشخصی ارائه نشد، بلکه حالا که پس از این مدت طولانی قرار است عنان مدیریت را به نفر بعدی بسپارد، هیچ پاسخگویی نیز نسبت به عملکرد گذشته وجود ندارد.
 باید گفت  جدای از عملکرد ضعیف  معاون اقتصادی و تیم اقتصادی استان، معاون سیاسی استانداری باید بداند خبرنگار وقتی دیده می‌شود که نگاه و قلمش در جامعه اثرگذار باشد و جای تاسف دارد که این مقام در چنین فضایی آشفته ، برای پرداخت هدیه به خبرنگاران، مقام خود را مورد تجلیل قرار می‌دهد و این یعنی انتقادات خبرنگاران نتوانسته است منشأ تغییر و اصلاح در این مدیران باشد.
  
لیلا سلیمانی/ شهاب آسمانی

دیدگاه‌ها  

#1 عباس 1399-06-19 18:27
نقد عملکرد مدیران کار بسیار خوب و شایسته ای است ولی انتظار می رود وقتی مدیری در راس کار است مورد نقد باشد نه وقتی برکنار شده یا در شرف برکناری است این گونه نقد کردن بی فایده است مدیران باید بدانند چشم بینای روزنامه نگاران و فعالان اجتماعی عملکردشان را رصد میکنند نه اینکه وقتی جایگاه مدیریتی شان تق و لق شد و زمزمه برکناری شان بلند شد چوب نقد را برداریم
نقل قول کردن
#2 شهروند 1399-06-19 19:00
بالاترین نرخ بیکاری در کشور
بالاترین رتبه فلاکت در کشور
بالاترین نرخ تورم در کشور
پایین ترین نرخ درآمد سرانه در کشور
سومین نرخ مهاجرت و فرار در بین تمام استانهای کشور
دومین نرخ خودکشی در کشور
چهارمین نرخ اعتیاد در کشور
سومین استان در جدول بدترین ها برای فضایی کسب و کار در کشور
سومین رتبه در ترک تحصیل دانش آموزان
پنجمین رتبه نزاع و درگیری منجر به جرح و فوت در کشور
هفتمین رتبه در نرخ بی سوادی در کشور

و ...

اونقدر زیادن که یاداشت جا نداره . خودتون سرچ کنید. هرچند که چنان در کف جامعه عینی هست که نیاز به کنکاش بیشتری نداره.
مگر فقط همون استاندار انکارش بکنه که اومد گفت آمار فلاکت و تورم و بیکاری و... لرستان اشتباهه و ما وضعمون عالیه !!

ای خدایا داد ... ای بیداد
چی بنویسم که یافته حذفش نکنه ... که نشان دهنده ناراحتی و تاسف و خشم عمیقم باشه از این وضعیت و آمار ...

اصلا چه فایده ای داره ؟

لعنت بر مدیر طایفه گرا و لعنت بر مدیر ناکارآمد و بی سواد و بی دغدغه ؟! :sigh: :cry:
نقل قول کردن
#3 پوریان 1399-06-20 06:47
خداحافظی نامدیران تنبل و بی‌تدبیر است. این جمله جالب ولی به نظرتون مدیران حاظر به خداحافظی هستند ؟!!!یا باید برکنارشون کرد تا صنعت نفسی بکشه
نقل قول کردن
#4 نریمانی 1399-06-20 09:02
لعنت بر مدیری که در زمان مدیریتش به جای خدمت خالصانه و انجام طرح ها و پروژه ها آنهم با تلاش حداکثری ، همه اش دنبال این است که چکار کند تا رضایت نمایندگان و مدیران بالا دستی خود را جلب کند تا مبادا پست مدیریتش را از او بگیرند که متاسفانه این طور مدیرانی هم کم نیستند
نقل قول کردن
#5 حسن -الف 1399-06-20 12:25
واقعا یک مدیر چقدر بایستی عملکرد ضعیفی داشته باشود تا برکنار شود ،چقدر در امار اشتغال و صنعت باید ضعیف عمل کنیم کی زمان پاسخگویی مدیران و مسولین صنعت فرا میرسد حتی در صورت برکناری ایا نباید پاسخگو باشند ؟!
نقل قول کردن
#6 زینی وند 1399-06-20 21:56
من به جوون بیکار هستم که از کارخانه در ازنا بیکار شدم علتش هم بی لیاقتی مدیران .....
نقل قول کردن
#7 حسنی 1399-06-21 12:36
مدیران ضعیف در اخرت و در پیشگاه خدا باید جوابگوی این حجم از اسیب مردم به علت بی کفایتیشون باید باشند
نقل قول کردن
#8 سارا 1399-06-21 21:26
با سلام واحترام به مجموعه یافته

حقیقتا حال لرستان خیلی خراب است
این مدیران مدیون این همه جوان افسرده هستند
نقل قول کردن
#9 هدایتی 1399-06-22 08:52
با وجود مدیران سیاسی وبدون تخصص باید حال استان راب باشد
نقل قول کردن
#10 محمد مهدی 1399-06-22 11:50
باتشکر ازسرکارخانم سلیمانی جهت تهیه وتنظیم گزارش واحساس مسئولیت درقبال مسائل ومشکلات اساسی استان ویافته عزیز امیدوارم باکنکاش بیشتر وپرداختن به زوایای شیوه های غلط مدیریت درصمت استان ورساندن فریادمظلومیت مردم این استان به گوش های نچندان شنوای مسئولین به رسالت مقدس روشنگری خود ادامه دهند قطعا طی این مسیر مرضی رضای خداوند متعال ومردم عزیز استان خواهد بود انشاء الله موفق باشید منتظر گزارشات جامع ودقیق شما هستیم
نقل قول کردن
#11 علی 1399-06-22 16:51
ریشه دار ولی ریشه در رانت و سیاسی کاری
نقل قول کردن
#12 ایرانپور 1399-06-22 22:55
الهی ریشه هر چی مدیر بی کفایت بخشکه
نقل قول کردن
#13 شیرین 1399-06-22 23:17
این همه جوون بیکار واقعا چه کسی جوابگو؟
نقل قول کردن
#14 علیپور 1399-06-24 04:28
واقعا متاسفیم برای مدیران عیر پاسخگو و ضعیف که حاصل مدیریتشان وضع فعلی جامعه ماست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا