یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 یکی از نمایندگان لرستان در عهد پهلوی اول برای خوردن غذا به قهوه‌خانه‌ای نزدیک مجلس در خیابان بهارستان می‌رود، قهوه‌خانه چی که آدم دوران‌دیده‌ای بوده از اوضاع‌واحوالش می‌پرسد.
فرد مزبور می‌گوید: تازه نماینده لرستان شده و در این چند ماه که از شروع بکار مجلس گذشته نه طرف شوری قرارگرفته و نه کسی از او حسابی می‌برد! (نقل به مضمون) کسی نمی‌پرسد خرت به چند؟! قهوه‌چی می‌گوید: کارت نباشد یک نصیحت می‌کنم همیشه به یاد داشته باش، هر موقع خواستی حرفی بزنی یا نطقی بکنی فقط بگو:«آقایان پول نفت کجا می‌رود؟»
نماینده فوق‌الذکر هم نصیحت مشفقانه قهوه‌چی را به کار می‌گیرد و هر از چند گاهی سؤالی در مورد نفت در صحن علنی مجلس آن روزگار طرح می‌کند تا این که از همه طرف پیشنهادانی به او می‌شود و به‌اصطلاح بیا و برویی به هم می‌زند که بیان آن‌ها در این نوشتار به صلاح نیست.
حالا نماینده فعلی بروجرد هم به‌جای این که هم پای دیگر نمایندگان استان پیگیر مطالبات و مصوبات بر زمین مانده و اجرای طرح‌های نیمه‌تمام و راکد باشد، ساز مخالف را علیه مرکز استان کوک کرده و در صحن علنی مجلس و در دیدار با مسئولان استانی و کشوری مرتب مخالف خوانی می‌کند و فریاد وااسفا سر می‌دهد که ایها الناس خرم‌آباد حق بروجرد را خورده است و قس علی هذا!
خانم مقصودی چند وقت پیش در تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس به انتقاد از طرح آزادراه خرم‌آباد _اراک پرداخت و گفته اجرای این طرح باعث انزوا و به حاشیه رفتن بروجرد می‌شود!
محض اطلاع نماینده محترم مردم بروجرد و برای روشن شدن موضوع چند نکته را یادآور می‌شوم؛ یکم؛ طرح آزادراه خرم‌آباد – اراک یک طرح ملی بوده و تصمیم نظام است.
دوم؛ این طرح آزادراهی یک قطعه مهم از آزادراه تهران_جنوب است که با هدف دسترسی آسان شمال به جنوب کشور و صرفه‌جویی در وقت، سوخت و کاهش تصادفات جاده‌ای در محور سراسری شمال_جنوب اجرا می‌شود.
سوم؛ آزادراه تعریف خاص خود را دارد، آزادراه یا اتوبان، راهی با خطوط رفت و برگشت مجزا است که هیچ‌گونه‌ تقاطع هم‌سطح نداشته و ورود و خروج از آن محدود می‌باشد...معمولاً خارج از شهرها احداث می‌شود...مسیر رفت و برگشت آن کاملاً از یکدیگر جدا و ورود و خروج از آن منحصراً در نقاط معین و محدودی مسیر است. (پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور)
بنابراین آزادراه‌ تقاطع‌های هم‌سطح، محل گذر خط آهن و یا خطوط عابر پیاده به‌طور هم‌سطح ندارد و تنها راه حرکت آزادانه و بدون توقف وسایل نقلیه در مسیر آزادراه‌ها ایجاد تقاطع‌های غیر هم‌سطح است.
چهارم؛ همان‌طور که آزادراه خرم‌آباد _پل زال_اندیمشک از پل‌دختر و مرکز استان عبور نکرد، قرار نیست این آزادراه هم از خرم‌آباد و یا شهر دیگری عبور کند؛ احتمالاً خانم مقصودی هم چون سَلَف خودش در مجالس پیشین توقع دارد مسیر آزادراه به سمت داخل شهر بروجرد منحرف شود و مانند قدیم‌ترها مسافران در میدان رازان پیاده شوند و به‌اصطلاح کبابی به بدن بزنند و شیره و ارده و سوغاتی هم بخرند و سپس به مسیر خود ادامه دهند!
این کار شدنی نیست و اگر بشود در این صورت دیگر نمی‌توان به آن آزادراه گفت؛ کما این‌که در خرم‌آباد هم مسافرانِ جنوب دیگر مثل گذشته وارد شهر نمی‌شوند و از کمربندی و خارج از شهر عبور می‌کنند.
پنجم؛ حساسیت خانم مقصودی روی اسم خرم‌آباد بی‌دلیل است، همان‌طور که اشاره شد نام اصلی آزادراه، تهران_جنوب یا شمال_جنوب است و اگر مسئولان وزارت راه و شهرسازی، مسئولان استان و یا مجری طرح (قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء) به این قطعه کارگاهی، خرم‌آباد _اراک می‌گویند برای بحث بودجه و جدول زمان‌بندی اجراست؛ قرار نیست از قِبَل این طرح، بودجه‌ای به شهری یا مردمی داده شود.
در فردای افتتاح آن از خرم‌آبادی گرفته تا بروجردی و اهوازی و...همه باید برای عبور، عوارض بدهند، نظیر آزادراه خرم‌آباد – پل زال که گرانی عوارض آن داد همه و به‌خصوص ساکنان روستاهای مسیر را درآورده است.
ششم؛ خرم‌آباد بیش از 600 سال مرکز حکومت اتابکان لر کوچک و قرن‌ها مرکز حکومت والیان لرستان فیلی و... بوده و سابقه بیش از 54 هزار سال سکونت و تمدن دارد و در حقیقت لرستان به مرکزیت شاپور خواست یا خرم‌آباد به‌حکم جغرافیا و اهمیت راهبردی‌اش به‌عنوان چهارراه و نقطه اتصال شمال به جنوب و شرق به غرب کشور، در طول تاریخ همواره موردتوجه بوده است.
هفتم؛ مردم لرستان و به‌ویژه خرم‌آباد و بروجرد با توجه به اشتراکات فراوان فرهنگی و قومی از دیرباز همواره در کنار هم مسالمت‌آمیز و برادرانه زندگی کرده و می‌کنند؛ اصلاً نبض اقتصادی شهر خرم‌آباد در دست همشهریان بروجردی است؛ گواه این مدعا راسته بروجردی‌ها یا به‌اصطلاح لری خودمان «راسا وروگردیا» می‌باشد؛ از این رو هرگونه تلاش احتمالی برای ایجاد تفرقه بین مردم این دو شهر مهم لرستان محکوم به شکست است.
هشتم؛ خانم مقصودی نباید پا جای پای اسلاف خود در مجالس گذشته بگذارد؛ تجمیع و الحاق بخش‌هایی از استان‌های مرکزی، لرستان و همدان از لحاظِ سیاسی، فرهنگی و حتی قومیتی شدنی نیست، این ترکیب از بیخ و بن نامتجانس بوده و اصرار بر آن حماقت محض است.
 به جای این کارها با همراهی آقای گودرزی دیگر نماینده بروجرد و سایر نمایندگان لرستان چاره‌ای برای این‌همه کارخانه و واحدهای تولیدی ورشکسته بیندیشید که به علت نبود سرمایه در گردش تعطیل و یا به تملک بانک‌ها درآمده و کارگران آن‌ها بی‌کار شده‌اند.
نتیجه تفرقه و ناهماهنگی شما در مجلس شورای اسلامی تضییع بیش از پیش حق مردم لرستان است؛ هم چنان که مخالفت نماینده پیشین پل‌دختر با احداث سد معشوره باعث بلاتکلیفی این طرح مهم در حوزه کشاورزی و آب‌وخاک لرستان شد و در نهایت دود این ندانم‌کاری، در سیل اخیر به چشم مردم پل‌دختر رفت، چرا که اگر سد مخملکوه و معشوره احداث می‌شد بخش عظیمی از سیلاب در پشت این سدها جمع شده و چون طوفان نوح جنوب لرستان و خوزستان را زیر و رو نمی‌کرد.
لرستان چوب تنگ‌نظری‌های برخی از مسئولان را می‌خورد؛ مجمع نمایندگان و مسئولان استانی می‌بایست به‌جای تنازع و کشمکش‌های بیهوده، از طرح‌های اشتغال‌زا و عمرانی در هر نقطه از استان حمایت کنند.
نگارنده به‌عنوان یک شهروند خرم‌آبادی از احداث فرودگاه بروجرد نه‌تنها ناراحت نیستم که اتفاقاً خوشحال می‌شوم لرستان دو فرودگاه داشته باشد و به اقتضای شغل رسانه‌ایم سال‌ها قبل از آن که خانم مقصودی ردای نمایندگی مجلس را بپوشد راجع به این طرح گزارش مکتوب تهیه کرده و به تهران فرستاده‌ام و پیگیر اجرای آن بوده‌ام؛ البته این طرح نیز مثل دیگر طرح‌های مهم در بروجرد و دیگر نقاط استان راکد مانده است.
آقای توکلی نماینده پیشین الیگودرز معتقد بود خرم‌آباد ویترین لرستان است، اگر مرکز استان آباد باشد سرمایه‌گذار رغبت می‌کند در دیگر شهرهای استان سرمایه‌گذاری کند؛ اقدام دکتر ابراهیمی نماینده فعلی سلسله و دلفان در پیگیری تأمین تجهیزات پزشکی و درمانی برای مرکز استان و حوزه انتخابیه هم قابل‌تحسین است؛ مرتضی محمودند نماینده خرم‌آباد هم خودش را نماینده لرستان می‌داند و این موضع را می‌شود در نطق‌هایش در مجلس دریافت؛ داشتن نگاه ملی و استانی و در عین حال محلی و منطقه‌ای عمل کردن نشان‌دهنده دید و افق بلند یک نماینده و یا سیاستمدار است.
خانم مقصودی اخیراً هم در اقدامی نسنجیده با انتشار فیلمی در صفحه شخصی‌اش و خط زدن نام خرم‌آباد در یکی از طرح‌های راه آهنی استان باعث نگرانی فعالان رسانه‌ای و مردم استان شد که البته مصاحبه خبرگزاری صداوسیما با وی تا حدود زیادی از سوءتفاهم‌ها در این زمینه کاست.
نماینده محترم مردم بروجرد بهتر است در اظهارات و موضع‌گیری‌هایش سنجیده‌تر عمل کند و با اقدامات و مخالفت‌هایی ازاین‌دست باعث احیای بازی کهنه و نخ نمای خرم‌آبادی بروجردی نشود؛ مردم فهیم بروجرد فریب هیچگونه اقدامات پوپولیستی و عوام گرایانه را نمی‌خورند و این بازی مدت‌هاست که دیگر خریداری ندارد.
 
مصطفی رباطی

بازی خرم‌آبادی بروجردی خریدار ندارد


توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش فرهنگی آن‌ها است.


 

دیدگاه‌ها  

#1 ابراهیم موسوی 1399-06-12 09:24
بقول خود خانم، از آزاد راه یه آنتن ماهواره ای با دیش دیجتال به ایشان بدهند تا رضایت بدهند.

. ضمنا از نظر اقتصاد بصرفه نیست که بروجرد فرودگاه داشته باشد چونکه بیشتر فرودگاه های کشور کلا راکد هستند. قبل از انقلاب که خرم اباد بودم صاحبان بیشتر تجارت ها در انحصار بروجردی ها بود اما در بروجرد یه مغازه خرم آبادی پیدا نمیشد. طلا فروشی ها انحصارا در ید آنها بود.
نقل قول کردن
#2 علی 1399-06-12 09:26
جناب رباطی تا حدودی برای شما موافقم اما چرایی
این موضوع مهم است.چرا نمایندگان شهرهای شرقی
استان نا کار آمدی خودشان را همیشه به گردن خرم آباد
می اندازند مگر استاندار وفرمانداروشهردا ررا خرم آباد
تعیین می‌کند؟؟؟
تفرقه اندازی از خرم آباد شروع نشده.
به عنوان یک خرم آبادی میگم این نام مرکز استانی
هیچ تاثیری در زندگیم نداشته وهرجا وهرمجلسی میروم می‌گویم این مرکز استانی را به لقایش ببخشیم
بهتر است.
شاید نماینده بروجرد بنیان این استان را سست کرد
که شاید البته سبب خیر برای مردم دیگر نواحی این
استان شود.
با تشکر از جناب عالی جناب رباطی وکانال یافته
به امید درج وشنیدن همه نظرات.
نقل قول کردن
#3 شایان 1399-06-12 09:48
مطلب کاملا گویا و واضح است.
نقل قول کردن
#4 بی تعارف 1399-06-12 10:33
درود به شرفت آقای رباطی چقدر این مقاله جامع و کامل بود به شخصه از شما سپاسگزارم ، کسانیکه میخوان با عوام فریبی دوره های متوالی رای بیارن محکوم به عدم هستند و به جایی نمیرسند نمونه اش نماینده قبلی بروجرد پس بهتره طرف عاقل باشه
نقل قول کردن
#5 بی تعارف 1399-06-12 10:40
درود بر آقای رباطی ، درود بر آقای رباطی ، درود بر آقای رباطی ، کاش شما توی این استان ویران یه پست مدیریتی ارشد داشتید
نقل قول کردن
#6 علیرضا 1399-06-12 11:19
زنده باد آقای رباطی که آب پاکی رو ریختن روی دست سرکار خانم مقصودی
بنده بعنوان یک شهروند خرم آبادی همیشه و همه جا با افتخار از مردم و دوستان اصیل بروجردیم یاد میکنم بلکه افتخار میکنم به بروجردی های اصیل و فهیم که تعدادی از آنها باعث فخر و مباهات لرستان هستند
نقل قول کردن
#7 امین 1399-06-12 12:42
مقاله بسیار خوبی بود
امیدواریم دیگه از این جبهه گیری ها خبری نباشد ما همه مردیم یک استانیم
برای پیشرفت و توسعه استان دست به دست هم میدهیم و استان رو به حول قوه الهی آباد و توسعه یافته میکنیم و انشالله دیگر واژه منحوس محرومیت از این استان رخت ببنده
نقل قول کردن
#8 عباس 1399-06-12 12:52
به مورد بسیار خوبی اشاره فرمودید احسنت بر شما .. مشکل از آنجا آغاز می شود که اشخاصی بدون سابقه روشن اجرایی و مدیریت کلان و به صرف داشتن یک مدرک دانشگاهی که به لطف وجود دانشگاه های پرشمار در کشور ما به دست آوردنش کار شاقی هم نیست و سوار بر یک موج و بر اساس یک شرایط غیر معمول وارد مهمترین و تخصصی ترین نهاد کشور می شوند و با نگاه های قومیت زده و غیر کارشناسانه و فقط برای به دست آوردن دل عوام رفتاری پوپولیستی پیشه می کنند .در حالی که توسعه استان در گرو همدلی و کار کارشناسانه و تلاش گروهی نمایندگان محترم است و متاسفم که بگویم این نگاه قومیتی در میان نمایندگان مردم شریف بروجرد نسبت به سایر شهرهای استان پر رنگ تر است و آیشان خرم آباد را به عنوان هووی خود می انگارند این در حالی است که ما خرم آباد ی ها بروجردی های عزیز را برادران و خواهران خود می دانیم و از پیشرفت همه جانبه بروجرد مشعوف می شویم
نقل قول کردن
#9 محمد 1399-06-12 12:57
سلام عالی و با درایت کامل به این موضوع و اختلاف کهنه پرداخته شده است.از ماست که بر ماست.تا این اختلاف های داخلی هست لرستان همیشه محروح خواهد ماند.
نقل قول کردن
#10 بیرانوند بروجرد 1399-06-12 13:04
این کارهای نمایندگان معنی ندارد
نهاوندی ها و شازند و خمین و ... از برخی ها خیلی بیشتر افتخار می کنند که لر هستند.
بعضی مردم لرستان به خاطر فقر مضاعف دوره های تاریخی مختلف دارای ویژگی های بدی هم هستند اما هر انسانی به هویت نیاز دارد
نقل قول کردن
#11 خرم آبادی 1399-06-12 13:05
بله واقعا جای تاسف که برخی انقدر تلاش میکنند تا خرم اباد پیشرفت نکنه و بدتر اینکه نمایندگان خرم آباد هم معمولا منفعل هستند، این کار ها سابقه داره یکی از نماینده های پیشین هم برای بودجه آزاد سازی قلعه فلک الافلاک در مجلس ابراز مخالفت کرد و همین طور تلاش داشت که فرودگاه خرم آباد به بروجرد منتقل بشه. باید به چنین نمایندگان سطح پایینن به لحاظ فکری اعلام کرد دین مردم خرم آباد گردن شماست و باید پاسخگوی ظلمتان باشید
نقل قول کردن
#12 رضا-س 1399-06-12 13:31
با سلام
زیبنده نمایندگان محترم استان نیست که در راستای اجرای طرح های ملی نظیر احداث آزاد راه سنگ اندازی کنند.بلکه خانم مقصودی باید جهت رونق کسب و کار رستوران های بروجرد در حاشیه آزاد راه شمال جنوب برنامه اجرایی ارائه دهند.ضمناً لرهای استان های زاگرس نشین اعم از لرستانی و بختیاری و... به همدیگر عشق می ورزند ضمناً همه اقوام دیگر ایران زمین این همه رشد کردند ولی مایه تاسف است بعضی ها هنوز دنبال بحث خرم آباد و بروجرد هستند.
نقل قول کردن
#13 شهروند 1399-06-12 13:34
یافته چاپ کن . صدای مخالف رو هم بگذارید لطفا...

رقابت خوبه اتفاقا
بگذار مسئولین خرم آباد بدونند که که باید تکونی به خودشون بدهند . درخرم آباد خوب میشد اگه یه شهردار و فرماندار و استاندار بروجردی میذاشتید بلکه آقایون مدیر بدانند که باید برای صندلی هایشان تلاش کنند وگرنه آن را از دست می دهند .
کسی بدش نمیاد خرم آباد مرکز استانه ولی بسم الله این گوی و این میدان حداقل اندازه اسمش آبادش کنید . و آبروداری کنید . شهری که برای گردشگران یک سرویس بهداشتی ندارد ادعاهای بزرگی می کند بقیه چیزها پیش کش .
آقای رباطی خودت صدبار همین بروجرد موندی و استراحت کردی و کباب خوردی آیا درسته که مسافران که میان خرم آباد سرگردان و بدون امکانات زیر درخت ها دستشویی میرن ؟!
بقیه مدیریت کردنتان هم مثل همین است .

هرچند به نظر من خودتون رو خسته نکنید و شما این کاره نیستید . آخرش هم مجبورید خودتون دودستی این قبا را بر شانه های بروجرد بی اندازید . حالا باشید و ببینید.. :lol:
نقل قول کردن
#14 علی 1399-06-12 20:05
جالبه چرا توضیح نماینده رو نمیشنوید فقط اون دست خط رو تو فضای مجازی پخش میکنید و هرکس اظهار نظر میکنه و جبهه میگیره.
بخدا مشکل لرستان به بروجرد و خرم آباد نیس.
اینبار همه مردم لرستان پشت هم باشیم کنار هم باشیم تا بتونیم با کمک مسئولین مشکلاتی که همه باش دست بگریبان هستیم رو حل کنیم.
نماینده خرم آباد و بروجرد نداره
نمایندگان استان در قبال کل استان احساس مسئولیت کنن
نقل قول کردن
#15 امیر هوشنگ 1399-06-12 20:36
همین ...کاری ها برای جلب نظر شهروندان باعث بدبختی لرستان این همه موضوع مهم هست شما به نزاع نخ نما بروجرد خرم آباد اشاره کردید از نمایندگان شمال یاد بگیرید که مسافر تهرانی بعد توهین سریع توسط پلیس تهران دستگیر و به شمال تحویل داده شد ببینید شمالی ها چه قدرتی دارند که مقابل تهران قرار می گیرند در عوض این همه توهین به لر می شود حتی یک شکایت هم تنظیم نمی شود فرق بین شما نماینده طایفه ای با یک نماینده روشن فکر همین است که شما فقط جلوی پایت را می بینی و او صد متر جلوتر می بیند
نقل قول کردن
#16 امیر 1399-06-12 20:59
نماینده استان های دیگه اتلاف و متحد میشن حقشان بگیرن این کوچک نظر جنگ راه میندازه
نقل قول کردن
#17 امیر 1399-06-12 23:03
یافته سانسور نکن حقیقته.در طول سه دهه بروجرد از تعداد زیاد دانشجویان دانشگاه آزاد به حد کافی فایده برده مردم با اجاره دادن خانه و واتاق و حتی زیر زمین به دانشجویان و مغازه داران هم با فروش اجناس به ده ها هزار دانشجو ،یعنی بهترین نوع اشتغال زایی. از راه های دیگه هم کسب درآمد می کنن که گفتنش اینجا از حوصله خارجه
نقل قول کردن
#18 محمد 1399-06-12 23:28
نماینده!؟
ای کاش نمایند گان قبل از بیان سخن اندکی به جایگاه حقوقی خود بیاندیشند وسخنان سنجیده وشفاف بیان کنند !ای کاش!
نقل قول کردن
#19 لرستان 1399-06-13 00:36
ما خرم آبادیها بروجردیها رو دوس داریم..خ

..نمایندگان باید برای طرحهای استانی متحد باشن..
نقل قول کردن
#20 حمید ت 1399-06-13 01:52
به نقل از شهروند:
یافته چاپ کن . صدای مخالف رو هم بگذارید لطفا...

رقابت خوبه اتفاقا
بگذار مسئولین خرم آباد بدونند که که باید تکونی به خودشون بدهند . درخرم آباد خوب میشد اگه یه شهردار و فرماندار و استاندار بروجردی میذاشتید بلکه آقایون مدیر بدانند که باید برای صندلی هایشان تلاش کنند وگرنه آن را از دست می دهند .
کسی بدش نمیاد خرم آباد مرکز استانه ولی بسم الله این گوی و این میدان حداقل اندازه اسمش آبادش کنید . و آبروداری کنید . شهری که برای گردشگران یک سرویس بهداشتی ندارد ادعاهای بزرگی می کند بقیه چیزها پیش کش .
آقای رباطی خودت صدبار همین بروجرد موندی و استراحت کردی و کباب خوردی آیا درسته که مسافران که میان خرم آباد سرگردان و بدون امکانات زیر درخت ها دستشویی میرن ؟!
بقیه مدیریت کردنتان هم مثل همین است .

هرچند به نظر من خودتون رو خسته نکنید و شما این کاره نیستید . آخرش هم مجبورید خودتون دودستی این قبا را بر شانه های بروجرد بی اندازید . حالا باشید و ببینید.. :lol:
خرم آباد ،آباد هست اگر بعضی آدما حرفای نفاق انگیز، نزنن.با تشکر
نقل قول کردن
#21 شهروند 1399-06-13 06:59
به نقل از شهروند:
یافته چاپ کن . صدای مخالف رو هم بگذارید لطفا...

رقابت خوبه اتفاقا
بگذار مسئولین خرم آباد بدونند که که باید تکونی به خودشون بدهند . درخرم آباد خوب میشد اگه یه شهردار و فرماندار و استاندار بروجردی میذاشتید بلکه آقایون مدیر بدانند که باید برای صندلی هایشان تلاش کنند وگرنه آن را از دست می دهند .
کسی بدش نمیاد خرم آباد مرکز استانه ولی بسم الله این گوی و این میدان حداقل اندازه اسمش آبادش کنید . و آبروداری کنید . شهری که برای گردشگران یک سرویس بهداشتی ندارد ادعاهای بزرگی می کند بقیه چیزها پیش کش .
آقای رباطی خودت صدبار همین بروجرد موندی و استراحت کردی و کباب خوردی آیا درسته که مسافران که میان خرم آباد سرگردان و بدون امکانات زیر درخت ها دستشویی میرن ؟!
بقیه مدیریت کردنتان هم مثل همین است .

هرچند به نظر من خودتون رو خسته نکنید و شما این کاره نیستید . آخرش هم مجبورید خودتون دودستی این قبا را بر شانه های بروجرد بی اندازید . حالا باشید و ببینید.. :lol:


من کلا همه شهرهای ایران مشکل دسشویی دارند
نقل قول کردن
#22 ستین 1399-06-13 07:56
حال متکلم از درونش پیداست
از کوزه همان تراود که در اوست

ان شالله 4 سال که از نمایندگیشون بگذره و با بزرگان نشست و برخواست کنن یاد می گیرن که زمین خودشون رو کلنگ بزنن و به زمین دیگران کاری نداشته باشن
نقل قول کردن
#23 مهدی 1399-06-13 12:38
آقای رباطی عزیز، خانم مقصودی در مورد آزادراه حرف درستی زده بود و در مورد راه آهن هم مشخص شد که حرفش ربطی به خرم آباد نداشته است. اما در نوشته های شما و کسان دیگری که در یافته و سایت های مشابه مطالبی می نویسبد یک نکته محوری وجود دارد و آن خود-مرکز-پنداری اهالی خرم آباد نسبت به نام لرستان و لرهاست. راستش تعریف شما (ها) از استان لرستان، مناطق لرنشین و مانند آن محدود می شود به خرم آباد و حواشی آن. وقتی از توسعه لرستان و راه آهن و آزادراه می گویید بلافاصله به قابلیت ها و کمبودهای خرم آباد اشاره می کنید و این تقریبا در هر مورد دیگری هم صادق است. کافی است نوشته خود و برخی مطالب تحلیلی این سایت را مرور کنید. هرچند علاقه به شهر و دیار، امری پسندیده است اما این نگاه باعث شده تا دست کم چهار شهرستان شرقی لرستان، در مباحث نظری و در عمل، در محدوده فکری و عملیاتی شما و مدیران لرستانی قرار نگیرند. معمولا اسم بروجردیها به عنوان معترض بیشتر شنیده می شود ولی واقعیت این است که باید صادقانه تر به همه شهرها و نواحی استان بها بدهید و آنان را هم لایق همان امکاناتی بدانید که برای مرکز استان طلب می کنید.
نقل قول کردن
#24 سیدنادر صورتیان 1399-06-13 12:57
وقتی مجلس دانشمندی با دکترای ریاضی کاربردی وکاربلدهمچون پروفسور عادل اذر را از پست مهم دیوان محاسبات برمیدارند و فوق لیسانس دانشگاه فرمایشی ...... به نام بذر پاش را جایگزین میکنند باید فاتحه کار علمی را در این مجلس را خواند چطور انتظار دارید مسیر رشد وتوسعه روی ریل اصلی خود بیوفتد....
نقل قول کردن
#25 شهروند 1399-06-13 13:19
واقعا این بازی هیچ که خریدار ندارد پرداختن به ان هم مشخص میکند
ما مردم لرستان از شرق و غرب جنوب و شمال هم استانی و باید بفکر استانمان باشیم نه اینکه هر کسی سازی بنوازد یکی استان جداگانه مینوازد یکی ساز الحاق به سایر استانهای دیگرنمایندگان سایر شهرهای استان ضمن انجام امور مربوط به شهرستان خود باید دیده دلی به مرکز استانشان داشته باشند.اشتباه شهرستان خرم اباد اینه که بعضی مواقع کسانی را انتخاب میکنند که ابدا دل در گروه خرم اباد داشته باشند عقربه فکری انها بسمت جاهای دیگریست که مردم فهیم خوب متوجه شده اند.
نقل قول کردن
#26 امیر 1399-06-13 17:03
به نقل از شهروند:
یافته چاپ کن . صدای مخالف رو هم بگذارید لطفا...

رقابت خوبه اتفاقا
بگذار مسئولین خرم آباد بدونند که که باید تکونی به خودشون بدهند . درخرم آباد خوب میشد اگه یه شهردار و فرماندار و استاندار بروجردی میذاشتید بلکه آقایون مدیر بدانند که باید برای صندلی هایشان تلاش کنند وگرنه آن را از دست می دهند .
کسی بدش نمیاد خرم آباد مرکز استانه ولی بسم الله این گوی و این میدان حداقل اندازه اسمش آبادش کنید . و آبروداری کنید . شهری که برای گردشگران یک سرویس بهداشتی ندارد ادعاهای بزرگی می کند بقیه چیزها پیش کش .
آقای رباطی خودت صدبار همین بروجرد موندی و استراحت کردی و کباب خوردی آیا درسته که مسافران که میان خرم آباد سرگردان و بدون امکانات زیر درخت ها دستشویی میرن ؟!
بقیه مدیریت کردنتان هم مثل همین است .

هرچند به نظر من خودتون رو خسته نکنید و شما این کاره نیستید . آخرش هم مجبورید خودتون دودستی این قبا را بر شانه های بروجرد بی اندازید . حالا باشید و ببینید.. :lol:

بروجرد رو هم دیدیم زیاد جوگیر نشو
نقل قول کردن
#27 کاسیت گپ 1399-06-14 11:43
خرم آباد در متحد کردن طایفه ها و شهرستانها ضعیف عمل می کند.باید همه به آنها کمک کنیم.خرم آباد قوی باعث لرستان قوی و ازلحاظ مادی ومعنوی برای همه لرستان خوب است.
نقل قول کردن
#28 عرفان 1399-06-14 20:55
تا زمانی که این گونه بحث های بی خود هست امید به رونق لرستان نیست و چه تصویر بدی که این نوشتار تو ذهن سایر هموطنان از لرستان ایجاد کند . تقاضا دارم متن مزبور از سایت حذف شود
نقل قول کردن
#29 امیر 1399-06-15 00:08
انگاری توریست ها صف کشیدن بیان برن تو هتلهای بروجرد ( واقعا که همین کارها رو کردیم، آخه دوتا ماشین از خرم آباد بگذره و دوتا ابمیوه بخره شد استراتژیک؟؟؟؟؟ کارخونه فولاد چرا نداریم ؟؟؟ خودروسازی لاستیک سازی چی شد؟؟؟؟ سیمان کی راه میفته؟؟؟؟؟ پتروشیمی هم که اکثرا غیر بومی ها کارمندشن ) ما مشگل مجلس یا دولت بدون عدالت داریم ولی از اون بدتر مدیرهای ... داریم
نقل قول کردن
#30 حسین 1399-06-15 12:32
مهرداد ویسکرمی امروز یازدهم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از صحبت‌های فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس سوء برداشت شده است.

وی تصریح کرد: روز جمعه مجمع نمایندگان استان با استاندار و امام جمعه جلسه‌ای داشتیم که استاندار براساس نیازها و اولویت پروژه یکسری از پروژه‌ها را برای استان تعریف کردند و هر پروژه را به دست نمایندگان هر شهرستان داده است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس خاطرنشان کرد: یکی از این پروژه‌ها راه‌آهن بود که راه‌آهن دورود- خرم‌آباد به نمایندگان بروجرد و خرم‌آباد تحویل داده شد.
نقل قول کردن
#31 حسین 1399-06-15 12:34
ویسکرمی اضافه کرد: هیچ‌کس بر روی پروژه راه‌آهن دورد- خرم‌آباد- اندیمشک حرفی نزد و صحبت خانم مقصودی در آن جلسه این بود که ما راضی نمی‌شویم که صرفا یک راه‌آهن آنتن به بروجرد داده شود و این یک توهین و دست کم گرفتن بروجرد به عنوان شهر دوم استان است.
ویسکرمی اظهار کرد: صحبت خانم مقصودی در فضای مجازی برش خورده و کسانی‌که قضاوت می‌کنند در جریان نیستند و غیرعمد اتفاق افتاه است.
وی تصریح کرد: قصد توهینی با خط زدن نام خرم‌آباد در میان نبوده و فقط برروی برگه خود این نماینده انجام شده است.
نقل قول کردن
#32 عبدالله 1401-02-08 16:05
خمین درحوزه فرهنگی اصفهان هست.نه کرد هستندونه لر ونه عرب ونه لک،هرچند دارد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا