یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هر روز آمار عجیب و غریب فقر و بیکاری و لرستان تیتر اول هر رسانه محلی و ملی شده است. این روزها آمار «فلاکت» و بدبختی مردم لرستان زخم کهنه‌ی فقر و محرومیت و بی‌توجهی مسوولان محلی و ملی را باز نموده و هر دم از این باغ بری می‌رسد! واژه‌ای که عمق فاجعه و سنگینی بیان آن‌هم واقعاً متأثر کننده است.
 

درد، رنج، یاس، ناامیدی و بدبختی تمام با کلمه‌ای به نام «فلاکت» بار معنی کامل پیدا می‌کند و نیازی به جستجو در ادبیات و کلمات برای رساندن مفهوم محرومیت و مظلومیت یک مردم سراغ نداریم.
این فلاکت و محرومیت سال‌هاست در لرستان جاری و ساری است یک دلیل عمده آن به تصمیم‌گیری و نگاه به بالای مسئولان و مدیران استانی برمی‌گردد.
زمانی که مدیران و مسئولان استانی به تقلید از مدیران رده‌بالای کشور بدون بررسی و نیازسنجی و امکان‌سنجی و پالایش آماری سرزمینی سعی در انجام فرامین بالادستی دارند و به تقلید نسخه برای رفع مشکلات استان می‌پیچند نتیجه‌ای جز فقر و فلاکت به بار نمی‌نشیند.
به‌عنوان نمونه در بخش زز و ماهروی استان لرستان روستاهایی وجود دارد که در اوج محرومیت و فقر بسر برده و راه‌های صعب‌العبور و عدم دسترسی به ساده‌ترین امکانات فقر و بدبختی مردم این منطقه را برای سال‌ها دوچندان نموده است.
مردمی سخت‌کوش و صادق و ساده که باوجود تمام محرومیت‌ها در جنگ تحمیلی شهدای عزیز و گران‌قدری تقدیم این آب‌وخاک نموده‌اند.
همین‌که ساعت‌ها در مناطق صعب‌العبور می‌گذری و در روستایی کوچک و دورافتاده پرچم شهیدی برافراشته شده بی‌گمان عشق و علاقه به مام وطن و آرمان‌های انقلاب اسلامی هویدا می‌شود و با زبان بی‌زبانی این پرچم نماد فداکاری، ایثار، گذشت و ایستادگی در مقابل دشمنان این سرزمین منحصر به جغرافیا، زبان و قومیتی خاص نیست بلکه تجلی میهن‌دوستی و مرزداری ذاتی مردمان ایران اسلامی است.
 این مهم وظیفه و خدمت‌رسانی مسئولین کشوری را به مردم این سرزمین را گوشزد می‌کند.
هم‌وطنانی که سال‌های سال است فراموش‌شدگان ابدی لرستان نام‌گرفته‌اند و هر ساله با آغاز فصل سرما و برف راه‌های ارتباطی آن‌ها تا بهار قطع و در انزوای کامل به سر می‌برند.

چند سال قبل در روستای امام‌زاده داوود (ع) (که این امام‌زاده که مورداحترام و زیارت مردم منطقه هست) راه ارتباطی با حداقل 15 روستای اطراف مثل روستاهای سراب، موس، چال بزرگ، تاوبر، کدیورو اسلام‌آباد و دهگه و...از طریق این روستا انجام می‌گیرد، با احداث پلی بر روی رودخانه برقرار گردید که متأسفانه این پل در سیلاب‌های سال‌های گذشته تخریب و رفت‌وآمد مردم منطقه با روستاهای اطراف و مرکز بخش قطع‌شده و راه ارتباطی این روستاها برای کمک‌رسانی و ارتباطات با منطقه قطع و به‌سختی از طریق راه‌های مالرو و صعب‌العبور کوهستانی صورت می‌گیرد.
کمتر از دو سال از تخریب پل می‌گذرد و مسوولان هم برنامه‌ای برای برقراری ارتباط روستاهای منطقه نداشته و مردم این مناطق استان فراموش شده‌اند.
تابستان با مشقت فراوان به‌سختی از رودخانه عبور می‌کنند و با شروع فصل پاییز و بارش باران و برف تنها راه ارتباط مواصلاتی روستاهای مذکور با مرکز بخش و مرگسر و اما زاده داوود (ع) قطع می‌شود.
امید است مسئولین محترم و مدیران استانی ضمن توجه به مناطق محروم و دورافتاده استان حجم فقر و فلاکت مردم را بیش‌ازپیش بیشتر نسازند و این مردم نجیب و مظلوم را فراموش نکنند.
 
سعید معتمدی/ یافته
اردیبهشت 99
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 مردم لرستان 1399-02-20 11:24
باعث و بانی این نتیجه را خدا نیامرزد..چه مردمی که باید کار و تلاش می کردند و نکردند و چه مسئولی که باید صدای مردم لرستان را پیگیری می کرد و نکرد.
نقل قول کردن
#2 حسین 1399-02-20 12:20
این دردها راکجا وبه کی باید گفت!؟
نقل قول کردن
#3 خورمایی 1399-02-20 15:25
لرستان دیار از یاد رفته اگرحزیی از یک کشور افریقایی هم بودیم این وضعیتمان نبود
نقل قول کردن
#4 مصطفی 1399-02-20 16:52
این رود خانه در روستای چال امام زاده داوود قرار دارد روستای چال در بخشش زز و ماهرو الیگودرز است که پایه های پل رو حدود ۱۰ سالی است که زدن ولی پل رو تکمیل نکردن .چند روز پیش با اکیپ بهداشتی شهرستان سپیدشت برای پیگیری بیمار کرونایی به این منطقه رفتیم که در این رودخانه گیر کردیم و با کمک اهالی توانستیم نجات پیدا کنیم .
نقل قول کردن
#5 ذلقی 1399-02-21 00:42
واقعا بخش زز ماهروی الیگودرز بیش از 130 روستا هستند که آب و برق و تلفن ندارند حتی راه هم ندارند چرا اداره راه و شهرسازی یا نماینده مجلس پیگیر نیست؟؟؟
نقل قول کردن
#6 مهدی مختاری خواه 1399-02-21 02:26
این رودخونه هرسال با اومدن فصل بارندگی راه رو بر مردم اون منطقه می بنده و نیاز شدید به رسیدگی مسوولین داره که هرچه سریعتر اقدام کنن برای ساخت یک پل که یک حق طبیعی برای مردمان این منطقه است .
نقل قول کردن
#7 مهدی پازیار 1399-02-21 07:34
از تمام مسئولین ذی ربط خواهشمندم ک نگاهی ویژه ب روستای چال امام زاده داود بکنند چیزی حدود ۱۰سال کک یک پل رو زیر بناش رو میسازن و نیمه کاره رها شده و هرسال اب رودخانه قسمتی از زیر ساخت با خودش میبره تقریبا چیزی قریب ب چندین روستا ک باید از این مسیر گذر کنند با طغیان رودخانه هیچ گونه دسترسی ب شهر رو ندارن و با کمبود مواد غذایی مواجه میشن از تمام مسئولین ذی ربط خواهشمندیم ب این قشر ضعیف عشایر کمک کنند
نقل قول کردن
#8 علیدوست پازدار 1399-02-21 12:37
منطقه چال امام زاده داوود بخش ماهرو میباشد.منطقه کاملا گردش گردی ومعدنهای بزرگ ومردمی فهیم ودانا دارد.وبیش از چند روستا همجوار امامام زاده داوود قرار دارد ومتاسفانه این منطقه از چشم مسعولین افتاده ..ومسعولین فقط موقع رای گیری این منطقه هارا بلد هستندوروزهای بعد از رای گیری کسای ک رای میارن حتی برای تشکرهم ب ان روستاها سر نمیزنند چ برسند ب مشکلات منطقه تنها سفارش ما اینکه ک مسعولین رسیدگی بکنند تا این مشکلات بزرگ برطرف کنند ..مشکل اول جاده است دوم پل رتباطی آب سرخ سوم آب شرب چهارم رسیدیگی کامل ب نیازات مردم..منطقه چال امام زاده .داوود ع ..نیاز ب همت وکمک مسعولین دارد..
نقل قول کردن
#9 رضا 1399-02-21 15:47
خدا لعنت کنه کسانی که به فکر مردم نیستن عشایرنشینان منطقه ماهرو واقعا زجر میکشن ولی مسئولین به فکر مردم نیستن باید جواب این همه مشکل کی بده اونایی که پشت میز نشستن حقوق میگیرن فقط به فکر جیب خودشون هستن اگه کمی هم به فکر منطقه بودن این همه مشکل پیدا نمیکرد
نقل قول کردن
#10 مهرداد 1399-02-21 17:07
خیلی خوب میشد این منطقه یک پل بزنند واقعا آب رودخانه زندگی رو برای مردم سخت میکند
نقل قول کردن
#11 محمد قادی 1399-02-21 17:41
سلام لرستان لرستان مردمانش فقرنشین هستند به کمک مردم بشتابید به خصوص منطقه چال بزرگ الان پنج سال هست پل نداره خواهش میکنم به کمک مردم بشتابید
نقل قول کردن
#12 مهدی مختاری خواه 1399-02-21 23:43
آقای مسئول آقای شهردار آقای نماینده ؛ میبینی ؟ نقطه نظرات مردم رو میبینی ؟ تا کی ؟ تا چه موقع باید صبر کرد ؟ آیا این جفا نیست ؟ شب که سرت رو روی بالش میزاری آیا وجدانت راحت است ؟ متاسفم براتون که فقط پاس میدین به دیگری
نقل قول کردن
#13 بختیاری 1399-03-04 23:19
الیگودرز محروم است و زیرساخت ندارد خواهش میکنم به داد روستاهایش برسید نه راه دارند نه برق و نه آنتن تلفن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا