یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در تازه‌ترین نمودار از وضعیت شاخص فلاکت در کشور، استان لرستان علی‌رغم منابع غنی و ثروت نهفته فراوان از قبیل آب، منابع طبیعی، خاک زرخیز، معادن غنی و خدادادی، اقلیم مناسب، موقعیت ویژه و نیروی انسانی توانمند و مستعد و نخبه، با ۵۳.۸ درصد بر قله فلاکت در کشور ایستاده است. لرستان در شاخص‌های تورم و بیکاری در میان استان‌های اول تا سوم کشور بود و این بار هم لرستان در صدر استان‌های کشور از نظر شاخص «فلاکت» قرار گرفت؛ وضعیتی که به گفته برخی مسئولان به دلیل شیوع ویروس کرونا، سیلاب و تحریم‌ها ایجاد شده است و گویا تحریم و کرونا تنها مختص به استان لرستان بوده است.
 
شاخص فلاکت از جمع شاخص‌های بیکاری و تورم به دست می‌آید و بیان‌گر وضعیت اقتصادی و اجتماعی یک جامعه است. نرخ بیکاری که به فقر منجر می‌شود در لرستان بر اساس آمارهای رسمی 16.8 درصد و آمارهای غیررسمی بالاتر و نرخ تورم که قدرت خرید را کاهش می‌دهد 37 درصد می‌باشد.
 
وقتی لرستان در شاخص فلاکت در صدر قرار می‌گیرد یعنی طی چند سال اخیر که سیمای شهرهای استان پر بود از بنر انتصاب‌های بجا و شایسته، به‌واسطه حضور همین مدیران، سرمایه‌گذاری جدیدی در حوزه اشتغال در لرستان صورت نگرفته و یا ظرفیت‌های جدیدی به این حوزه اضافه نشده است و درعین‌حال شاهد تعطیلی برخی کارخانجات نیز بوده‌ایم. امروز که ما بر قله فلاکت‌زده‌ترین استان کشور قرار گرفته‌ایم، مدیرانی که بنرهای انتصابات بجا و شایسته آن‌ها تا هفته‌ها سیمای شهرها را در بر گرفته بودند، تاکنون نه استعفا داده‌اند و نه از مردم لرستان عذرخواهی نموده‌اند.
 
معذرت‌خواهی و مسئولیت‌پذیری در مقابل اشتباهات و سهل‌انگاری، در كشورهای ديگر ارزش تلقی می‌شود و اصلاً كسی نمی‌تواند اشتباهش را گردن نگيرد و اگر مدير يا مسئولی اشتباهی انجام می‌دهد، هر چند خسارات جانی و مالی به همراه داشته باشد و مجازات شديدی را برايش به دنبال داشته باشد، باز هم معذرت‌خواهی می‌کند و شايد از سمت خود استعفاء دهد.
 
يكی از نقاط قوت مديران و مسئولين اين است كه در صورت اشتباه و سهل‌انگاری اعتراف و عذرخواهی نمايند و درصدد جبران آن برآيند يا از سمت خود استعفا دهند اما متأسفانه فرهنگی غير از عذرخواهی و استعفا را در بين برخی مديران استان می‌بینیم و با وجود اینکه فلاکت‌زده‌ترین استان کشور شده‌ایم اما تاکنون نه مدیری استعفا داده و نه از محضر مردم شریف لرستان عذرخواهی نموده‌اند.
 
شاید برخی‌ها كه نه بر اساس شایستگی و لیاقت بلکه بر اساس رابطه به سمت مديريتی نائل می‌شوند خود را مديری بی‌عیب و نقص دانسته و حتی اگر هزاران اشتباه از آن‌ها و دستگاه تحت مديريتشان سر بزند و تا آخر عمر خود موجب عقب‌ماندگی و توسعه‌نیافتگی شهر و استان شوند به ناتوانی خود اعتراف نمی‌کنند و استعفا نمی‌دهند.
 
لرستان زمانی می‌تواند سروسامان بگيرد و از قله فلاکت پایین آید كه علاوه بر دخالت نکردن برخی نمایندگان در عزل و نصب‌های بی‌ثمر، قباحت عذرخواهی و استعفای مديران از بين برود به‌طوری كه هرگاه يكی از مديران يا مسئولين به عدم شايستگی لازم در خود برای مديريت آگاهی پيدا كرد، با شجاعت علاوه بر عذرخواهی، از مقام خود استعفا دهد.
 
اميدواريم روزی فرابرسد كه اين بيماری دست‌وپا زدن برای پست و مقام ‌و ابقا در منصب در بين مديران از بين برود و هرگاه به اين نتيجه برسند كه نمی‌توانند در جهت توسعه استان قدمی بردارند به دور از فرافكنی و بسيار محترمانه استعفا داده و فضاي خدمت را در اختيار افراد صاحب‌نظر و متخصص قرار دهند. از همین امروز مردم لرستان در انتظار عذرخواهی و استعفای مسئولانی هستند که باعث شده‌اند لرستان بر قله فلاکت‌زده‌ترین استان کشور تکیه بزند.
 

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1399-02-18 14:07
با سلام
پذیرش اشتباه و ناکارآمدی جسارت میخواهد که متاسفانه مدیرانی که با رابطه بر این مسند تکیه زده اند و تخصصی ندارند هرگز اشنباهات مدیریتی خود را به گردن نخواهند گرفت و تا زمانیکه نمایندگان محترم استان بجای دفاع از حق و حقوق مردم تحت نمایندگی خود ،دغدغه انها عزل و نصب مدیران اشنا و نالایق است و بجای به چالش کشیدن مسولان بلندمرتبه در خصوص وضعیت نابسامان استان ، به فکر جمع اوری ارا ۴ سال بعدهستن بیشنر از این انتظار نمیرود در استان داریم معدود مدیرانی که با خلوص نیت و تخصص در حال انجام وظیفه است که بعید نیست متاسفانه نمایندگان در صدد عزل انها برآیند بدون بررسی و بخاطر رفع تکلیف که مثلا اقدامی انجام داده اند
با سپاس فراوان
نقل قول کردن
#2 ضامتی 1399-02-18 14:24
من یادم هست یکی از مدیران فعلی از سال ۷۶ تا حالا حدود ۱۳ سال مدیر کل هستن در این استان ولی عملکرد .....
نقل قول کردن
#3 حیدربک در سرزمین عجایب 1399-02-18 16:01
یافته جان گشتم نبود نگرد نیست.
گفتی بگم منم میگم بگو.
تو الان داری میگی ما فهمیدیم بگو گو.
بگم نگی میگن بخوای نخوام میخوان .
میگن لرستان شنیدم و. دیدن و دیدم مدیریت کیلویی.
مدیریت میگن برا استان رفته ییلاق .
من که ندیدم اما میگن وای به روزی که رمه کنن بیان قشلاق.
یافته یافتم که نه کار ما تو استان درست میشه.
خوندم و دیدم نه تو خبر خوشحال کننده و امیدوار میدی.
و نه صاحب کد بورس میشیم و طرز کارش.
و نه هیچ محموله قاچاقی از استان رد میشه.
کرونا خانه نشینمون کرد و زمین زیر پامون هم دادش دراومدانداختمون بیرون.
قلعه خراب شده
حیوانات باغ وحش بام شهر افسرده شدن
تورم کشوری صاحب مقام شدیم
فکر کنم به یاری خدا و همت مسئولان عزیز میخوایم بریم مرحله بعد
نقل قول کردن
#4 علی 1399-02-18 16:24
فلاکت یعنی فقر وفساد وفحشا.
قوه قضائیه باید سریعا به این آمار رسمی و ولتی رسیدگی کنن
وتمام مدیران ونمایندگان ادوار گذشته استان لرستان رو
باز خواست کنن.
ممنون از سایت یافته.
یافته عزیز اسمم رو هم ذکر کردم که اظهار نظرم
به گردن خودم باشد.
علی مهرزاد از دیار خرم آباد.
نقل قول کردن
#5 ایرج 1399-02-18 17:09
ما مردم از مسئولین عذرخواهی میکنیم .......
نقل قول کردن
#6 اکبر 1399-02-19 08:24
خواب دیدی خیر باشد
تقصیر ما چه بود در این استان بدنیا آمدیم....!
نقل قول کردن
#7 اکبر-ظ 1399-02-19 08:34
در کشور ما توزیع ثروت درست صورت نمی گیرد.در بیشتر استانها سرمایه گذاریهای خوبی صورت گرفته اما در چند استان ازجمله لرستان خبری از رفاه و ابادانی نیست .در استان لرستان مناطق مرکزی -غربی -جنوبی در فلاکت کامل بسر میبرند .نه توسعه ایی نه زیر ساخت مناسبی نه زندگی خوب.
نقل قول کردن
#8 محمدی 1399-02-19 09:02
من از مسئولان عذر میخوام بابت این همه کسب رتبه های برتر
نقل قول کردن
#9 محمدی 1399-02-19 09:03
طبق امار میگن سالانه 12 هزار نفز از لرستان مهاجرت میوند و خروجی آبهای لرستان بین 8 تا 12 میلیارد مترمکعب در سال. شما پیدا کنید رابطه مهاجرت و بیکاری را در لرستانت
نقل قول کردن
#10 سلامت مردم 1399-02-19 22:14
دیشب رفتیم زیباکنار روی چمنها نشستیم تماما پشگل بود!!! متأسفانه چوپانان همه‌جا رو مرتع می‌بینند و گله‌های گوسفند را به پارک زیباکنار خرم‌آباد و پارک کاسیت در ورودی شهر می‌آورند و خیال می‌کنند شهرداری، این چمن ها را برای دامهای آنان کاشته‌است! در تبریز وجود هرگونه دام در 50 کیلومتری شهر ممنوع است! خواهش می‌کنم ماموران شهرداری، بهداشت و مردم با آنان برخورد کنند. مردم روی این چمن ها می‌نشینند بعد چوپانان گله گوسفند را به حریم شهری می‌آورند! آیا سلامت مردم ملاک نیست؟
نقل قول کردن
#11 مهرداد 1399-02-20 07:18
بابا بیاین یه جا همگی با هم مهاجرت کنیم و مدیران فلاکت زده را جا بگذاریم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا