یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دیگر به اعلام شاخص‌هایی که رتبه لرستان در آن‌ها از آخر جدول، اول است، عادت کرده‌ایم. گویی حتی مسئولان هم این رتبه‌های فاجعه‌آمیز را هضم کرده و قبول کرده‌اند که باید به این آمارها و نمودارهای همیشه نزولی قرمز عادت کرد.
نکته عجیب در اعلام رتبه و شاخص‌های اقتصادی لرستان، عدم واکنش مسئولان به این شاخص‌هاست که این بی‌تفاوتی به آمارهای مذکور واقعاً منزجر کننده است و این سؤال مطرح است اگر این شاخص‌ها بی‌اهمیت و بیخود است چرا مرکز آمار ایران به زحمت افتاده و آن‌ها را اعلام می‌کند؟
قطعاً اعلام این آمارها اتفاقی نیست و نمره عملکرد مجموعه مدیریت یک استان را نشان می‌دهد.بیش از سه سال از سند اشتغالی که بسیار هم رسانه‌ای شد می‌گذرد و تیمی که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سند مذکور را با کمک سایر دستگاه‌ها تدوین کرد همچنان بر مسند قدرت است.
طی چند سال گذشته طرح‌هایی همچون کارا، تکاپو و طرح‌های روستایی با محوریت اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در استان انجام ‌شده آیا وقت آن نرسیده تا دستگاه‌هایی که مسئولیت انجام این طرح‌ها و سند اشتغال را داشته‌اند در این خصوص به افکار عمومی پاسخگو باشند؟ آیا زمان آن فرا نرسیده است که دستگاه‌های نظارتی به مقوله آمارهای منفی ورود پیدا کنند.
غیر از این است که اعتبارات هنگفت از بیت‌المال برای سند اشتغال هزینه شد و قرار بود طی سه سال وضعیت اشتغال را بهبود ببخشد؛ اما هنوز در انتهای جدول اشتغال هستیم و کسی هم پاسخگو نیست؟ سندی که ما را به یاد جمله مادربزرگ‌ها در مراسم خواستگاری می‌اندازد که «مهریه را کی داده کی گرفته»، چون این اسناد فقط دسیسه‌ای برای بقای مدیران دستگاه‌هاست و عملاً کارکردی ندارند.
این جمله تناقض‌آمیز که لرستان مفلوک‌ترین استان کشور است و در عین حال بالاترین نرخ تورم را نیز دارد را کدام دلیل و برهان می‌تواند توجیه نماید؟ مسئولان عقل‌کل که ژست‌های فاضلانه و تکبرآمیزشان صفحه هر رسانه‌ای را به خود آلوده است چه پاسخی برای این وضعیت دارند؟
متاسفانه حقیقت آن است که دلیل اصلی فلاکتِ ما، «خودمان» هستیم. بله، این خود ما مردم و نخبگان‌مان هستیم که پذیرفته‌ایم فلاکت‌زده باشیم. ما فلاکت‌زده‌ایم چون در مقابل مدیران نالایق سکوت کرده‌ایم که مبادا منافع شخصی‌مان به خطر بیفتد.
به لطف این مدیران ، لرستان در تمام موارد منفی رتبه دار شده اخیراً هم در بخش گرانی اجاره‌بها و مسکن قهرمان شد.
وقتی هیچ مدیری بدون زدوبند منصوب نمی‌شود، وقتی ما از مدیرانمان حساب نمی‌کشیم‌ و  پارتی‌بازی و فساد را قبول کرده‌ایم و پذیرفته‌ایم که در برابر ناکارآمدی صبور و بی‌توقع باشیم، نه صاحب تفکر و صاحب حق، باید هم به فلاکت بیفتیم.
ما فلاکت‌زده‌ایم چون پذیرفته‌ایم که محل تجربه‌آموزی استانداران و مدیران ضعیف باشیم و اجازه دادیم که لرستان ما حیاط‌خلوت نماینده بانفوذ فلان استان باشد.
 
لیلا سلیمانی / شهاب آسمانی

دیدگاه‌ها  

#1 علیپور 1399-02-17 20:38
سلام از خانم سلیمانی بابت شجاعت ایشان در انعکاس مشکلات سپاسگزار هستم .هپخاطرم هست مدتی قبل مطلب انتقادی در خصوص عملکرد مدیر کل صمت داشتند .امیدوارم در رسالت خود موفق باشند
نقل قول کردن
#2 به یاد لرستان 1399-02-17 21:39
آقای خادمی لرستان را ترک کن.نمی خواهیم شما استاندار ما باشید.آیا این حق را که داریم به استاندار اعتراض کنیم....
نقل قول کردن
#3 عباسی 1399-02-17 22:09
من جای برخی مسئولین استان بودم بعد از خواندن این مطلب از شرم این مردم و دین اینکه نتوانستم کاری برای آنها کنم فوری استعفا میدادم. اما وقتی استعفا نمی‌دهی یعنی همان قسمت که نوشتید با تلاش زیاد این پست و مقام ها را برای خود دست و پا کرده آمد به اثبات می‌ رسد. پدربزرگم دیروز پس اطلاع از ماجرای فلاکت و اول بودن لرستان می‌ گفت: به نظرت اگه من در این استان مسئول بودم به نظرت وضع مردم بهتر نبود؟ پس از صحبت او به تفکر عمیقی فرو رفتم و دیدم واقعا راست میگوید ! مسئولذیعنی کسی که توانایی خاصی داشته و بتواند مشکلات را به خاطر مسئولیتش حل کند و گرمه چه فرقی میکند چه کسی مسئول باشد ؟ وااسفا برای لرستان
نقل قول کردن
#4 چگنی 1399-02-17 22:47
به نقل از به یاد لرستان:
آقای خادمی لرستان را ترک کن.نمی خواهیم شما استاندار ما باشید.آیا این حق را که داریم به استاندار اعتراض کنیم....

استاندار سه سال فرصت داشت هیچ طرح و پروژه و برنامه‌ریزی برای لرستان نداشت
نقل قول کردن
#5 اسدی 1399-02-17 22:49
مسئولین و مدیران لرستان مشکلات را به دولت انتقال دهند و سرمایه جذب کنند سرمایه‌گذار بیاورند بخدا کمبود امکانات داریم و بیکار داریم تو را بخدا کاری کنید
نقل قول کردن
#6 بی تعارف 1399-02-17 23:12
آفرین به خانم سلیمانی، بایستی اونقدر در مورد این موضوع مطلب بنویسید و پیگیری بکنید تا مقامات یا کنار برن و یا اصلاح بشن (البته بعید میدونم) ، اما شماها که فرصت نوشتن رو دارید موظفید که پیگیری کنید روی صحبتم با شما یافته ای هاست
نقل قول کردن
#7 علی 1399-02-18 06:16
در کم کاری مسولین که هیچ جای شک نیست ولی قبول کنیم که برنامه کلی دوستان همینه که لرستان توهمین صدر جدول فلاکت وبدبختی بمونه چرا؟چون مردم مطالبه گری نبوده و نیستیم
نقل قول کردن
#8 منصوری 1399-02-18 07:46
مفلوکیم!ایهاالن اس فکری بکنید
نقل قول کردن
#9 سلامت مردم 1399-02-19 22:20
دیشب رفتیم پارک زیباکنار روی چمنها نشستیم تماما پشگل گوسفند بود! ! ! متأسفانه چوپانان همه‌جا رو مرتع می‌بینند و گله‌های گوسفند را به پارک زیباکنار خرم‌آباد و پارک کاسیت در ورودی شهر می‌آورند و خیال می‌کنند شهرداری، این چمن ها را برای دامهای آنان کاشته‌است! در تبریز وجود هرگونه دام در 50 کیلومتری شهر ممنوع است! خواهش می‌کنم ماموران شهرداری، بهداشت و مردم با آنان برخورد کنند. مردم روی این چمن ها می‌نشینند بعد چوپانان گله گوسفند را به حریم شهری می‌آورند! آیا سلامت مردم ملاک نیست؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا