یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ بعد از رکود حاکم بر پروازها و تعطیلی پرواز مستقیم زائران حضرت علی بن موسی‌الرضا از لرستان به مشهد این پرواز از فرودگاه خرم‌آباد از سر گرفته می‌شود. شنیده شده است که این پرواز پس از پیگیری‌های مکرر استاندار لرستان و مدیر فرودگاه خرم‌آباد مهندس کاملی امروز صورت خواهد گرفت.
تا اینجای ماجرا گرچه در خبرها آمده بود که این پرواز برای اولین بار است و باید اذعان داشت این گفته چندان درست به نظر نمی‌رسد و فرودگاه خرم‌آباد هم در زمان صابری، بازوند و دهمرده استانداران سابق لرستان نیز به‌کرات صورت گرفته است اما بعد از رکود حاکم بر فرودگاه خرم‌آباد در طی مدت استانداری دکتر خادمی از حیث پروازی خبری خوشایند و بسیار حائز اهمیت است.
اما آنچه ما را بر آن داشت تا نقدی بر آن بنویسیم ساعت نشست‌وبرخاست و تعداد این پرواز مهم و البته معنوی است.
از آنجا که تأکید استاندار و مدیر فرودگاه بر این پرواز بیش از جنبه توسعه گرایانه تنها فرودگاه لرستان، بعد معنوی و تسهیل زیارت برای زائران حرم رضوی است، اما ساعت رفت و برگشت این پرواز مبارک خیلی هم برای زوار تبرک زا نیست و سردرگمی خاصی را برای آنان به وجود آورده است.
در حالی که هدف عمده از برقراری این پرواز آسودگی و تسهیل سفر زیارتی برای مسافران آن است اما فاصله زمانی اندک، بین پرواز رفت و برگشت سبب شده تا عدم استقبال زائران حرم‌رضوی برای استفاده از آن با احتساب چنین پرواز شتاب‌زده‌ای امری طبیعی به نظر برسد و از همین حالا مشخص است که خیلی این پرواز خریداری نخواهد داشت.
نشست ساعت ۱۳: ۴۵ در فرودگاه مشهد و برخاست ساعت ۱۴: ۲۰ آن‌هم در یک روز در هفته عملاً 3 راه را بیشتر پیش پای مسافران پرواز خرم‌آباد- مشهد و بالعکس نخواهد گذاشت.
اول آنکه یا ریسک رسیدن به پرواز برگشت را به جان بخرند و در فاصله زمانی رفت‌وبرگشت برق‌آسا مراسم زیارت و پابوسی حرم را به جای آورند و به سرعت برق و باد خود را به پای پلکان هواپیما برسانند که رسیدن و نرسیدنشان هم مشخص نیست.
دوم آنکه با علم به این موضوع که به پرواز برگشت نمی‌رسند برای برگشتن به استان خود از طریق زمینی و ریلی اقدام کنند که آن‌هم دردسرهای خاص خود را دارد.
و سوم ‌آنکه با دست و پا کردن هزینه‌های گاه سرسام‌آور اقامت یک‌هفته‌ای در مشهد الرضا (ع) از استرس نرسیدن و دیر رسیدن به پرواز برگشت خود را برهانند و برای یک هفته مهمان مشهدی باشند.
با احتساب این‌ موارد باید اذعان داشت اگر متولیان برقراری این پرواز که بسیار هم کار مهمی انجام داده‌اند و نباید از اهمیت این اقدام به‌راحتی گذشت فکری برای رفع این ناقصه و برقراری یک پرواز کامل‌کننده در کنار پرواز نخست نباشند خیلی انتظار استقبال و رونق گرفتن آن را نباید داشته باشند.
پروازهای فرودگاه خرم‌آباد اعم از مشهد، تهران و یا هر مقصد دیگری اگر در ساعات مفید و روزهای مفید نباشد عایدی نصیب استان نخواهند کرد و مردم‌ بر فرمایشی بودن آنان واقف خواهند بود.
از این رو اگر هدف خدمت به مردم و توسعه لرستان است متولیان امر باید به دور از هیجانات کاذب از فتح صوری و کار شاق؛ چاره اساسی و راهکار عملی و علمی برای آن ارائه کنند تا نفع آن نمودی عینی بر توسعه همه‌جانبه استان داشته باشد.
و این نکته مهم را به خاطر داشته باشند که مردم لرستان شاید مدیر پروازی را تحمل کنند اما پرواز بدون مدیریت را نمی‌پذیرند.
 
محدثه مقدم/ صدای رسا

پذیرش پرواز بدون مدیریت؛ هرگز!/ کام تلخ مسافران از شهد پرواز مشهد




توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.





مطالب مرتبط:

برقراری پرواز خرم‌آباد- مشهد؛ کدام خبر خوش ؟!

پرواز خرم‌آباد- مشهد برقرار شد

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا