یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

انتخابات یا گزیدمان جریانی رسمی است که هر گام آن از پیش تعیین‌شده می‌باشد. انتخابات برای تصمیم‌گیری مردم است که شخص یا اشخاصی را برای مقام، پست و مسئولیتی و برای مدتی معلوم برمی‌گزینند. یکی از مظاهر مردم‌سالاری دینی شرکت در انتخابات است. آنچه در این میان اهمیت زیادی دارد انتخاب آگاهانه است.
متأسفانه بداخلاقی‌هایی از دوره‌های گذشته انتخابات باب شده است که خرید و فروش رأی و قسم دادن و سوءاستفاده از مقدسات نمونه‌هایی از آن می‌باشند. خرید و فروش رأی ارزش انتخابات را در حد یک بنگاه معاملاتی پایین می‌آورد، بنگاهی که در آن هر کس نرخ بالاتری پرداخت کند، صرف‌نظر از شایستگی و لیاقت، می‌توانند به‌مراتب بالاتری برسد و در این میان حق کاندیداهای شایسته‌ای که می‌توانند مفید واقع شوند ضایع می‌گردد.
خریدوفروش رأی که توهین به عقل، شعور و درایت افرادی است که برای انتخاب خود ارزش قائل‌اند، با عناوین گوناگون ازجمله دادن وجه نقد، وعده‌های پسا انتخاباتی همچون استخدام، پست‌های مدیریتی، تسهیلات کم‌بهره و ... و پخش برنج، روغن و ... انجام می‌گیرد.
بدتر از خریدوفروش رأی، موضوعی که شوربختانه رایج شده است، سوءاستفاده از مقدسات و حضور طرفداران برخی کاندیداها در خانه‌های مردم و قسم دادن آن‌ها به کلام الهی برای دادن رأی. مردم نیز با وجودی که می‌دانند فرد موردنظر اصلح نیست اما چون طرفداران آن کاندیدا آن‌ها را به مقدسات قسم داده‌اند، تحت تأثیر قرار گرفته و از ترس این‌که دست رد به قرآن نزنند و فکر می‌کنند که در صورت نپذیرفتن به قرآن بی‌احترامی کرده‌اند، آن را می‌پذیرند.
 مردم باید آگاه باشند نه چنین رأی دادنی صحیح است و نه چنین قسمی درست و نباید اجازه دهند عده‌ای با اعتقاد و احساسات آن‌ها بازی کنند و با زدن دست رد بر سینه این‌گونه افراد، اجازه ندهند از مقدسات برای خود نردبانی بسازند.
 
مجتبی پسند/ یافته

دیدگاه‌ها  

#1 نعمت اله دالوند 1398-11-04 22:22
تا زمانی فقر. اقتصادی. وجود دارد و نمایندگان در مجلس هیچ کاری نمی کنند و برای بیکاران کار وجود نداردو راه استخدام ادارات به دست نمایندگان هموار می شود. رای فروشی. بوده. هست و خواهد بود علت رو برطرف کنید تا معلول خود برطرف گردد
نقل قول کردن
#2 کوشکی 1398-11-06 13:49
به نقل از نعمت اله دالوند:
تا زمانی فقر. اقتصادی. وجود دارد و نمایندگان در مجلس هیچ کاری نمی کنند و برای بیکاران کار وجود نداردو راه استخدام ادارات به دست نمایندگان هموار می شود. رای فروشی. بوده. هست و خواهد بود علت رو برطرف کنید تا معلول خود برطرف گردد
جناب دالوند استخدام باید از طریق آزمون انجام شود کسیکه با سفارش سرکار میرود قطعاً نه نیروی توانایی است و نه حقوقش حلال است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا