هوشنگ بازوند استاندار سابق لرستان در سال ۱۳۹۲ طرح توسعه فرودگاه 75 ساله خرمآباد را با اعتبار اولیه ۵۲ میلیارد تومان کلید زد و از محل اعتبارات استانی بیش از 50 میلیارد تومان را نیز در آن هزینه کرد. بازوند هدف خود از انجام این پروژه را امکان بخشی پرواز حجاج به بیتالله الحرام، پذیرش و سرویسدهی به هواپیماهای غولپیکر، رونق و جذب توریسم و... توسعه خدمات رفاهی ذکر کرد.
با رفتن بازوند و ورود تیم جدید به استان، نهتنها اهداف اولیه شامل بخشی پرواز حجاج به بیتالله الحرام، پذیرش و سرویسدهی به هواپیماهای غولپیکر، رونق و جذب توریسم( محقق نشد، بلکه شاهد تعطیلی برخی ایرلاین ها و کاهش چشمگیر پروازها بودیم و کار تا جایی پیش رفت که پرواز خرمآباد- مشهد که دو روز در هفته برقرار بود، تعطیل شد تا اهداف توسعه فرودگاه خرمآباد به کل زیر سوال برود.
بعد از انتصاب خادمی به عنوان استاندار لرستان و بعد از گذشت مدتی از حضورش در لرستان، وی از تخصیص و هزینه کرد اعتبارات استانی به چنین طرحهای عمرانی انتقاد کرد و معتقد بود که اختصاص 40 میلیارد تومان از بودجه استانی به طرح توسعه فرودگاه خرمآباد کار اشتباهی بوده و میبایست هزینه این طرح از محل بودجه ملی تأمین میگردید.
به تمام این احوال، خادمی و تیمش همیشه وعده افزایش پروازها را دادند و این مهم کمکم جامع عمل گرفت، هر چند تعداد پروازها هرگز به تعداد پروازها در دوران تصدی بازوند نرسید؛ اما رایزنی خادمی و تیمش ادامه یافت و پروازها هر چند در ساعات نامناسب، اما تقریبا" در تمام ایام هفته برقرار شد.
اما روز یکشنبه 29 دیماه تیتر بسیاری از رسانههای استان حاکی از یک خبر خوش بود. خادمی از به سرانجام رسیدن پیگیریها برای برقراری مجدد پرواز خرمآباد – مشهد خبر داد و گفت: طی جلسات و مکاتبات متعددی که با شرکتهای هواپیمایی انجام گرفت در نهایت شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) اقدام به برقراری این پروازها در روزهای شنبه هر هفته موافقت کرد.
هر چند مقصو از (خبر خوش) را متوجه نشدیم، زیرا این پرواز تا سال قبل برای 2 روز در هفته برقرار بود، اما نکته قابلتأمل این است که پرواز یک روز در هفته خرمآباد – مشهد یعنی یا مسافران برای مراجعت باید یک هفته کامل را در شهر مقدس مشهد اقامت کنند و یا سختی مراجعت با اتوبوس و سایر وسایل نقلیه را به جان بخرند.
به نظر میرسد برقراری این پرواز برای یک روز در هفته، عملا" کارآیی نداشته و لازم است نسبت به افزایش پروازهای این مسیر اقدام عاجل به عمل آید.
فراموش نکنیم آسیبشناسی و عارضهیابی در این حوزه و توسعه و افزایش و برقراری پروازها حتی به کشورهای همسایه، يکي از مهمترین اولویتهای مطالعاتي و پژوهشي برای توسعه استان و صنعت توریسم است و لازم است مقامات ارشد استان در اسرع وقت اقدام به شناسايي موانع و محدودیتهای موجود و اولویتبندی آنها نموده و برنامههای اجرايي و عملياتي برای خروج از این مشکل را یافته و در دستور کار خویش قرار دهند.
دیدگاهها
بی شک این مهم از نتایج انتخاباتهای هیجانی و ضعیفی هستش که هر دوره ما در این استان انجام میدهیم.
بزودی این اشتباه مثل همیشه تکرار میشود متاسفانه...
یعنیی هرکسی بره باید یک هفته بمونه و این اصلا کاربردی نیست
حداقل باید دو روز در هفته باشه با یک فاصله چند روزه بینشون تا کاربرد داشته باشه مثلا روز های شنبه و سه شنبه
چرا قبل از انجام کاری حداقل نیم ساعت بهش فکر نمیکنید ؟
ضمنا پروازهای پنجشنبه و جمعه هم که هر روز 2 پرواز بود، کم شده و یکی شده.
امیدوارم ساعت پروازها به تهران تغییر کند ومثلا
از خرم آباد به تهران برای صبح ها بخصوص
ساعت 5 صبح الی 7 پروازی در نظر گرفته شود.
فکر کنم تو انبار ضایعاته.
فکر نکنند ما خیلی ساده هستیم
از پرسنل فرودگاه خرم اباد سوال کردم گفتند مسافرکمه اما هربار ما شخصا میریم مسافر ش تکمیله واگر هم بعضی وقت ها چند صندلی خالیه مطمئنا علتش گرانی بلیطه
خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل...