یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هوشنگ بازوند استاندار سابق لرستان در سال ۱۳۹۲ طرح توسعه فرودگاه 75 ساله خرم‌آباد را با اعتبار اولیه ۵۲ میلیارد تومان کلید زد و از محل اعتبارات استانی بیش از 50 میلیارد تومان را نیز در آن هزینه‌ کرد. بازوند هدف خود از انجام این پروژه را امکان بخشی پرواز حجاج به بیت‌الله الحرام، پذیرش و سرویس‌دهی به هواپیماهای غول‌پیکر، رونق و جذب توریسم و... توسعه خدمات رفاهی ذکر کرد.
 


با رفتن بازوند و ورود تیم جدید به استان، نه‌تنها اهداف اولیه شامل بخشی پرواز حجاج به بیت‌الله الحرام، پذیرش و سرویس‌دهی به هواپیماهای غول‌پیکر، رونق و جذب توریسم( محقق نشد، بلکه شاهد تعطیلی برخی ایرلاین ها و کاهش چشمگیر پروازها بودیم و کار تا جایی پیش رفت که پرواز خرم‌آباد- مشهد که دو روز در هفته برقرار بود، تعطیل شد تا اهداف توسعه فرودگاه خرم‌آباد به کل زیر سوال برود.
 
بعد از انتصاب خادمی به عنوان استاندار لرستان و بعد از گذشت مدتی از حضورش در لرستان، وی از تخصیص و هزینه کرد اعتبارات استانی به چنین طرح‌های عمرانی انتقاد کرد و معتقد بود که اختصاص 40 میلیارد تومان از بودجه استانی به طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد کار اشتباهی بوده و می‌بایست هزینه این طرح از محل بودجه ملی تأمین می‌گردید.
 
به تمام این احوال، خادمی و تیمش همیشه وعده افزایش پروازها را دادند و این مهم کم‌کم جامع عمل گرفت، هر چند تعداد پروازها هرگز به تعداد پروازها در دوران تصدی بازوند نرسید؛ اما رایزنی خادمی و تیمش ادامه یافت و پروازها هر چند در ساعات نامناسب، اما تقریبا" در تمام ایام هفته برقرار شد.
 
اما روز یکشنبه 29 دی‌ماه تیتر بسیاری از رسانه‌های استان حاکی از یک خبر خوش بود. خادمی از به سرانجام رسیدن پیگیری‌ها برای برقراری مجدد پرواز خرم‌آباد – مشهد خبر داد و گفت: طی جلسات و مکاتبات متعددی که با شرکت‌های هواپیمایی انجام گرفت در نهایت شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) اقدام به برقراری این پروازها در روزهای شنبه هر هفته موافقت کرد.
 
هر چند مقصو از (خبر خوش) را متوجه نشدیم، زیرا این پرواز تا سال قبل برای 2 روز در هفته برقرار بود، اما نکته قابل‌تأمل این است که پرواز یک روز در هفته خرم‌آباد – مشهد یعنی یا مسافران برای مراجعت باید یک هفته کامل را در شهر مقدس مشهد اقامت کنند و یا سختی مراجعت با اتوبوس و سایر وسایل نقلیه را به جان بخرند.
 
به نظر می‌رسد برقراری این پرواز برای یک روز در هفته، عملا" کارآیی نداشته و لازم است نسبت به افزایش پروازهای این مسیر اقدام عاجل به عمل آید.
 
فراموش نکنیم آسیب‌شناسی و عارضه‌یابی در این حوزه و توسعه و افزایش و برقراری پروازها حتی به کشورهای همسایه، يکي از مهم‌ترین اولویت‌های مطالعاتي و پژوهشي برای توسعه استان و صنعت توریسم است و لازم است مقامات ارشد استان در اسرع وقت اقدام به شناسايي موانع و محدودیت‌های موجود و اولویت‌بندی آن‌ها نموده و برنامه‌های اجرايي و عملياتي برای خروج از این مشکل را یافته و در دستور کار خویش قرار دهند.
 
عبدالرضا قاسمی/ پایگاه خبری یافته

برقراری پرواز خرم‌آباد- مشهد؛ کدام خبر خوش ؟!



توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 
 

دیدگاه‌ها  

#1 بسیج فعال 1398-10-30 09:35
استان لرستان، بعضا ضعیف ترین و بی تخصص ترین مدیران را نسبت به کل کشور داشته و هیچ امتظاری هم بیشتر از این نمیشه داشت.
بی شک این مهم از نتایج انتخاباتهای هیجانی و ضعیفی هستش که هر دوره ما در این استان انجام میدهیم.
بزودی این اشتباه مثل همیشه تکرار میشود متاسفانه...
نقل قول کردن
#2 شهروند 1398-10-30 09:59
خوب چرا یک روز در هفته هست این پرواز؟
یعنیی هرکسی بره باید یک هفته بمونه و این اصلا کاربردی نیست
حداقل باید دو روز در هفته باشه با یک فاصله چند روزه بینشون تا کاربرد داشته باشه مثلا روز های شنبه و سه شنبه
چرا قبل از انجام کاری حداقل نیم ساعت بهش فکر نمیکنید ؟
نقل قول کردن
#3 م ع 1398-10-30 10:30
راستی از اون هواپیمای BA شرکت هواپیمایی تابان که اسمش هم لرستان بود و گفته میشد از بودجه استان خریداری شده چه خبر؟
نقل قول کردن
#4 راسخ 1398-10-30 10:47
این ساعت پرواز به تهران عملا کاربری ندارد.
ضمنا پروازهای پنجشنبه و جمعه هم که هر روز 2 پرواز بود، کم شده و یکی شده.
نقل قول کردن
#5 علی 1398-10-30 12:31
آقای قاسمی کامل وحساب شده بیان کردید.
امیدوارم ساعت پروازها به تهران تغییر کند ومثلا
از خرم آباد به تهران برای صبح ها بخصوص
ساعت 5 صبح الی 7 پروازی در نظر گرفته شود.
نقل قول کردن
#6 محمد 1398-10-30 12:44
با سلام اصلا هر رور هم این پرواز هم برقرار باشه کیه دیگه پول تهیه بلیط رو داره
نقل قول کردن
#7 فرزاد 1398-10-30 16:11
خبر خوش!!!!!!!!!!فر ودگاه های استان های همجوار رو یه سری بزنین ببینین وضعیت شون چطوره بعد با خودمون مقایسه کنین...حالا کرمانشاه وهمدان رو نه ولی لااقل با ایلام مقایسه کنین بعد بگین خبر خوش!!!!!!!!!!!!
نقل قول کردن
#8 اکبر-ظ 1398-10-30 17:43
به نقل از م ع:
راستی از اون هواپیمای BA شرکت هواپیمایی تابان که اسمش هم لرستان بود و گفته میشد از بودجه استان خریداری شده چه خبر؟

فکر کنم تو انبار ضایعاته.
نقل قول کردن
#9 |محمودی 1398-10-30 22:02
آفرین
فکر نکنند ما خیلی ساده هستیم
نقل قول کردن
#10 مراد 1398-11-01 08:03
با سلام اولا لازمه برقراری پرواز مشهد داشتن مسافر به اندازه کافی هست که بنظر میرسد در همه فصول بخصوص زمستان مسافر کافی نداره حتی همان یک پرواز در هفته هم نمیشه با 10مسافر بیاد وبره هزینه بنزین ش هم نمیشه ومردم بچه محصل دارن و هزینه بلیط هم از توان مردم این شهر خارجه ونکات دیگر که مدیران ومسولین این نکات را اصلا به نظرشان نمیرسد این پرواز هم دوباره لغو میشه اما در شش ماهه اول سال شاید تعداد مسافران به حد معقول برسد
نقل قول کردن
#11 مراد 1398-11-01 08:06
هزینه بلیط تهران خرم اباد دوبرابر اهوازه چرا؟
از پرسنل فرودگاه خرم اباد سوال کردم گفتند مسافرکمه اما هربار ما شخصا میریم مسافر ش تکمیله واگر هم بعضی وقت ها چند صندلی خالیه مطمئنا علتش گرانی بلیطه
نقل قول کردن
#12 سليماني 1398-11-01 10:14
گفته ميشه هواپیمایی که پروازهای مشهد- خرم‌آباد را برقرار می‌کرده به‌علت مشکل فنی دیگر پرواز نمی‌کند و به آشیانه رفته و اگر مشکل‌اش حل بشه، پروازها از سر گرفته ميشه حدود یک ساله که پرواز مشهد بدلیل نقص فنی هواپیما برقرار نیست. اين گريه داره
نقل قول کردن
#13 علی 1398-11-01 11:09
معاون محترم امور عمرانی باید در راس امور عمرانی استان پیگیر باشند... که ایشان خودشان تخصص عمرانی ندارد و فارغ التحصیل ادبیات هستند...
خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل...
نقل قول کردن
#14 علیرضا 1398-11-03 10:09
اقای بازوند هم می گفت هزینه درتفریگاه بام لرستان کار اشتباهی بوده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا