یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهر الیگودرز با خیابان‌های کم‌عرض و خودروهایی که هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، دیگر توان تحمل بار سنگین ترافیک را ندارد. در حال حاضر شهر الیگودرز با جمعیت ۹۰ هزار نفر حدود ۱۳ هزار دستگاه خودرو را در خود جای داده است و چنانچه به مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک این شهر سری بزنید با آمار افزایش روزافزون خودرو در این شهر مواجه خواهید شد و بی‌گمان‌ این آمار بدون احتساب خودروهای عبوری و میهمان می‌باشد.



امروزه از جمله مشکلات الیگودرز خیابان‌های کم‌ عرض طراحی‌شده برای سال‌های قبل و همچنین میدان‌هایی است که به‌نوعی باعث ایجاد ترافیک شده‌اند و متأسفانه تصمیم‌گیرندگان بجای تعریف معابر فرعی جهت روان‌سازی ترافیک احداث طرح‌هایی را پی می‌گیرند که این گره را هر روز کور تر می‌کند.
اخیراً شنیده‌شده مسوولان اجرای طرح سنگ‌فرش خیابان آیت اله سعیدی واقع در خیابان طالقانی شمالی و چند معبر دیگر را در دستور کار قرار داده‌اند.
خیابانی که جهت تقسیم بار ترافیکی خیابان ولیعصر شمالی و خیابان طالقانی شمالی تأثیرگذاری است و علاوه بر این ایستگاه پارک‌سوار و منازل مسکونی در این خیابان وجود دارد که گمان نمی‌کنیم طرح سنگ‌فرش بتواند تأثیری بر رونق آن داشته باشد و مشکلات آن را بیشتر خواهد نمود.
کما اینکه اجرای طرح سنگ‌فرش خیابان طالقانی جنوبی باید تجربه‌ای باشد برای مسوولان که اشتباهی دیگر تکرار نشود.
طرح سنگ‌فرش خیابان طالقانی جنوبی که با الگوبرداری از شهرهای بزرگ و بدون در نظر گرفتن شرایط و با وجود مخالفت برخی اعضای شورای ترافیک به‌صورت ضرب‌الاجل مرحله تخریب را پشت سر گذاشت و مدت مدیدی به حال خود رها شد و پس از گذشت چند ماه هنوز تکمیل نگردیده و به پارکینگ خودروها تبدیل شده است!
در همان زمان رئیس پلیس راهور از عواقب افزایش ترافیک میدان و خیابان امام (ره) پس از مسدود شدن خیابان طالقانی جنوبی مسوولان را آگاه ساخت اما متأسفانه به بهانه‌هایی نظیر اینکه اگر تعلل شود اعتبار برگشت خواهد خورد! تخریب خیابان آغاز شد و جالب اینکه پس از گذشت ۶ ماه هنوز اعتباری به پیمانکار پرداخت نشده است و در نهایت دو میلیارد تومان اوراق تحویل وی شد که گویا شماره سریال آن‌ها تناقض دارد!
هرگاه با مردم الیگودرز سخن می‌گویی از وضعیت خیابان و آسفالت و جدول و مبلمان شهری و فضای سبز گله‌مند هستند و اظهار می‌نمایند که ای‌کاش این اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی صرف آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها می‌شد.
متأسفانه ترافیک علاوه بر مرکز شهر گریبان گیر میادین و خیابان‌های فرعی نیز شده است و دلیل آن اعطای مجوز راه‌اندازی مراکزی نظیر داروخانه و نمایشگاه و ... در میادین‌ و معابر می‌باشد.
مراکزی که بعضاً از پارکینگ بی‌بهره می‌باشند و صرفاً موجب سد معبر می‌شوند و شهرداری نیز هیچ اندیشه‌ای برای الزام این مراکز به احداث پارکینگ ننموده است.
کلام آخر؛ بی‌گمان پیگیری و دریافت اعتبارات برای اجرای یک طرح در این شهر از سوی مسوولان ارزشمند می‌باشد و این قلم نیز بر آن نیست که تلاش‌ها و زحمات را نادیده بگیرد اما این طرح‌ها هنگامی بهای واقعی پیدا خواهند کرد که منتج به نتیجه مثبت و کارشناسی شده اجرایی شوند، به هر صورت از فرماندار الیگودرز به‌عنوان رئیس شورای ترافیک درخواست می‌شود در این شورا تدبیری اندیشیده شود که بجای مسدود شدن معابر سطح شهر در راستای ایجاد محورهای جدید و جایگزین اقدام گردد.
 
عباس شاه‌علی


الیگودرز در حال انفجار؛ مسؤولین در حال مسدود کردن خیابان‌ها!



توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 

دیدگاه‌ها  

#1 منصوری 1398-10-28 07:49
بقیه شهرهای لرستان هم وضیعت مناسبی از لحاظ ترافیک ندارند،متاسفانه خرد جمعی در حل مشکل ترافیک نه بین بخشی بلکه در خود شهرداری هم دیده نمی شود و هر کس فقط نوک بینی خودش را می بیند
نقل قول کردن
#2 مهرداد اول 1400-07-02 20:02
اگه الیگودرز مسئول داشت این حال و روزش نبود، خمین و ازنا هم شهرهای همجوار الیگودرز هستند ، خیلی اوضاع بهتری دارند
نقل قول کردن
#3 محمد 1400-07-02 20:04
الیگودرز مسئول و دلسوز نداره
دلم برای این شهر عزیز میسوزه.
نقل قول کردن
#4 احمدرضا 1401-11-03 12:03
خوبان همه رفتن از این شهر؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا