یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

چندی قبل خبری مبنی بر رد صلاحیت ۸۰ نماینده فعلی مجلس در رسانه‌ها منتشر شد و در همان زمان این خبر واکنش‌های بسیاری را در پی داشت اما در روزهای اخیر کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اعلام این خبر که ۹۰ نماینده فعلی مجلس از سوی هیات های نظارت رد صلاحیت شده‌اند ، عنوان کرد: دلایل رد صلاحیت اکثر این افراد را سوءاستفاده‌های مالی و اقتصادی عنوان نمود که این میزان رد صلاحیت نمایندگان در ده دوره مجلس شورای اسلامی سابقه نداشته است.
اما وقتی خبر سخنان عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس روی صفحه خبرگزاری‌ها قرار گرفت آمار رد صلاحیت نمایندگان فعلی را بیش از ۹۰ نفر اعلام و به‌نوعی گذشت و اغماض احتمالی در رابطه با موضوع مهم مفاسد مالی و رانت‌خواری در اذهان تداعی شد!
 
متن خبر؛
۳۰ نماینده شب گذشته به یک‌باره تایید صلاحیت شدند
میرزایی‌نکو، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:
طبق اطلاع ما در مرحله اول ۱۲۰ نماینده داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم رد صلاحیت شده بودند که شب گذشته یک مرتبه ۳۰ نماینده را تایید صلاحیت کردند.
تا آخر وقت اداری روز گذشته به این نمایندگان گفته بودند که صلاحیت آنان رد شده اما به یک باره آخر شب گذشته به آن‌ها اعلام کردند که صلاحیتشان تائید شده است!
 
بی‌گمان شورای نگهبان به‌عنوان مهم‌ترین صافی ورودی مراکز تصمیم‌گیری کشور نقش ارزشمندی در ممانعت از حضور معاندین و فاسدان دارد اما آنچه مسلم است اخباری که در این خصوص انتشار می‌یابد به‌نوعی شبهاتی را ایجاد و در نتیجه موجب بی‌اعتمادی احتمالی مردم خواهد شد که در این‌گونه مواقع شایسته است شفاف‌سازی شود.
 
آری مردم می‌پرسند وقتی برخی نمایندگان مجلس به خاطر مباحث مالی رد صلاحیت شده‌اند آیا تنبیه و مجازات آن‌ها همین رد صلاحیت می‌باشد یا اینکه در پایان دوره به این مفاسد رسیدگی خواهد شد؟
 به‌راستی چه تضمینی وجود دارد که این نمایندگان تا پایان دوره بر انجام سوءاستفاده‌های خود و وابستگانشان تداوم و حتی شدت نبخشند؟! نمایندگانی که دور قبل از فیلتر شورای نگهبان عبور نموده و بی‌گمان تخلفات صورت گرفته در این دوره می‌باشد.
و باز هم مردم می‌خواهند بدانند ۳۰ نفر نماینده رد صلاحیت شده چگونه یک‌باره تائید صلاحیت شدند؟!
آیا فشارهای جناحی و سیاسی برای تائید ایشان وجود داشته که اگر این‌چنین باشد عدالت خدشه‌دار و بازهم این دیوار بی‌اعتمادی وجود خواهد داشت.
در حالی که رد صلاحیت در این مرحله به منزله پایان ماجرا نبود و نمایندگان رد صلاحیت شده می‌توانند در مراحل بعد که قانون مشخص نموده اعتراض و ادله خود را برای بی‌گناهی ارائه دهند و رد و تائید یک‌شبه شبهاتی برای مردم ایجاد نکند.
هرچند باور داریم شورای نگهبان بسیار دقیق می‌باشد اما مردم ما نیز بسیار بیدار و هوشیار هستند و تجربه همه سال‌ها ثابت نموده است که اگر داوطلبی با ترفندهای مختلف از فیلتر هیاتهای اجرایی و نظارت عبور نمود از فیلتر مردم عبور نخواهد کرد اما آنچه می‌ماند برخوردهای قانونی با متخلفین می‌باشد.
اگر بخواهیم کارنامه مجلس دهم را به‌صورت اجمالی بررسی کنیم به اعتراف خیلی ها یکی از ضعیف‌ترین مجالس پس از انقلاب می‌باشد.
نمایندگانی که بعضاً متأسفانه در مواقعی بیش از آنکه از حقوق مردم دفاع کنند مدافع وزیرانی بودند که زیر تیغ استیضاح قرار گرفته و به هر ترتیب از پاسخگویی فرار کردند و ... و یقیناً روزی در همین دنیا باید پاسخگوی اقدامات خود باشند و بی‌گمان در این‌همه سیاهی و تاریکی همواره نور امیدی هست تا مردم به آینده باور داشته باشند.
 شروع فعالیت آیت اله رییسی در مدیریت دستگاه قضایی کشور امید تازه‌ای در مردم ایجاد نمود. مردمی که سال‌ها از فساد برخی مسوولان رنج‌برده و رنج بیشتر عدم برخورد قاطع با مفسدین بود.
آیت اله رئیسی ثابت نموده که در برخورد با مفاسد اقتصادی با هیچ‌کسی تعارف ندارد و خط‌وربط سیاسی و جناحی و وابستگی‌ها هم نتوانسته چتر امنی برای متخلفان اقتصادی ایجاد نماید و همین امید وجود دارد که برخورد با نمایندگان متخلف مجلس در حد رد صلاحیت باقی نماند.
به امید روزی که ریشه مفاسد اقتصادی در این کشور خشک شود که بی‌شک مهم‌ترین دشمن مردم ایران عزیز برخی مسؤولین فاسد می‌باشند.
 
نام محفوظ

دیدگاه‌ها  

#1 محمد 1398-10-24 18:19
اگه ۹۰ نفر از نمایندگان صلاحیت ندارند پس تکلیف قوانینی که مجلس تصویب کرده چه می شود؟
نقل قول کردن
#2 محمودی 1398-10-30 21:16
به نقل از محمد:
اگه ۹۰ نفر از نمایندگان صلاحیت ندارند پس تکلیف قوانینی که مجلس تصویب کرده چه می شود؟

اصلاً مجلس قدرتی داره؟ بنزین گران شد کاری کردند؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا