یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

خبرگزاری مهر لرستان گزارش نقلی _ توصیفی نوشته است درباره انتقاد استاندار لرستان، سید موسی خادمی از مدیرکل راه و شهرسازی استان، علیخانی در جلسه ستاد بازآفرینی استان درباره اینکه علیخانی هیچ کاری در قالب طرح کلید به کلید برای جابجایی شهروندان ساکن بافت‌های فرسوده منطقه علی‌آباد خرم‌آباد به واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی شهر انجام نداده است.
خادمی از علیخانی انتقاد کرده که پس از سه تا چهار هفته، اقدامی انجام نداده است. اینکه استاندار در جلسات، پیگیر اجرای مصوبات جلسات قبلی است یک روش مدیریتی مثبت و امیدوارکننده است و باید تداوم داشته باشد.
اما در مورد مسکن مهر خرم‌آباد باید به این نکته هم توجه شود که چرا رغبت به رفتن به آن منطقه نیست و بخشی از شهروندان ساکن بافت‌های فرسوده داخل شهر ترجیح می‌دهند در بافت فرسوده داخل شهر بمانند ولی به بافت مو و جدید اما خارج از شهر نروند.
حتی ممکن است منطقه مسکن مهر، در محدوده قانونی شهر باشد اما ازنظر نگاه شهری و شهروندی، جایی که شهر است باید امکانات زیربنایی و رفاهی کافی به‌ویژه سرویس‌های عمومی و کافی اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی با کرایه مناسب برای تردد شهروندان داشته باشد.

توقع من به‌عنوان یک شهروند از جناب استاندار آن است که به‌صورت ماهانه از منطقه مسکن مهر خرم‌آباد و حتی سایر مسکن‌های مهر دیگر شهرهای استان بازدید داشته باشد و از نزدیک با شهروندان ساکن این واحدها گفتگو کند و از زبان آن‌ها مشکلات را بشنود و کوشش کند با صدور دستورات لازم، مشکلات رفع شوند.
ما باید روی این پرسش تمرکز کنیم که: چرا بخشی از واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی هستند؟ چرا به‌قدر کافی در منطقه مسکن مهر خرم‌آباد، امکانات زیربنایی و رفاهی زندگی برای شهروندان وجود ندارد؟
واحدهای مسکن مهر باید باسیاست‌های تشویقی تسهیلاتی بلاعوض یا بدون بهره، به شهروندان واگذار شود. همچنین هم‌زمان امکانات زیرساختی رفاهی شهروندی در این مناطق فراهم شود تا شهروند ساکن مسکن مهر به‌راحتی به مدرسه، فروشگاه، مغازه، اینترنت، پلیس، پارک، حمل‌ونقل عمومی و سایر امکانات شهر دسترسی داشته باشد.
توقع دیگر آن است که جناب استاندار مدام و پیوسته، به ارزیابی شاخص محور مبتنی بر مشاهدات عملکرد مدیران بپردازد و اگر جایی دید که مدیری ضعیف است به مردم گزارش بدهد که فلان مدیر بر اساس مشاهدات عینی و نه صرفاً آمار گرایی محض، ضعیف است یا قوی.
مثلاً در مورد مسکن مهر نباید فقط به گزارش‌ها رسیده بسنده کرد بلکه بایستی شخص استاندار، چنانچه گفته شد به‌صورت ماهانه از مسکن مهر و واحدهای آن بازدید کند و مشاهده گرایی را در تصمیمات خویش لحاظ کند.
مبنای گزارش‌ها باید گفتگو با مردم باشد. از شهروندان منطقه علی‌آباد خرم‌آباد بپرسیم مشکلات آن‌ها چیست؟ و از طرف دیگر، از شهروندان ساکن منطقه مسکن مهر خرم‌آباد هم بپرسیم مشکلات شما چیست؟ سپس گزارش نهایی را بر اساس ترکیب نظر مردم و گزارش مسئولان تهیه کنیم. هرگونه گزارش و آماری نباید صرفاً مدیر محور باشد بلکه باید با جامعه مخاطب موضوع گزارش هم گفتگو کرد.
مثلاً اگر می‌خواهیم عملکرد در حوزه کشاورزی را ارزیابی کنیم باید با کشاورزان هم گفتگو کرد و مشکلات را از زبان آن‌ها و نیز از زبان کارشناسان موضوع هم شنید. در مورد مشکلات شهروندان ساکن بافت‌های فرسوده و شهروندان ساکن بافت‌های نو مسکن مهر نیز همین‌گونه است.

شهرام شرفی/ روزنامه‌نگار

دیدگاه‌ها  

#1 آریان 1397-03-04 12:38
مدیران تنبل وبی تخصص عامل محروم ماندن لرستان غنی می باشد
نقل قول کردن
#2 سپهوند 1397-03-04 14:51
به نقل از آریان:
مدیران تنبل وبی تخصص عامل محروم ماندن لرستان غنی می باشد

جناب علیخانی مدیرکل راه و شهرسازی خواهشأ ورودی جنوبی شهر خرم آباد را به سرانجام مشخصی برسانید و این مسیر را ساماندهی کنید
نقل قول کردن
#3 والی زاده 1397-03-04 14:52
مسکن مهر کمالوند خرم آباد نه راه دسترسی ایمن دارد ، نه خط واحد و تاکسیرانی دارد و نه امکانات دارد امیدوارم راه و شهرسازی توجه ویژه کند
نقل قول کردن
#4 مهراب 1397-03-04 20:02
مشکلات مسکن مهردراستان برطرف شودتسهیلات بلا عوض وبدون بهره
حمل ونقل عمومی وایستگاه تاکسی واتوبوس وزیرساختها ووآسفالت خیابون وایجادفضای سبزومسجدوپارک ومجتمع های فرهنگی وورزشی ومدرسه وبازارچه ونانوایی و...تامردم هم رغبت کنندساکن مسکن مهرشوند.
من هم با آقای شرفی موافقم بهتراست استاندارمحترم بامردم ساکن بافتهای فرسوده ومسکن مهرگفتگوکندومشک لاتشان راازخودشان جویاشودتابه نتایج بهتروبرترومثبتی برسد.ازهیات امنای مساجدوپایگاه های بسیجی برای آشنایی بامشکلات بافتهای فرسوده ورفع آنهاهم میتوانندبهره ببرند.باآرزوی موفقیت وسربلندی برای استاندارمحترم ومدیران استان
نقل قول کردن
#5 مهراد 1397-03-05 04:13
خانواده های آبرومند تو محله علی آباد زیادن ولی آسیب های اجتماعی که این محله داره واقعا اسفباره آقای استاندار طرح کلید به کلید به چه قیمتی
نقل قول کردن
#6 پارسا 1397-03-05 15:53
علی‌آباد (شمشیرآباد)بهتر است تغییرکاربری پیداکندوتبدیل به فضای سبزوتفریحی شود
اکثرمحله های قدیمی شهرکوچه ومعابرباعرض کم ونامناسب هستندوازنظرنوسا زی شهری بایدبه خیلی ازمواردمهم شهرسازی توجه کرد.
به نظرم بهتراست بادادن زمین ومسکن وقفی یاوام بلاعوض وکم بهره به فکررفع مشکلات ساکنینشان باشیدمسولان نبایداجازه دهندمردمی که درمحله های وبافتهای فرسوده زندگی می کنندویادرحاشیه شهرساکننندیادرم کانهای غیرقانونی ساکنندبرای همیشه همینگونه باشدوباید درکنارزیباسازی شهربه فکرسلامت جامعه وپیشرفت فرهنگی وتربیتی وایجاداشتغال برای جوانان ورفع فقرفرهنگی واقتصادی باشندخرم آبادپنجمین شهربمباران شده توسط عراق درزمان جنگ عراق وایران بودولازم است باتوجه به وضع اسفناک بیکاری دراستان ومهاجرت جوانان ازاستان به خاطردستیابی به شغل وکسب درآمد
مسولان کشوری واستانی درپی حل مشکل بیکاری جوانان باشندتاازآسیب زایی جامعه کاسته شود.
نقل قول کردن
#7 پارسا 1397-03-05 15:55
چرابعضی محله هاآسیب زاهستندجزفقرفره نگی واقتصادی وبی توجهی مسولان به این مکانهای فرسوده وفقیرنشین چه می تواندباشداگرمسو لان به مناطق آسیب زاتوجه بیشتری کنندوبسترمناسبی برایشان ازهرلحاظ فرهنگی واقتصادی آماده کنندآیاآسیب زایی این مناطق ازبین نمی رود.
نقل قول کردن
#8 پارسا 1397-03-05 16:05
حفظ امنیت وسلامت جامعه امربسیارخطیرومه می است که می بایست درمحلات آسیب زای شهرخرم آبادموردتوجه بیشترمسولان مربوطه قراربگیردوبه فکربرچیدن معتادان واشراروموادفروش هادراین محله های آسیب زادباشندتامردم آبرومنداین محله هابتوانندباامنی ت وآرامش شب وروزرادرآن سپری کنند.
نقل قول کردن
#9 سعید 1397-03-05 16:48
باایجادکمربندسب زدراطراف شهرخرم آبادازایجادساخت وسازهای غیرمجازونامناسب وآسیب زا می توان جلوگیری کرد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا