یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جايگاه خطير و سنگين نمايندگي مردم در جامعه جوان‌، پويا و رو به رشد‌، پرسشگر و پر جنب و جوش امروز كشورمان پذيرش مسئوليتي بس بزرگ است كه همت و تلاش وصف‌ناشدني مردان بزرگ را مي‌طلبد.
جایگاه خطیر و سنگین نماینده/ خروجي كار نمايندگان، بايد براي مردم لرستان مشهود باشداين جايگاه را مي‌توان از دو جنبه مورد مطالعه و نقد و بررسي قرار داد: از يك جنبه جامعه‌ي نمايندگي حاوي اختيارات و قدرت است. قدرتي كه قانون اساسي بر اساس آراي انتخاب كنندگان به انتخاب شوندگان اعطا مي‌كند و به آن‌ها توان انجام اموري را مي‌دهد كه پرداختن به آن‌ها جز با اتكا به خداوند متعال و خواست عمومي ممكن نيست، لذا از اين حيث نماينده مظهر قدرت جمعي افرادي است كه او را به نمايندگي انتخاب كرده اند.
از منظر ديگر ورود به حوزه نمايندگي ورود به عرصه مسئوليت‌پذيري مي‌باشد. بازبيني موقعيت يك نماينده از اين زاويه‌، جامعيت ماموريت نمايندگي را به روشني مي‌نماياند. نماينده به محض كسب مسئوليت نمايندگي از يك‌سو در مقابل مردم حوزه نمايندگي خودش صرف نظر از اين كه به وي راي داده باشند يا نه و از سوي ديگر در مقابل تمامي ملت مسئول است. مردم از نماينده خود به حق انتظار دارند كه:
1- به لحاظ شأن و جايگاه نمايندگي از مقام رفيع و والايي برخوردار باشد چرا كه برتري و رفعت جايگاه منتخب نشانه شأن و مرتبه انتخاب كنندگان است.
2- با بهره‌گير‌ي به جا از قدرت نمايندگي، به حل مشكلات آحاد مردم كمك كند.
3- وسایل  و ابزارهاي توسعه سیاسی‌، اقتصادي و اجتماعي و معنوي و... حوزه نمايندگي انتخابيه خود را فراهم سازد.
4- از همه مهم‌تر اين كه هر كدام از کاندیدای محترم كه به عنوان خدمت‌گزار مردم شريف اين منطقه انتخاب می‌شوند روز بعد از انتخابات بايد بين مردم تبعيض قائل نشوند و همه را چه كساني كه به آن‌ها راي داده باشند و چه كساني كه راي نداده باشند به عنوان يك همشهري و موکل در نظر داشته باشند نه به عنوان طرفدار و مخالف.
5-  قبل از ورود به مجلس خود را وام‌دار گروه‌های سیاسی و ذی‌نفوذ نكنند. چنان‌چه رهبر معظم انقلاب در اين باب مي‌فرمايند: "اگر نماينده‌اي بر سر كار آيد كه قبل از ورود به مجلس خود را وام‌دار ديگران كرده و مجبور باشد در مجلس وام آن‌ها را ادا كند، نان‌هايي كه به قرض گرفته باشد به مجلس كه رفت قرض خود را ادا كند، به درد نمي‌خورد."
توفيق خدمت به ملت بزرگ ايران و مردم شريف لرستان موهبتي الهي است كه بدون ترديد اگر لطف و عنايت حضرت پروردگار و همراهي و همدلي مردم و نيز حمايت‌هاي مسئولين نباشد پيمودن مسير دشوار خدمت‌گزاري ميسر نمي‌گردد.
انتخاب افراد صالح و كاردان و كاربلد براي مدیریت استان و شهرستان‌ها از خواسته‌هاي به حق مردم شريف لرستان مي‌باشد. چرا لرستان با اين همه رجال تحصيل‌كرده و كاربلد بايد جايي باشد براي تجربه‌اندوزي برخي افراد بي‌تجربه يا ناكارآمد كه از استان‌های ديگر مي‌آيند و بعد از مدتي لرستان را ترك مي‌كنند و ما مي‌مانيم و يك دنيا مشكلات.
شما کاندیدهای محترم بايد همواره دغدغه اصلي خويش را تلاش جهت رفع محروميت‌ها و حل مشكلات مردم حوزه انتخابيه خود بدانيد و اعتقاد داشته باشيد كه اين سرزمين به طور عام و حوزه لرستان به طور خاص سرشار از استعدادهاي كشف نشده و بالقوه هست و در صورت ايجاد بسترهاي لازم براي رفاه اجتماعي به منصه‌ي ظهور رسيده و هر يك در آينده منطقه و در مقياس وسيع‌تر در آينده‌ي ايران اسلامي مفيد باشد.

 مجتبي  پسند / پلدختر

 

دیدگاه‌ها  

#1 کاندیدا 1394-10-03 11:29
جايگاه خطير و سنگين نمايندگي مردم :o
تا امروز که در خدمت موکلین اینده ی عزیز هستیم که نه سنگین بوده و نه خطیره
هر چند که بی مایه فطیره :-*
حالا اگه میخواین این دوره رو سنگین کنید تا فکر وچاره ای دگر کنیم
اما خطیر ؛؛دیگه 4 سال چیه که این همه شلوغش کردین .نوبت به ما که رسید سنگین شد؟
فوقش ما هم میریم یه حالی حولی ؛اندک پولی

سهام معقولی ؛برای اقوام اشتغولی (اشتغال به قرینه معنوی)و ایضا قلب معلولی و نهایتا اموال منقولی در شان شخصیت بی ریا و غیر منقولی ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا