یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

لیگ یک فوتبال ایران هفته‌های بسیار حساسی را در پیش‌روی خواهد داشت.
به گزارش "ورزش سه"، مسابقات فوتبال دسته اول کشور، به سه هفته پایانی رسیده و در شرایطی که در لیگ برتر، رقابت برای قهرمانی و بقا با حساسیت بسیار زیادی دنبال می‌شود، در لیگ آزادگان نیز این موضوع دیده می‌شود. خوشه طلایی مشهد سقوطش به دسته پایین‌تر قطعی شده اما در قعر جدول، شاهین بندر عامری، داماش گیلان، دریا کاسپین بابل و شهرداری آستارا 4 تیمی هستند که بیش از دیگران خطر سقوط را احساس می‌کنند و سه هفته پایانی مشخص می‌کند که کدام 2 تیم همراه با نماینده فوتبال مشهد به لیگ دسته دوم سقوط کند اما در این مطلب می‌خواهیم نگاهی کلی به وضعیت کورس سه اسبه مسیر صعود داشته باشیم. خیبر خرم آباد، فجر و چادرملو اردکان اختلاف زیادی با دیگر تیم‌ها ایجاد کردند اما مسئله این است که از بین این 3 باشگاه، تنها دو مدعی جواز حضور در لیگ بیست و چهارم را کسب خواهد کرد.
 
خیبر خرم آباد - 70 امتیاز
شاگردان مهاجری از هفته هشتم صدر جدول را به نام خودشان سند زدند، اکنون یگ یک محسوب می‌شود و نماینده استان لرستان با ۲۳ برد، یک تساوی و هفت شکست، آمار بیشترین گل زده فصل را نیز در اختیار دارند. آنها در ورزشگاه خانگی خودشان ۱۶ بازی برگزار کردند و در تمامی دیدارها برنده بودند تا به لطف نتایج خوبی که در ورزشگاه خانگی خود گرفتند، اکنون مدعی اول صعود به لیگ برتر باشند.
 
رضا مهاجری که روزهای پرفرازونشیبی را در سالیان اخیر در فوتبال ایران پشت سر گذاشته، حالا به بزرگ‌ترین موفقیت خود در طول یک‎‌دهه اخیر نزدیک شده است. مهاجری که شاید مهم‌ترین دستاوردش، صعود از لیگ دسته اول فوتبال ایران به لیگ برتر همراه با تیم سیاه‌جامگان مشهد باشد، حالا در سودای لیگ برتری کردن خیبر خرم‌آباد است؛ آن‌هم در حالی‌که خیبری‌ها هم در سالیان اخیر با وجود جذب ستاره‌های نام‌آشنا و هزینه‌های چشمگیر، ناکام در رسیدن به سطح اول فوتبال ایران بودند اما به نظر می‌رسد که طلسم بزرگ در حال شکسته‌شدن است و اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، خیبری‌ها می‌توانند در پایان فصل برای اولین‌بار جشن صعود خود به لیگ برتر را بگیرند و فصل آینده، نخستین حضورشان در سطح اول فوتبال ایران را تجربه کنند. آنها در سه بازی باقی‌مانده باید به مصاف استقلال آبی پوش ملاثانی، شهر راز شیراز و آریو اسلامشهر بروند که به نظر کارشناسان با توجه به وضعیت کنونی جدول تنها آریو است که می‌تواند آنها را مقداری به دردسر بیندازد که میزبانی خیبر در این بازی، موجب می‌شود شاگردان مهاجری اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.
 
فجر شهید سپاسی - ۶۷ امتیاز
دیدار جنجالی فجر مقابل استقلال ملاثانی تاثیر بسیار زیادی بر روند جدولی مسابقات گذاشت و باعث شد آنها از چادرملو اردکان پیشی بگیرند. تیم رجب‌زاده تنها ۱۴ گل در بازی‌های فصل دریافت کرده و در آمار بسیار قابل توجه شکست با اختلاف بیش از یک گل را تجربه نکرده است!
 
اصلی‌ترین نگرانی فجری‌ها برای بازگشت دوباره به لیگ برتر، مربوط به دیدار هفته سی و دوم می‌شود؛ جایی که شیرازی‌ها مسافر استان یزد می‌شوند تا با اصلی‌ترین رقیب فصلشان رو در رو شوند. آنها ابتدا با چادر ملو بازی خواهند کرد و در صورت کسب حتی یک امتیاز خیالشان تا حدودی از دو بازی پایانی راحت خواهد بود. آنها پس از چادر ملو با پارس جنوبی جم و مس سونگون رودررو می‌شوند و مشخصا دیدار فجر و چادرملو که در تاریخ دهم خرداد ماه برگزار می‌شود، حساس‌ترین و تعیین کننده‌ترین بازی فصل لیگ ۱ فوتبال ایران خواهد بود.
 
چادرملو اردکان - ۶۶ امتیاز
صعود آنها در اختیار اخباری است. چادرملو اگر می‌خواهد صعود کند و بار دیگر استان یزد را به اطلس جغرافیای لیگ برتر اضافه کند، کافی است که هر سه بازی باقی‌مانده تا پایان فصل علی‌الخصوص جدال حساس مقابل فجر شهید سپاسی را با پیروزی پشت سر بگذارد. آنها با ۴۳ گل زده و ۲۰ گل خورده، از نظر آماری بهترین تیم نیستند اما در بهترین شرایط ممکن به سر می‌برند.
آنها پس از اینکه شهید قندی در لیگ پنجم فوتبال ایران حضور داشت می‌خواهند پس از ۲۰ سال دوباره حال و هوای سطح اول فوتبال ایران را به این استان برگردانند. دو بازی بعدی آنها هم مقابل دریا کاسپین و شاهین بندرعامری بوشهر است که هر دوی آنها این روزها فقط و فقط به تلاش برای بقا فکر می‌کنند و همین موضوع می‌تواند مسیر صاف و ساده‌ای که مقابل اردکانی‌ها قرار گرفته را سخت و ناهموار کند.
 

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1403-03-07 15:59
خیبر لرستان مواظب باشد
کارت زرد و یا اخراجی ندهند
با عصبانیت بازی نکنند
در خارج خانه دفاعی و بسته بازی کنند
ایشالا صعود کنند لیگ برتر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا