یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در بازی های پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲، با کسب ۱۳۱ مدال رنگارنگ شامل ۴۴ مدال طلا، ۴۶ نقره و ۴۱ برنز برای اولین بار در جایگاه دوم بازی های پاراآسیایی قرار گرفت و تاریخ ساز شد.



به گزارش یافته، پس از پایان رسمی چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی هانگژو، کاروان جمهوری اسلامی ایران که با نام «فرزندان ایران» در این رویداد شرکت کرده بود، با کسب ۱۳۱ نشان رنگارنگ (۴۶ طلا، ۴۴ نقره و ۴۱ برنز) پس از کشور چین، میزبان این بازی ها، در جایگاه دوم جدول رنکنیگ نهایی قرار گرفت.
 چین میزبان با ۵۲۱ مدال ( ۲۱۴ طلا،۱۶۷ نقره و ۱۴۰ برنز) در جایگاه اول قرار گرفت و ژاپن نیز پس از ایران با ۱۵۰ مدال ( ۴۲ طلا، ۴۹ نقره و ۵۹ برنز) سوم شد.
کشورهای کره جنوبی، هند، اندونزی، تایلند، ازبکستان، فیلیپین و هنگ کنگ نیز به ترتیب در جایگاه چهارم تا دهم جدول رنکنیگ این دوره از بازی ها قرار گرفتند.
 در این بازی ها ۳ هزار ورزشکار از ۴۳ کشور آسیایی حضور داشتند و ۲۸ کشور موفق به کسب مدال شدند که در مجموع ۵۰۲ مدال طلا، ۴۹۹ مدال نقره و ۵۷۲ مدال برنز توزیع شد.
ایران با ۲۱۰ ورزشکار در ۱۶ رشته ورزشی مردان و ۱۱ رشته ورزشی زنان در این رویداد مهم آسیایی شرکت کرده بود که سهم ورزشکاران مرد در مدال آوری برای کاروان ایران ۸۹ مدال و سهم زنان نیز ۴۰ مدال بود و ۲ مدال نیز در بخش میکس بدست آمد.جمهوری اسلامی ایران در مجموع چهار دوره حضور خود در بازی های پاراآسیایی موفق به کسب دو عنوان چهارمی در بازی های گوانگجو ۲۰۱۰ با ( ۲۷ طلا، ۲۴ نقره، ۲۹ برنز) و بازی های اینچئون ۲۰۱۴ ( ۳۷ طلا، ۵۲ نقره و ۳۱ برنز) شد. همچنین در سومین دوره این بازی ها که به میزبانی جاکارتا و در سال ۲۰۱۸ برگزار شد ایران برای اولین بار توانست با کسب ۵۱ طلا، ۴۳ نقره و ۴۲ برنز در جایگاه سوم قرار گیرد.
 
نتایج ورزشکاران لرستان:
برندگان نشان طلا:
علی علیپور در پرتاب وزنه، سعید حسین پور در قایقرانی و حامد امیری در پرتاب دیسک
 
برندگان نشان نقره:
سجاد محمدیان در پرتاب وزنه، هادی کایدی در پرتاب وزنه، زینب مرادی در پرتاب نیزه، لیلا میرزایی در تکواندو، حسن باجولوند در پرتاب دیسک، عرفان رضایی در پرتاب نیزه
 
برندگان نشان برنز:
فرشته مرادی مقدم در پرتاب نیزه
 
همچنین مصطفی بهرامی و صبا رحمتی به عنوان مربی و مهدی آقاجانی به عنوان داور در این رقابت ها حضور داشتند .
 

دیدگاه‌ها  

#1 رضا 1402-08-08 12:41
ضمن تبریک و خسته نباشید به ورزشکاران پارا استانمان
چرا عملکرد بازیهای آسیایی ورزشکاران و عملکرد هیاتها و ادارات ورزش و جوانان شهرستانها و ادره کل ورزش و جوانان اینگونه نشد؟ چرا در مورد این همه بودجه و هزینه صرف شده هیاتهای ورزشی در طی این دو سال پاسخگو نیستند؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا