یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ورزش یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های روحی جوانان است چرا که از بروز بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند. بدون تردید ورزش، یکی از موضوعات با اهمیت هر جامعه به شمار می‌آید و تعداد بی‌شماری از افراد بخشی از وقت خود را بدان اختصاص می‌دهند. یکی از ورزش‌هایی که طرفدار زیادی را به خود اختصاص داده است ورزش فوتبال است.
بیکاری، عدم اشتغال مناسب و بعضاً روی آوردن به شغل‌های کاذب می‌تواند جوانان را به‌سوی اعتیاد و دیگر ناهنجاری‌های اجتماعی سوق دهد و این ورزش است که جلوی همه این ضرر و زیان‌ها را به‌واسطه اعتیاد و جرائم دیگر را می‌گیرد. ورزش سبب افزایش توانایی جسمی، روحی و بهترین عامل بازدارنده از آسیب‌های اجتماعی است.
درد دل‌های ورزشکاران پل‌دختری مثنوی هزار من است که اگر قرار به انتشار باشد صفحات فراوان نشریات را پر می‌کند. شهر پل‌دختر با وجود اینکه از جوانان علاقه‌مند به رشته فوتبال برخوردار است اما متأسفانه بیش از یک سال است که زمین چمن این شهر به حال خود رها شده و از وضعیت نامناسبی برخوردار می‌باشد. موضوعی که فوتبالیست‌های شهر پل‌دختر را نگران، ناراحت و حتی ناامید کرده، وضعیت نابسامان چمن تنها استادیوم ورزشی شهر پل‌دختر است و همین خرابی چمن باعث شده تا فوتبالیست‌های این شهر محل مناسبی برای برگزاری مسابقات و تمرینات خود در اختیار نداشته باشند و از مسابقات دور بمانند. روند بازسازی مجموعه ورزشی شهید سرمالیان پل‌دختر بعد از سیل ویرانگر ۹۸ با برداشت گل ولای شروع شد و زمین فوتبال آن در اواخر پاییز به زیر کشت رفت. با گذشت چند ماه از زیر کشت رفتن، زمین فوتبال این مجموعه به دلیل اشکالات اساسی در کشت چمن با مشکلاتی مواجه شده است و به نظر می‌رسد کیفیت بسیار بد چمن، زمان بازگشایی این زمین را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. یکی از مهم‌ترین مشکلات زمین فوتبال کیفیت نازل و نامرغوب زمین چمن در چندین نقطه به‌گونه‌ای که برخی از قسمت‌های چمن رشد نکرده است.
در حالی که پل‌دختر یکی از شهرهای موفق در زمینه ورزش فوتبال در استان می‌باشد (گواه این ادعا حضور سه تیم پرسپولیس، کشکان رود و شاهد به‌عنوان مدعیان اصلی لیگ برتر استان و موفقیت‌های تیم‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان این شهر در سالیان گذشته می‌باشد)، همچنان از عدم وجود مجموعه‌ای ورزشی که از نظر تجهیزات و امکانات مناسب باشد، رنج می‌برد که ماحصل این وضعیت، بی‌انگیزگی برای شکوفایی استعدادها ایجاد کرده و این خود باعث ریزش ورزشکاران در این رشته ورزشی شده به‌نحوی‌که برخلاف سالیان نه چندان دور که لیگ دسته اول، دوم و حتی سوم در پل‌دختر برگزار گردید، در دو سه سال گذشته هیچ لیگ فوتبالی در این شهر برگزار نگردیده که عواقب ناخوشایندی را در پیش خواهد داشت.
به استناد دستورالعمل پدافند غیرعامل و تمرکززدایی اماکن ورزشی، تمامی امکانات ورزش پل‌دختر در یک نقطه متمرکز شده است و مناطق پرجمعیتی همچون کوی بسیجیان (تنگ علی)، کوی شهرداری، کوی پاسداران، ولاب و برخی از روستاهای پرجمعیت فاقد امکانات ورزشی هستند.
عدم رسیدگی به چمن مجموعه ورزشی شهید سرمالیان پل‌دختر، پرورش استعدادهای فوتبالی در این شهر را با چالش جدی مواجه کرده است به نحوی که مدارس فوتبال کلاس‌های خود را در سالن‌های سرپوشیده برگزار می‌کنند. وضعیت نابسامان زمین استادیوم شهید سرمالیان پل‌دختر، فوتبال این شهر را در مسیر سراشیبی قرار داده است و چنانچه ویروس منحوس کرونا اجازه دهد لیگ برتر استان برگزار گردد، گویا قرا است همانند سال گذشته فوتبال پل‌دختر امسال نیز در لیگ برتر استان نماینده‌ای نداشته باشد که این امر نهایتاً باعث می‌شود این ورزش نتواند پیشرفت چندانی حاصل کند.

مجتبی پسند

دیدگاه‌ها  

#1 چراظمی 1399-04-31 11:35
نداشتن ایده‌های نو و نبود تخصص کافی در نزد خبرنگاران، یادداشت نویسان و وبلاگرهای استان‌ها و شهرهای کوچک باعث شده که توقع و مطالبه گری اون‌ها تنها به چند موضوع غیراساسی و کم‌تر اولویت‌دار محدود بشه. مثلا اونجوری که در پلدختر دیده میشه نزدیک به بیست نفر با گوشی و قلم و دوربین تنها اماکن ورزشی در حال ساخت این شهر رو پوشش میدن. مسائلی مثل توسعه، حضور شرکت‌های بزرگ خصوصی، بازسازی پس از سیل، مبارزه با احتکار و گرانی، پیگیری ساخت پالایشگاه، استخدام‌های فامیلی، نرخ مالیات، معیشت مردم، جاده هدی روستایی، منابع طبیعی، انتصابات و... به فراموشی سپرده شدن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا