یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

تيم ملي ووشوي ايران با کسب 7 مدال طلا و يک نقره براي نخستين بار به مقام قهرماني جام جهاني ساندا دست يافت.


به گزارش یافته؛ در فینال وزن منهاي 90 کيلوگرم مسابقات ووشوي جام جهاني، «ميلاد عارفي مقام»  عضو لرستانی تیم، برابر «عمر محمود» از مصر با ارائه مبارزه‌ای شجاعانه با برتري کار را تمام کرد تا به نشان ارزشمند طلا دست يابد. وي پيش از اين «راجيندر سينگ» از هند را مغلوب ساخته بود.
شایان ذکر است مدال‌آوران مسابقات قهرماني جهان 2017، مجوز حضور در جام جهاني ساندا را داشنتد که تيم ايران با پنج سانداکار مرد و سه نفر در بخش بانوان در آن  حضور يافته بود.
در رقابت هاي انجام شده «يوسف صبري» در در مبارزه  پاياني وزن منهاي 75 کيلوگرم «في لونگ کاي» از ماکائو را برد و به مدال طلا رسيد. وي پيش از اين «گابريل الاي بو» از لبنان را مغلوب کرده بود.
«معين تقوي» در ديدار نهايي وزن منهاي 85 کيلوگرم «وادزيم لوريخ» نايب قهرمان جهان از بلاروس را شکست داد و طلايي شد. تقوي پيش از اين «پير روير» از فرانسه را برده بود.
«حميدرضا قلي پور» در وزن به اضافه 90 کيلوگرم برابر «عبدالسالم» از مصر پيروز شد و نقره گرفت. رقابت هاي اين وزن به صورت دوره اي برگزار شد.
در نهايت تيم ملي ووشوي ايران با کسب 7 مدال طلا و يک نقره توانست براي نخستين بار عنوان قهرماني جام جهاني را به خود اختصاص داده و افتخار بزرگ ديگري را براي ورزش ايران رقم بزند. چين با 6 طلا نايب قهرمان شد و روسيه با 2 طلا و يک نقره به مقام سومي رسيد.
در هر هشت دوره قبلي اين رقابت ها، چين به عنوان قهرماني رسيده بود.
«الهه منصوريان»، «شهربانو منصوريان»، «فريناز نذيري»، «محسن محمدسيفي»، «يوسف صبري»، «معين تقوي» و «ميلاد عارفي مقام» به مدال طلا دست يافتند و «حميدرضا قلي پور» نيز مدال نقره را برگردن آويخت.
تيم ملي ووشوي ايران سال گذشته در مسابقات قهرماني جهان 2017 کازان براي اولين بار قهرمان شده بود و تيم جوانان ايران نيز چندي قبل در مسابقات قهرماني جوانان جهان 2018 در برزيل براي نخستين مرتبه به عنوان نخست رسيد.
با اين اوصاف، ووشوکاران ايران طي يکسال اخير در تمامي رويدادهاي ممکن براي نخستين بار به مقام قهرماني دست يافتند تا به سلطه چين در اين رشته پايان دهند.

دیدگاه‌ها  

#1 خرم آبادیم 1397-08-09 07:24
خرم آباد
مهد دلیران
سرزمین شیران
مهد فرهنگ و تمدن
مدیریت محترم لطف کنن نام شهر هر قهرمانی که مدال میاره رو بنویسن
در ضمن برادر ایشونم از قهرمانان سابق همین رشته بودن یه اشاره ای به ادای احترام بکنید چرا که واقعا کسب مدال طلای جهان کار سختیه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا