یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرم‌آباد گفت: اقدامات دستگاهی که در خصوص اجرای قانون هوای پاک ترک فعل کرده باشد در دادسرا مورد پیگیری و بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت مشاهده تخلف و جرایم با ترک فعل‌کنندگان این زمینه برخورد قاطع و بی‌تعارفی خواهیم داشت.
به گزارش یافته، داریوش شاهون وند جلسه نظارت بر اجرای قانون هوای پاک گفت: امروزه یکی از معضلات و مشکلات اساسی که در شهر‌های مختلف و کلان شهر‌ها با آن مواجه هستیم و به عنوان یک مطالبه و دغدغه عمومی و تقاضا‌های کثیری از عامه جامعه به دست ما رسیده، بحث رفع آلودگی هوا است.
شاهون وند با بیان اینکه خساراتی که از بابت هوای آلوده متحمل می‌شویم بسیار کلان و نامحدود است، گفت: مشاهده می‌کنیم که در پی آلودگی هوا چه امراض و بیماری‌هایی را در سطح جامعه گسترش پیدا کرده است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرم آباد با اشاره به خسارات وارده به کسب کار‌های مردم به تبع آلودگی هوا، تصریح کرد: با این وضعیت کار مردم بر روی زمین می‌ماند و دستگاه‌های اجرایی در مسیر ترقی و تعالی نمی‌توانند گام بردارند.
وی افزود: انتظار داریم دستگاه‌های متعددی که در قضیه قانون هوای پاک به صورت مستقیم و غیر مستقیم نقش دارند، اقدامات و وظایف قانونی محوله را به درستی انجام دهند. قانون هوای پا‌ک برای ۲۲ دستگاه ۲۲۰ تکلیف تعیین کرده است که در صورت امتناع از انجام این تکالیف برخورد قانونی با آن دستگاه‌ها صورت می‌پذیرد.
دادستان خرم‌آباد در ادامه افزود: آیا اقدامات ما در حوزه محیط زیست و هوای پاک در سطح جهانی مؤثر بوده است؟ آیا متناسب با صنعتی شدن کشور گام برداشتیم، آیا دستگاه‌های متولی امر که طبق قانون موظف هستند اقدامات مؤثری را انجام دهند به درستی اقدام کردند؟ قطعاً ما در خصوص هوای پاک با مشکل مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه آلودگی هوا گاهی اوقات غیرقابل تحمل است و باید به آمار بیمارستان‌ها مراجعه کرد که چه تعداد از مردم به دلیل تنفس این هوای آلوده بستری شدند. حال چه کسی پاسخگوی این وضعیت است؟
شاهون وند تأکید کرد: باید به این وضعیت سرو سامان داده شود و به فکر مردم، اقتصاد جامعه، حوزه آموزش، پرورش و دانشگاه باشیم. اقدامات به هنگام مسئولان می‌تواند در وضعیت مؤثر باشد.
وی افزود: محیط زیست به عنوان متولی امر که نظارت‌کننده است چه اقدامی انجام داده است؟ باید در این زمینه شفاف‌سازی کنیم. چرا مسئولان دستگاه‌های مسئول در این زمینه کم کاری کردند؟ مردم از دادستانی به عنوان مدعی العموم در راستای پیگیری حقوق عامه، هوای پاک را طلب می‌کنند.
وی با اشاره به برگزاری جلسات قضائی در خصوص اجرای قانون هوای پاک، گفت: این موضوع با پیگیری ویژه در دستور کار قرار گرفته است و از امروز دستگاه‌های مختلف امر باید به صورت شفاف به دادستانی مرکز استان در خصوص اجرایی شدن قانون هوای پاک گزارش کار دهند.
شاهون وند خاطر نشان کرد: اقدامات دستگاهی که در خصوص اجرای قانون هوای پاک ترک فعل کرده باشد در دادسرا مورد پیگیری و بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت مشاهده تخلف و جرایم با ترک فعل‌کنندگان این زمینه برخورد قاطع و بی‌تعارفی خواهیم داشت.


دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1402-09-08 14:10
چرا روند ساخت مسکن ملی در لرستان خصوصا خرم‌آباد بسیار کند و ضعیف است لطفا کمی بیشتر تلاش کنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا