یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: هرگونه کم‌فروشی و کوچک کردن حجم یا ابعاد نان توسط نانوایی‌های استان تخلف است.
حجت بیرانوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری یافته اظهار داشت: با نصب کارتخوان‌های جدید در نانوایی‌ها، هر چقدر میزان فروش و سود نانوایان باشد، دولت ۱۵ درصد آن کمک بلاعوض نیز به حساب آنان واریز می‌کند.
وی افزود: بر این اساس هر گونه کم‌فروشی تخلف است و بازرسی جهاد کشاورزی استان نیز از ابتدای امسال تا کنون برای هزار و ۵۰۶ مورد تخلف در این زمینه، پرونده تشکیل داده است.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی لرستان با بیان این که خلاءهای نظارتی را در این زمینه با سیستم‌های جدید کارت خوان رفع می‌کنیم، اظهار داشت: از هزار و ۹۶۵ واحد نانوایی استان تا کنون هزار و هفتصد واحد به کارت‌خوان هوشمند متصل شده‌اند و برای مابقی نیز به زودی نصب می‌شود.
بیرانوند با تاکید بر این که واحد‌های نانوایی که کارت‌خوان هوشمند برای آنها نصب شده صرفا می‌بایست از طریق کارت‌خوان از مشتری هزینه دریافت کنند، گفت: در سیستم کارتخوان‌های جدید، فروش وزنی نیز در نظر گرفته شده و به زودی اعمال می‌شود تا با احتمال تخلفات کم‌فروشی نیز از این طریق مقابله صورت گیرد.
وی با بیان این‌که امکان فروش نان به دو روش قُرص یا وزنی به انتخاب مشتری در کارت‌خوان‌ها وجود خواهد داشت، بیان کرد: اگر فروش وزنی نان در کل کشور مصوب و اعلام شود، ما نیز در استان امکان اجرای آن را با کارت‌خوان های جدید خواهیم داشت.
مدیر کل غله استان در ادامه با رد شائبه بی‌کیفیت بودن آرد نانوایی‌های لرستان نسبت به برخی استان‌های دیگر گفت: کیفیت نان به عوامل مختلفی از نیروی انسانی که نحوه‌ی عمل آوردن خمیر و پخت نان را بر عهده دارد تا نوع آرد استفاده شده و حتی کند یا تند بودن دور دستگاه نانوایی و حتی یکی‌دو سانتی‌متر جابه‌جایی در فاصله مشعل‌های حرارتی دستگاه، بستگی دارد.
بیرانوند با اشاره به این که اگر آرد استان ما مشکل داشته باشد بایستی همه نانوایی‌ها نان بی‌کیفیت عرضه کنند در حالی که بسیاری از نانوایی‌های استان نان باکیفیت دارند، گفت: نانوای خوب کسی است که آرد را خوب عمل بیاورد و نان باکیفیت به مردم ارائه کند و حتی گاهی که آرد از گندم تازه و سست تهیه شود، این هنر نانوا است که طوری خمیر را عمل بیاورد که این مشکل و نقیصه را رفع کند.
مدیر کل غله استان تصریح کرد: در وضع موجود، نیروی انسانی مهمترین عامل در کیفیت نان است، لذا حتما در تهیه نان باید از نیروهای ماهر استفاده شود تا کیفیت نان افزایش یابد.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به این که کل گندم تولیدی در لرستان برای مصرف داخلی استان و قسمت‌های مختلف از جمله نانوایی‌ها، نان فانتزی‌ها، قنادی و حوزه‌ی صنعتی صرف می‌شود، تاکید کرد: ما هیچ وقت به خارج استان آرد صادر نکردیم اما برخی سنوات گذشته از استان‌های دیگر برای کمبود آرد در لرستان، آرد وارد کرده‌ایم.
بیرانوند در پایان خاطرنشان کرد: کمیته ارزیابی و درجه‌بندی آرد در استان متشکل از چند دستگاه اجرایی دخیل و ناظر بر تهیه و توزیع آرد وجود دارد که کار آنها بررسی مستمر کیفیت آرد در استان است.

خبر: راضیه آقایی چگنی/ پایگاه خبری یافته

دیدگاه‌ها  

#1 رضا 1401-05-29 07:56
بدون استثنا تموم نو سنگکیاکه رتنه د آو!!
نقل قول کردن
#2 احمدرضا 1401-05-29 09:45
اینهایی که فرمودین رو ما همه از بریم .بفرمایید چقدر نظارت میفرمایید که انقدر تخلف زیاده؟
اجبار به فروش نان کیلیویی بفرمایید تا تخلف کمتر بشه
نقل قول کردن
#3 لرستان 1401-05-29 11:37
سلام یه سر به نانوایی سنگک خیابان دلفان خیابان حضرت مریم بزنید
نقل قول کردن
#4 محسنی 1401-05-29 12:49
سلام نانوایی ها صبح خیلی دیر پخت میکنند. وساعت کاری مشخصی ندارند.وکسی هم نظارت نمیکند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا