یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در نشست شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: «تصمیمات بایستی مبتنی بر کارهای کارشناسی، آینده‌نگری و صیانت از هویت شهر باشند».
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی، در نشست شورای اسلامی شهر خرم‌آباد که عصر روز سه‌شنبه، 31 خردادماه برگزار شد تشریح کرد: «در هرگونه تصمیمی که اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم اتخاذ می‌کنند بایستی نگاه کارشناسی، عقل، منطق، آینده‌نگری و دفاع از هویت شهری، وجود داشته باشد».




حجت‌الاسلام و المسلمین شاهرخی، اظهار داشت: «ممکن است یک تصمیمی اتخاذ شود که مصوبات قانونی و مراحل قانونی لازم را هم داشته باشد اما از نظر عقل و منطق و هویت شهری، به نفع شهر نباشد؛ برای مثال، اگر تصمیم گرفته شود یک پارک، کاملاً محو شود اگرچه مصوبات قانونی هم داشته باشد اما برخلاف عقل، منطق و هویت شهری است».
وی، افزود: «شفافیت با مردم باید در صدر همه امور و تصمیمات قرار داشته باشد؛ رابطه‌ی بین مدیریت و مردم براساس اعتماد مردم است و به همین علت، تصمیمات و روندهای مختلف باید به صورت شفاف با مردم در میان گذاشته شوند».
نماینده ولی فقیه در استان لرستان، بیان کرد: «اگر با نگاه آسیب‌شناسی به فعالیت‌های شوراها از ابتدا تاکنون نگاه کنیم بیشترین تخلفات در حوزه‌هایی همچون ماده 100، ساختمانی، طرح‌های تفصیلی، دریافت حقوق و پاداش‌ها و ... بوده است».
امام جمعه خرم‌آباد، ادامه داد: «موضوع سلامت اداری یک موضوع بسیار مهم است؛ هرچقدر شاخص‌های سلامت اداری ارتقاء یابند خود به خود اعتماد مردم و سرمایه‌ی اجتماعی هم افزایش خواهد یافت».
دکتر شاهرخی، بیان کرد: «هیچ‌گاه نباید پرداخت‌ها و پاداش‌ها، از نوع نامتعارف باشند؛ به همین علت موضوع سلامت اداری یک موضوع بسیار مهم است».
امام جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: «یکی از مطالبات این است که کارهای عمرانی پُرفروغ در شهر انجام شود؛ یعنی علاوه بر انجام کارهای روزانه، مردم ببینند که پروژه‌های عمرانی اساسی و زیربنایی هم در سطح شهر در حال اجرا هستند».
حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، توضیح داد: «مردم هم باید نهایت همکاری را با شهرداری داشته باشند؛ برای مثال، مردم هم بایستی عوارض خود را به صورت مرتب پرداخت کنند؛ همچنین سازمان‌ها، ادارات و نهادها اگر دارای بدهی مالی به شهرداری‌ها هستند بایستی بدهی‌های خود را براساس تفاهم و رضایت دو طرف، پرداخت کنند».
شاهرخی، ادامه داد: «متأسفانه وضعیت آرامستان شهر خرم‌آباد مطلوب نیست؛ همچنین وضعیت آسفالت بسیاری از خیابان‌های اصلی شهر هم مناسب نیست؛ مباحث مربوط به بازآفرینی شهری در خرم‌آباد ضعیف است و در زمینه‌ی زیبایی نیز شهر، زیبایی کافی را ندارد».
نماینده ولی فقیه در استان لرستان، افزود: «شهرداری‌ها بایستی از ظرفیت دانشگاه‌های استان و نخبگان استان هم برای پیشبرد اثرگذارتر و کیفی‌تر کارها استفاده کنند».
وی تشریح کرد: «شورای اسلامی شهر نباید دایره اختیارات خود را فقط منحصر و محدود به شهرداری ببینند؛ شورای اسلامی شهر، شورای شهر است و فقط شورای شهرداری نیست؛ شورای اسلامی شهر باید در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، بهداشتی و ... برای شهر، سیاستگذاری کند و در نهایت بتواند بسترهای رفاه مردم شهر و ارتقای فرهنگ عمومی شهروندان را فراهم آورد».
امام جمعه خرم‌آباد، تصریح کرد: «آنچه اهمیت دارد این است که کارها باید برای خدا باشد؛ مدیریت‌ها و فعالیت‌ها باید براساس الگوگیری از شهیدان سرافراز از نوع جهادی، پرتلاش، خستگی‌ناپذیر و مبتنی بر کارهای کارشناسی و آینده‌نگری باشند».
گفتنی است در این نشست و قبل از سخنان نماینده ولی فقیه در استان لرستان، رضا بیرانوند، رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد یک گزارش از برخی مهم‌ترین اقدامات انجام شده‌ی شورای اسلامی شهر و شهرداری بیان کرد؛ از جمله اینکه:
1_ پروژه بام خاطره‌ها یک پروژه‌ی زیرساختی بزرگ است که در حال اجراست.
2_ بین 270 تا 300 تن آسفالت در حال توزیع در سطح شهر است.
3_ پارک‌های محله‌ای در حال افزایش هستند.
4_ هر منطقه‌ی شهرداری بایستی حداقل یک پارک بانوان داشته باشد.
5_ تعداد سه تقاطع غیرهم‌سطح ایجاد می‌شود تا گره‌های ترافیکی شهر کاهش یابند.
6- مرمت بافت‌های تاریخی شهر در حال انجام است.
7_ سیستم شفافیت‌مالی و ساماندهی خزانه‌داری شهرداری انجام شده است که یک  اقدام زیرساختی مالی مهم محسوب می‌شود. 
8_ شهرداری و شورای اسلامی شهر خرم آباد اعلام کرده است که این آمادگی را دارد که به توافق با پیمانکار زمین پادگان صفر هفت برسد تا در نهایت این زمین به یک مجموعه گردشگری و تاریخی، تبدیل شود.
و ...
 





 گزارش: شهرام شرفی/ یافته

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1401-04-01 21:29
لطفا شهرداری یا اداره راه نسبت به جمع اوری دو تابلو بزرگ تبلیغاتی در محدوده اول بزرگراه خرم اباد-اراک به سمت بروجرد که فعلا فقط قاب و مقداری پارچه کهنه از انها بجای مانده اقدام کنند.این باقیمانده تابلوهای تبلیغاتی منظره بسیار زشتی به ورودی شهر خرم اباد داده اند .احتمالا چند سالی میشه روی تیرهای برق نصب شدند و بر اثر باد و افتاب کاملا از بین رفته اند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا