یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

"کشور ما باید خرم شود، باید بالنده شود."
نیاکان ما در گذشته به درخت کاری و سرسبز نگاه داشتن زمین بسیار اهمیت می‎دادند‌. یکی از نشانه‌های این اهمیت همانا گزینش روزی به نام "روزدرخت کاری" است که 15 اسفند می‎باشد. افزون بر آن به مناسبت‎های گوناگون درخت می‎کاشتند که در زیر به پاره‎ای از آن‎ها اشاره می کنم:
ایرانیان به مناسبت زادروز کودکان‌شان درخت می‎کاشتند.
در روز نخست دی‌ در برابر درخت سرو پیمان می‌‌بستند که تا سال آینده یک سرو بکارند.
به مناسبت رویداد‌های مهم نیز درخت کاشته می‎شد. برای نمونه زردشت بزرگ بهنگام دین آوردن گشتاسب درخت سروی کاشت که در تاریخ به نام سرو کاشمر شناخته شده‎است.
کاشتن درخت توت در کنار جاده برای استفاده همگان نیز در همه جا رواج داشته است.
کاشتن درخت بید در کنار جاده‎ها برای اینکه رهگذران در زیر سایه آن بیاسایند.
در گذشته به یاد دوستان نیز درخت می‎کاشتند تا با دیدن درخت به یاد دوست نام برده بيافتند. جالب است که در جنگل‎های آمازون نیز به خاطر به یاد ماندن یاد مهمان‎ها هنگام بدرود آن‎ها درختی می‎کارند.
امروزه برای دوستی رهبران کشور‎ها به هنگام بازدید از دیگر کشورها درخت می‎کارند.
روز درخت کاری گرامی باد - یافتهآیا شما هرگز درخت کاشته‎اید؟ در 15 اسفند پیمان ببندیم که هر گاه توانستیم درخت بکاریم و دیگران را به کاشتن درخت دلگرم کنیم.
شایان بهتر باشد در جاهایی که با کمبود آب مواجه هستیم بهتر است درخت‎هایی بکاریم که نیاز کم‌تر به آب دارند مانند بادام و گردو.
دیگر این که می‎توان در کوه‌پایه‎ها و جاهایی که کشاورزی نمی‎شود زمین‎هایی را به عنوان مکان‎های عمومی تعیین کرد تا همه در این کار نیک شرکت نمایند.
بیایید با درخت کاری الگویی برای دیگران باشیم
به امید داشتن ایرانی سرسبز و زیبا

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1400-12-15 12:25
... به عده ای آشنا مجانی نهال میده اونام میکاران....باقی مردم باید بخرن آیا این انصاف است..شاید با این شرایط کسی نتونه بخره...اگر آبادانی میخواید به طور رایگان در اختیار مردم بگذارید ببینید چه گلستانی شود.
نقل قول کردن
#2 #حسین 1400-12-15 13:52
بیایید همه با هم خیابانهای شهر وپارک ها ومعابر را درخت کاری کنیم و پارک های بزرگ مثل کیو درختانش پوسیده هستند وسط بلوارهای شهرمان وپارک های محلی درخت بکاریم واز آنها مراقبت کنیم وآبیاری کنیم الان شهر خرم آباد نسبت به شهر های کویریدرخت کم دارد و فقط تعداد کمی از خیابان های آن پر درخت است
نقل قول کردن
#3 سیدنادر صورتیان 1400-12-15 14:11
سلام بهترین کار اینه که مسولین ازسمت ورودی جنوب شهر جهاد درخت کاری راه بندازند ونگهداری ان رابه ارگان هایی همچون لشکر84 وفرودگاه وشرکت نفت وگمرک ثروتمندو.... تاچندسال بسپارند که اونوقت بگیم کاری خوب انجام شده است ....واین وضعیت اسفناک ورودی جنوب شهر بهبود یابد....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا