یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس تصریح کرد: ما شاخص‌های علمی تخصیص آب و سدسازی را به رسمیت می‌شناسیم اما ملاک‌های قلابی مافیای آب و دور باطل حواله دادن تخصیص آب و سدسازی به همدیگر را تحمل نخواهیم کرد.
به گزارش یافته؛ مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (چهارشنبه 17 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنانش گفت: پیشاپیش سفر ریاست محترم جمهور و همراهان ایشان را ارج می‌نهیم و از زحمات دولت سیزدهم کمال تشکر و قدردانی را داریم مهار بیماری سرکش کرونا تنها یک مثال از همت بلند دولتمردان دولت سیزدهم است.
وی ادامه داد: آقای رئیسی؛ اگر آب برای دیگران فقط آب است برای لرستان هم آب و هم نان است؛ سوگمندانه عرض کنم که در سالیان گذشته مافیای آب نجابت و صبر انقلابی مردم لرستان سوءاستفاده کرده و حقوق استان را در تخصیص آب و سدسازی ضایع کردند.
ویسکرمی بیان داشت: اینکه در یک استان مزیت برتر کشاورزی و دام‌پروری حدود ۱۲ میلیارد مترمکعب خروجی آب داشته باشیم و ظرفیت موجود در سدهای استان حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب و درصد زمین‌های حاصلخیز آبی نصف میانگین کشوری باشد با کدام عقل و منطق قابل تفسیر است؟!
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی گفت: تنش‌های آبی که اخیراً به برکت ظلم تاریخی مافیای آب به تنش اجتماعی کشیده شد جوانان لرستانی را هم برافروخته کرد اما زمانی که متوجه خوشحالی دشمنان از تنش‌های موجود شدند با اشاراتی از نماینده ولی‌فقیه در استان کمی آرام گرفتند و اینک خار در چشم و استخوان در گلو منتظر اقدام عملی دولت سیزدهم و شخص آقای رئیسی هستند چرا که معتقدند دولت کریمه سیزدهم زبان نجابت و کرامت را خوب می‌فهمد و صبر و متانت نجیبانه را با نجابت و عدالت‌گستری پاسخ می‌دهد و به ظلم تاریخی مافیای آب پایان خواهد داد.
وی افزود: مردم حوزه انتخابیه منتظر اقدام عملی دولت در ساخت سدهای مخمل‌کوه سراب تلخ گاوشمار زیبا محمد بهرام کش داربلوط و کانال‌های پایین‌دستی سد ایوشان هستند، بختیاری که گل سرسبد سدهای آبی و گردشگری کشور است
وی ادامه داد: مهم‌ترین مطالبه مردم، برگشت حجم سد معشوره به همان 1.2 میلیارد اولیه است که به ناحق تقلیل یافته است سدی که به برکت بارش‌های سرشار رحمت الهی برای پنج شهرستان تامین کننده آب شور صنعت و کشاورزی است و نیز برای سایر استان‌ها ذخیره مهم استراتژیک محسوب می‌شود مهار خسارت‌های سیل و آب‌گرفتگی و تولید برق و گردشگری از دیگر مزایای این سد در ارزشمند خواهد بود.
وی تاکید کرد: ما شاخص‌های علمی تخصیص آب و سدسازی را به رسمیت می‌شناسیم اما ملاک‌های قلابی مافیای آب و دور باطل حواله دادن تخصیص آب و سدسازی به همدیگر را تحمل نخواهیم کرد.

دیدگاه‌ها  

#1 رضا-س 1400-09-17 14:18
بسیار عالی
نقل قول کردن
#2 فرهاد 1400-09-17 14:43
سلام، احسنت بر نماینده مومن و متخصص و ارزشمند لرستان که با زبان علم و منطق قوی حقوق لرستان را مطالبه میکند
نقل قول کردن
#3 علی 1400-09-17 15:01
سد معشوره وسد سرآسان چون در بالا دست حوزه
آبریز استان لرستان هستند باید در اولویت قرار
بگیرند. طرحهای ابخیز داری فراموش نشود با تشکر.
علی پیرداده بیرانوند. یا علی.
نقل قول کردن
#4 اکبر-ظ 1400-09-18 08:09
بسیار عالی طرح سد اولیه گاه شمار چگنی{معشوره} به وضعیت قبلی {ارتفاع تاج سد بلندتر} و در نتیجه ذخیره اب بیشتر برای چندین شهرستان دیگر.
نقل قول کردن
#5 منصوری 1400-09-18 08:09
دیگران اب ما را میخواهند ببرند در حالی که به ما اب خودمان را نمی دهند-دولت های عدالت گستر را ببینید
نقل قول کردن
#6 Armin 1400-09-18 12:35
مافیای آب یک طرف! نمایندگان مجلس خوزستان یک طرف! تو اون بیابون برهوت با آب لرستان برنج چمپا و .... کاشت می کنن!
نقل قول کردن
#7 خورشیدی 1400-09-18 20:04
به نقل از اکبر-ظ:
بسیار عالی طرح سد اولیه گاه شمار چگنی{معشوره} به وضعیت قبلی {ارتفاع تاج سد بلندتر} و در نتیجه ذخیره اب بیشتر برای چندین شهرستان دیگر.

سد تنگ گاوشمار در شمال شهرستان چگنی است بعد آبی ندارد که سد بزنند چون در چغلوندی سد زدند و پایین دست آب ندارد همین امسال کشکان خشک شد.
نقل قول کردن
#8 فرازمند 1400-09-18 20:05
استانهای دیگه طرح و برنامه ارائه میدهند و کشت گلخانه‌ای دارد و نمایندگان و مردمشان پشت هم هستند در لرستان هر کسی یک سازی میزند و ادارات استان و نمایندگان طرحی برای استفاده از آب ندارند و باید به دنبال تکمیل طرح ها بود و کشت گلخانه‌ای را افزایش داد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا