یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

این روزها پروازهای فرودگاه خرم‌آباد در برخی روزها باطل و مسافران به‌رغم استقبال نسبی، سرگردان تصمیمات ناشی از کنسلی پروازها هستند.
در حالی که پرواز روز چهارشنبه پنجم خردادماه باطل شده بود، متأسفانه امروز پنجشنبه ششم خردادماه هم شاهد تأخیر طولانی‌مدت پرواز تهران- خرم‌آباد مربوط به ایران ایر بودیم.
شایان ذکر است شرکت هواپیمایی ماهان هم تعداد پروازها را به حداقل رسانده و به نظر می‌رسد اولویتی برای انجام پرواز به خرم‌آباد مد نظرش نیست.
برابر برنامه اعلام شده، در هفته آینده نیز پرواز روزهای ۱۳ و ۱۴ خرداد از هم‌اکنون باطل اعلام شده است، این در حالی است که افزایش تعداد پروازهای روزانه، انجام پروازها در شب و برقراری پروازها به مشهد بارها از طرف مدیران ارشد استان و سایر مدیران مرتبط مطرح و  وعده آن داده شده که صد البته این وعده هم چون ده‌ها وعده دیگر فقط در حد مصاحبه و روی کاغذ قابل‌اتکا است!
 


شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای افزایش پروازها مسئولیتی ندارد
مدیر فرودگاه شهدای خرم‌آباد در این خصوص به یافته، گفت: همان‌طور که قبلاً هم اطلاع‌رسانی شده است با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای ایران ایر ۷ پرواز برنامه‌ای، ماهان ۵ پرواز و پارس ایر ۲ پرواز برنامه‌ای برای هر هفته مجوز صادر نموده است.
علی کاملی ادامه داد: اما به دلیل کمبود ناوگان یا نداشتن کرو پروازی برخی از این پروازها انجام نمی‌شود.
وی با اعلام این که هواپیمایی ایران ایر ۷ فروند ATR فعال از ۱۳ فروند و ۲ فروند F100 فعال از ۵ فروند، هواپیمایی ماهان ۴ فروند BAE فعال از ۹ فروند BAE فعال هستند، افزود: هواپیمایی پارس ایر هم مشکل نداشتن کرو پروازی را دارد که تا هفته سوم خرداد مشکل برطرف خواهد شد.
کاملی ادامه داد: علی ایحال به استحضار تمامی هم استانی‌های عزیز می‌رساند شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در زمینه پیگیری و افزایش تعداد پروازها مسئولیتی نداشته و ندارد و این مهم بر عهده انجمن آژانس‌های مسافرتی و گردشگری و دفاتر فروش بلیت هواپیما می‌باشد و این انجمن بایستی پیگیری این موضوع را داشته باشند فرودگاه هم با تمام توان حمایت خواهد کرد.
وی تاکید کرد: خواهش من از مطالبه گران و اصحاب رسانه به‌عنوان نمایندگان مردم این است جهت افزایش پروازها از انجمن فوق‌الذکر گزارش عملکرد را در خصوص پیگیری‌های انجام‌شده خواستار باشند.
 
بدون شک آسیب‌شناسی و عارضه‌یابی در این حوزه و توسعه و افزایش و برقراری پروازها حتی به کشورهای همسایه، يکي از مهم‌ترین اولویت‌های مطالعاتي و پژوهشي برای توسعه استان است و لازم است مقامات ارشد استان به شکل اجرایی و عملی اقدام به شناسايي موانع و محدودیت‌های موجود و اولویت‌بندی آن‌ها نموده و با دعوت بخض خصوصی و آژانس‌های مسافرتی و گردشگری و دفاتر فروش بلیت هواپیما، برنامه‌های اجرايي و عملياتي برای خروج از این مشکل را یافته و در دستور کار خویش قرار دهند.
 
عبدالرضا قاسمی/ یافته
 

دیدگاه‌ها  

#1 حسین# 1400-03-07 18:30
چه انتظاری داریم.فرودگاه شهر ما به جای اینکه پیشرفت کند.هر روز پست رفت دارد.وهنوز یک فرودگاه محلی است.قدیمی ترین فرودگاه کشوراست.اما فقط اسمش فرودگاه است.چطور استان می خواهد پیشرفت کند فرودگاهی که میتوانست خیلی از مشگلات حل کند خودش شده مشگل.ورییس فرودگاه فقط حرف می زند عمل هیچ.
نقل قول کردن
#2 فرزاد 1400-03-08 09:50
از وقتی که بچه بودم فرودگاه خرم آباد همیشه مشکل داشته...الان هم که از اون دوران 40 سال میگذره هنوز مشکل این فرودگاه حل نشده.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا