یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جدیدترین نقشه تقسیمات کشوری جمهوری اسلامی ایران بر اساس آخرین تغییرات در سال 1398، تهیه و به تایید وزارت کشور رسید.


جدیدترین نقشه تقسیمات کشوری منتشر شد


به گزارش روابط عمومی سازمان نقشه‌برداری کشور، طبق ماده 26 ‌آیین‌نامه اجرائی قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری جمهوری اسلامی ایران (مصوب 15 تیرماه 1362 مجلس شورای اسلامی)، انتشار نقشه‌ها و جزوات رسمی حاوی اسامی، حدود، مرز، علائم اختصاری، اختصاصی و کدگذاری مربوط به روستاها و شهرها و سایر‌ واحدهای تقسیمات کشوری که از طرف کلیه سازمان‌ها اعم از دولتی و خصوصی تهیه می‌شود، موکول به تائید وزارت کشور است.
از همین ‌رو مهندس مسعود شفیعی رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور، اردیبهشت ماه سال جاری و برای دومین بار در نامه‌ای به دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، جدیدترین نقشه تقسیمات کشوری تهیه شده در این سازمان را در مقیاس 1:1500.000 بر اساس آخرین اطلاعات سال 98 و آخرین سرشماری عمومی کشور در سال 95، برای اخذ تاییدیه  آن وزارتخانه، ارسال کرد.
در این نقشه مرزهای بین‌المللی کشور، حدود استان‌ها، شهرستان‌ها و بخش‌ها، مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و بخش‌ها، دریاچه‌های دائمی و فصلی، مناطق تحت طغیان آب و ... مشخص شده و حاوی جداولی از شاخص‌های جغرافیایی (همچون مساحت و ارتفاع هر استان، نقاط شهری و ...) و شاخص‌های جمعیتی (همچون جنسیت، جمعیت محل سکونت، سواد، بعد خانوار و ...) است که به تفکیک هر استان، ارائه شده است. رتبه‌بندی استان‌ها از نظر مساحت و جمعیت نیز از دیگر جداول ضمیمه این نقشه است که نسخه‌ای از آن برای تایید وزارت کشور ارائه شد.
این نقشه با همکاری تنگاتنگ کارشناسان مدیریت کارتوگرافی و اطلس‌های ملی سازمان نقشه‌برداری کشور و دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً پس از کنترل نهایی، رفع تعارضات و اعمال اصلاحات لازم در 1399/03/24 به تایید رسید و با امضای آقای دکتر سعید جلالی مدیر کل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور، به سازمان نقشه‌برداری کشور ارجاع شد. جلالی در هامش خود ذیل این نقشه نوشته است: "حدود تقسیمات کشوری مندرج در این نقشه تا اسفند 1398 مورد تایید است".
گفتنی است مطابق با هماهنگی‌های به‌عمل آمده میان سازمان نقشه‌برداری و وزارت کشور، چاپ و انتشار هرگونه نسخه جدید و به روز از نقشه تقسیمات کشوری، مطابق با روال تعریف شده، می‌بایست به صورت رسمی به تایید مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور برسد.
 

دیدگاه‌ها  

#1 فرزاد 1399-04-22 08:10
خدا را شکر که مرز لرستان با استان بختیاری سرجاشه...
نقل قول کردن
#2 همشهری 1399-04-22 11:57
از استان لرستان چیزی کم نشده؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا