یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هر زمان عمران و آبادانی شکل می‌گیرد یقیناً قبل از هر چیز یک فکر خوب و یا اندیشه خلاقانه‌ای در کار بوده که توانسته استعدادی را از قوه به فعل تبدیل نماید و از وضعیت موجود به بهترین شکل ممکن بهره برده و بسته به شرایط، اثرات زیبایی خلق نموده که نظر همگان را جلب، تائید و تصدیق حال و آیندگان را کسب کند.
 به فرض مثال کاروانسرای زنده‌یاد میرزا سید رضا تفرشی که اکنون به‌عنوان بازار قدیم طلافروشان مورد استفاده قرار گرفته در آن زمان‌بر اساس ایده و همت ایشان احداث شده و در حال حاضر یکی از مکان‌های گردشگری و قابل‌توجه در شهر زیبای خرم‌آباد است. این کاروانسرا جدای از تأمین اهداف آن زمان در حال حاضر نام ایشان را به نیکی زنده داشته و ای‌کاش میرزا سید رضاهای بیشتری داشتیم تا هرکدام با خوش‌فکری یادگاری‌های متعددی به‌جای می‌گذاشتند.
 از پتانسیل‌های دیگری که در سطح شهر وجود دارد می‌توان چندین مورد از نیازهای و اهداف شهر را تأمین نمود و تبدیل به یک موقعیت ناب تفریحی گردشگری... شود؛ مکان پادگان ارتش (هنگ سوار) یا 07 فعلی است.
چند سال قبل در جلسه انجمن‌های مردم‌نهاد و شهردار وقت و سایر مسئولین که تشکیل گردید موضوع جابجایی ارتش، تخلیه پادگان و تبدیل عرصه آن به قطعات مسکونی و فروش آن‌ها جهت تأمین مالی تعریض خیابان انقلاب مطرح که نگارنده با اشاره به پتانسیل‌های ناب پادگان ازجمله مکان، متراژ و موقعیت جانمایی منحصربه‌فرد و ساختمان‌های قدیمی عهد پهلوی اول و نام هنگ سوار که بخشی از تاریخ معاصر و نظامی لرستان است درخواست کردم از تصمیم غیرعقلانی و کارشناسی نشده منصرف شده و این پتانسیل و استعداد را از بین نبرند و گفتم که حتی اگر سال‌ها در پشت ترافیک ماندیم و خیابان انقلاب تعریض نشد اجازه ندهید پادگان به خانه مسکونی تبدیل شود و سرنوشتی مثل مقر جهاد خودکفایی ارتش در ماسور پیدا کند که می‌توانست انقلابی در تأمین نیازهای تفریحی و فضای سبز شهری و زیبایی قابل‌توجهی در کنار تپه باستانی جهت ساکنین ماسور باشد که متأسفانه تبدیل شد به قطعات مسکونی و هیچ...
در آن جلسه بعد از اتمام عرایضم حاضرین موارد مطروحه را با تشویق حقیر تائید و مورد تصدیق قرار دادند اینک موضوع دوباره مطرح‌شده که با قطعه‌بندی عرصه پادگان و با فروش آن‌ها بخش از خیابان انقلاب تعریض گردد.



حال که زمزمه اجرای طرح تفکیکی اراضی پادگان ۰۷ و تعریض خیابان انقلاب به گوش می‌رسد، بر خود لازم دانستم نه به‌عنوان کارشناس بلکه به‌عنوان یک شهروند که دغدغه شهر عزیزم را دارم به شهردار خرم‌آباد آقای شریفی عرض نمایم.
 جناب شهردار لطفاً برای خرم‌آباد ساکی دیگری باشید و از پتانسیل‌ها به بهترین شکل ممکن بهره برده و نام خود را در ذهن شهروندان حال و آینده حک نمایید
 لطفاً نگذارید پادگان ملقب هنگ سوار سرنوشت شوم باغ فلاحت را پیدا نماید همان‌طور که مدیران بی‌مسئولیت نتوانستند نام باغ فلاحت را برای آیندگان حفظ کنند.
 مراقب باشید یاد پادگان هنگ سوار گم نشود و در آینده نگویند این پادگان با این همه خاطره و تعریف معاصر کجاست؟
و ما بگوییم زیر این خانه‌ها بوده!

جناب شهردار
 مجموعه پلاک پادگان می‌تواند تبدیل شود به قسمت‌هایی ازجمله شهربازی، ساختمان‌های قدیمی تبدیل شوند به موزه‌های مردم‌شناسی و گردشگری و صنایع‌دستی، معابر و درختان بلند کاج با ایجاد آب‌نماهای زیبا تبدیل شوند به مجموعه باغ و تفرجگاه گل و جوی آب، قسمتی تبدیل شده به موزه نظامی و تاریخ معاصر لرستان و خیلی موارد دیگر که می‌توان با همفکری مهندسین مجرب و با استعداد همه را یکجا در این محل جا داد و بر زیبایی شهر افزود. (باغ‌موزه قصر یکی از مراکز تاریخی و فرهنگی تهران است که می‌تواند به‌عنوان الگویی مناسب موردتوجه قرار گیرد)
 
و اما پیشنهاد در خصوص تعریض خیابان انقلاب
 ۱ با توجه به اینکه تعداد قابل‌توجهی از قطعات حاشیه تحت تعریض، عرصه قابل‌توجهی دارند می‌توان با تغییر کاربری افزایش تراکم و تخفیف در عوارض اخذ پروانه آن‌ها را ترغیب به عقب‌نشینی نمود.
 
۲ تعدادی از املاک را می‌توان با املاک جبهه دوم تجمیع کرد و مانند بند اول ترغیب به عقب‌نشینی شوند جهت اطلاع مالکین جلو خیابان املاک پشتی را خریداری کرده و با باز نمودن دیواری از ملک پشتی به‌عنوان انبار استفاده می‌کنند به عبارتی مالک جبهه اول و دوم یک‌نفره.
 
 ۳ با احداث بازارچه مهندسی‌شده و مرتبط با طراحی در بخشی از عرصه پادگان می‌توان تعدادی از مالکین را جایگزین و به معاوضه ملک ترغیب کرد.
 
 ۴ عرصه قابل‌توجهی در انتهای خیابان شورا بالادست بلوار ۶۰ متری متعلق به ارتش است که می‌توان بخشی از آن‌که سهم شهرداری می‌باشد را به عنوان معوض به مالکین خیابان انقلاب معرفی کرد ۵ با حذف و مرخص نیروهای تحمیلی و غیر کارآمد شهرداری می‌توان ماهانه تعدادی از املاک را تملک نمود.
 
 نهایتاً انتظار دارد شهردار خرم‌آباد با درایت و حسن مدیریت شهر خرم‌آباد را به جایگاه شایسته نزدیکی کرده و نام نیک از عملکرد خود را به یادگار بگذارد
جا دارد یادی بشود از فرمایش پر معنای زنده‌یاد استاد ایزدپناه که فرمود ((کار نکردن بهتر است از بد کار کردن))

سید ناصر صورتیان/ #پایگاه_خبری_یافته


جناب شهردار برای خرم‌آباد ساکی دیگری باشید/ اجازه ندهید پادگان 07 سرنوشت شوم باغ فلاحت را پیدا کند





**********************************

 ابلاغ ثبت ”محوطه و مجموعه بناهاي پادگان 07 خرم‌آباد“ در فهرست آثار ملي ايران به تاریخ 8 اسفند 95

«در اجراي بند (ج) ماده‌واحده قانون تشکيل سازمان ميراث‌فرهنگي کشور مصوب 1364 مجلس شوراي اسلامي و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان ميراث‌فرهنگي کشور مصوب 1367 مجلس شوراي اسلامي مبني بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غيرمنقول فرهنگي‌تاريخي کشور در فهرست آثار ملي و فهرست‌هاي ذي‌ربط، مراتب ثبت اثر فرهنگي‌تاريخي ”محوطه و مجموعه بناهاي پادگان 07 خرم‌آباد“ واقع در خرم‌آباد، خيابان انقلاب، روبه‌روي پارک شهيد مطهري، محدوده پادگان 07 ارتش که پس از طي تشريفات قانوني لازم به‌شماره 31568 مورخ 1395/7/10 در فهرست آثار ملي ايران به‌ثبت رسيده، ابلاغ مي‌گردد.

اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت اين سازمان است و هر گونه دخل و تصرف يا اقدام عملياتي که منجر به تخريب يا تغيير هويت آن شود برابر مواد 558 لغايت 569 از کتاب پنجم قانون مجازات‌هاي اسلامي، تعزيرات و مجازات‌هاي بازدارنده، جرم محسوب مي‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌هاي قانوني خواهد شد و مرمت و بازسازي اثر صرفاً با تأييد و نظارت اين سازمان ممکن خواهد بود.

خواهشمند است دستور فرماييد مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذي‌ربط در استان ابلاغ شود و از نتيجه اين سازمان را مطلع فرماييد.»


مطالب مرتبط:
پادگان 07 خرم‌آباد تخریب می‌شود ...
کارهای مربوط به تخلیه پادگان 07 تقریبا نهایی شده است ...
حصار پادگان 07 خرم‌آباد تا دو ماه آینده برداشته می‌شود ...
پادگان 07 خرم‌آباد ثبت ملی شد ...
باغ موزه قصر؛ اولین زندان متمرکز پایتخت

دیدگاه‌ها  

#1 محمد 1399-04-19 10:17
کو گوش شنوا.....
نقل قول کردن
#2 پیامنی 1399-04-19 11:16
آقای صورتیان هیچ کسی شهردار ساکی نمیشود لطفا هر کسی رو در حد و جایگاه ایشان قرار ندید اون شخصیت بزرگ تکرار نمیشود
نقل قول کردن
#3 نصیر 1399-04-19 11:21
سلام درود برمهندسین زبده وارزوی طول عمر باعزت من جمله شما استاد عزیز یادگار ودست پرورده مهندس فیلی هافقید .....ای کاش مجموعه مسولین شهرداری از پتانسیل وتوانمندی افرادی همچون حضرتعالی که با نظرات فنی ودلسوزانه تان به این شهر کهن که متاسفانه در اثر سومدیریت شوراهای غیر فنی وبی تعصب بد قواره وبی ادب رشد کرده است توجه مینمودند و به کار میبستند ....از نظرات وبرنامه ها وپیشنهادات ومجموعه مقالات شما بارها اشاره به ناهنجاریها در سنوات وقت که به خوبی اشاره فرموده اید ولی مسولین وقت اصلا گوش شنوا نداشته اند ودر تخریب چهره زیبای این شهر نهایت بی کفایتی خود را نشان داده اند همچون نظر حضرتعالی در خصوص فروش حاشیه پل حاجی علوی که ان کوچه بیخود را از باغ مرحوم کربلایی حبیب تیموری را فروختند ونفس شهر راتنگ کردندوباسرعت توسط مافیا فروخته شد ونظر دقیق شما در خصوص ساماندهی قبرستان قدیمی خضر در سنوات گذشته و..... که امیدوارم باتشکیل اتاق فکری از متخصصین متعصب و دلسوز ازجنس شما کلیه مصوبات با نظر شما تصویب واجرا شود ان شا الله...
نقل قول کردن
#4 یزدان 1399-04-19 11:30
چرا باید از یه مسئول برای اجرای قانون خواهش و تمنا کرد این پادگان ثبت ملی هست هرگونه دخل و تصرف در این مجموعه غیر قانونی بوده وهست
نقل قول کردن
#5 علی 1399-04-19 12:32
بزرگترین مشکل خرم آباد نبود مردم دلسوز
که عدم دلسوزی مدیران رونیز در پی داشته
است.....
اگر مردم ومدیران با شعور خرم آباد پیگیر نباشند
سرنوشت زمین‌های پادگان 07 بدتر از باغ فلاحت
وبرجهای کیو خواهد شد........
به امید روزی که حس مسئولیت ودلسوزی
ما مردم خرم آباد دوباره شعله ور شود ودر مسیر
جاوید نام دکتر اعظمی ونیک نام شهردار ساکی
باشد به امید آن روز.
نقل قول کردن
#6 امیر 1399-04-19 14:58
پیشنهاد شماره 5 کاملا درسته یک عده افراد سربار بدون هیچ تخصص و فایده ای با پارتی در شهرداری استخدام شدن که بار مالی زیاد و فایده کمی دارن با مرخص کردن این افراد هم حقوق رفتگران و کارگران زحمتکش شهرداری به موقع پرداخت میشه و شش ماه عقب نمیفته و هم باقی مانده این پولها صرف کار مفیدتر میشه
نقل قول کردن
#7 حمید ت 1399-04-19 17:15
شهرداری بخاطر نیاز مالی برای گذران امورات شهرداری ناچارست ملاحظات مالی رو در نظر بگیرد .پس باید جوری عمل کرد که نه سیخ بسوزد و نه کباب.
نقل قول کردن
#8 لر 1399-04-19 17:16
احسنت
خدا امواتت رو بیا مرزه
شرافتا یه تست برا کارکنان شهرداری و شورای شهر بذارن و بهشون بگن شما هم طرح بدید ببینم میتونن
نقل قول کردن
#9 مهدی 1399-04-19 22:41
خانواده شهرداری پرسنل و مدیران دلسوز کاربلد و پاکدست کم نداره.متاسفانه مورد کم لطفی قرار می گیرند.بی انگیزه و منزوی می شوند.مسولین و مدیران متخصص و پاکدست روزبروز منزوی تر میشوند.شنیده ها حاکی از اینست که برخی از این مدیران استعفا داده اند.هر چه سعی کردم با یکی از مدیران مصاحبه کنم نتاسفانه قبول نکرد و نپذیرفت.شایسته سالاری یکی از اصول مدیریته که چنانچه رعایت نشه دستگاه را به قهقرا می بره.شهرداری نیاز به یک تحول اساسی داره.دغدغه بنده به عنوان یک اصحاب رسانه و به یقین مردم خرم آباد دغدغه شماست و پیشنهادات شما مطالبات به حق ماست.امیدوارم با بی تدبیری شهرداری این حق تضییع نشه.
نقل قول کردن
#10 کارگر 1399-04-20 10:20
ای کاش ایشان شاهکاری کند حقوق ما رو بدهد مابقیش پیش کش شما
نقل قول کردن
#11 امیر ساکی 1399-04-20 15:20
دقیق درست فرمودین مقل باغ موزه قصر فضای سبز درست کنن یکی از ساختمان ها رو کنن رستوران و کافی شاپ .یکی از ساختمان بشه موزه . یکی از ساختمان ها بشه فرهنگ سرا . مسئولین شهر خرم آباد چرا خیلی تخریب دوست دارن. شهردار خرم آباد اون تخریب که شهردار تهران میگه برای ملک مسکونی با بافت فرسوده است نه تاریخی .
نقل قول کردن
#12 فتاح 1399-04-21 08:44
همه پیشنهادات عالی بخصوص پیشنهاد شماره 5 که کمر شهرداری را خم نموده است ....شوراهای دوره های گذشته شهرداری را با اداره کار اشتباه گرفتند وهزار نیروی اضافه وبی تخصص تحمیل کردند وهمچون موریانه برای تامین حقوق ان افراد ناکارا کلیه فضاهای سبز مورد نظر را تغییر کاربری دادند وفروختند ....
نقل قول کردن
#13 محمد.. 1399-04-21 17:18
این نیروهای غیر کار امد تماما اقوام مدیران ادوار تشریف دارنند که در تمام ادارات هستند
نقل قول کردن
#14 محمدعلی 1399-04-21 21:29
سلام
احسنت به این درایت و نگاه فنی شما
مهندس صورتیان عزیز ای کاش نخبگانی جون سما که نظر فنی و نگاه تیز بین دارید بر کرسی تصمیمات باشند نه پخمگانی که فقط تفکر فروش دارند و نه آبادانی شهر را به فراموشی سپرده اند
خدا شما و امثال شما رو حفظ کند
نقل قول کردن
#15 چگنی 1399-04-24 18:37
احسنت. لطفا خیابان را تعریض کنید و پادگان را به فرهنگسرا و بوستان و سینما و رستوران گردشگری تبدیل کنید خواهش میکنم بلایی که سر باغ فلاحت کشاورزی آوردید سر اینجا نیارید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا