یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

متأسفانه این روزها همچون روزهای گذشته حال مدیریت شهری و مبلمان شهری در خرم‌آباد خوب نیست و یاد شعر نو هر روز میگیم دریغ از دیروز در ذهن‌ها متبادر می‌شود.
با تغییر مدیریت شهری در خرم‌آباد و حضور شهردار جدید این امید در دل‌ها به باور رسید که شاهد پوست‌اندازی و نگاه جدی به توسعه شهر محوري به‌جای اندک محله محوری باشیم ولی زهــی خیــال باطــل که فقط شاهد جابجایی اسم‌ها بر مسند شهرداری خرم‌آباد بوده و شریفی هم در این مدت عملاً رهرو شهردار قبلی بوده و اوضاع در شهر شاپور خواست همچون گذشته اسفبار و غیرقابل‌قبول است.



 هرچند محلات کم برخوردار در خرم‌آباد تنها به حاشیه‌های شهر محدود نمی‌شود و در محلات قدیمی هم شاهد محرومیت هستیم. کم‌توجهی به نیازسنجی‌ها و مدنظر قرار ندادن اولویت‌ها ازجمله علل دوام محرومیت در بافت‌های کم برخوردار این شهر محسوب می‌شود، اما از یاد نباید برد که مطالبه گری مردم در مسیر احقاق حقوق شهروندی نیز از جمله مواردی ست که می‌تواند مدیران شهری را به سمت ارائه بهتر خدمات در این مناطق سوق دهد.
اهالی محله پشت بازار و درب دلاکان تعریض خیابان حافظ و پیگیری طرح بافت‌های فرسوده را از اولویت‌های اصلی خود برشمرده و ایجاد بافت مدرن شهری، احداث مراکز فرهنگی و ورزشی، اقدامات مثبت برای زمین‌های رهاشده، آسفالت کوچه‌ها و معابر، بهسازی و سنگ‌فرش پیاده‌روها، تأمین روشنایی محله و پارک ارغوان، احداث شهربازی و نصب وسایل بازی کودکان در پارک ارغوان، رسیدگی به فضای سبز کوی مشرف‌به محله، جمع‌آوری به‌موقع و منظم زباله‌ها را از مطالبات به‌حق خود عنوان می‌کنند و بر ضرورت توجه مسئولان به رفع نیازهای ساکنین این محله‌ها تأکید دارند.

مردم پشت‌بازار مطالباتشان را با شهردار خرم‌آباد

 اهالی پشت بازار و درب دلاکان از نبود آسفالت مناسب و سرانه فضای سبز در این منطقه به‌شدت از شهردار و شورای شهر در شعارهای پوچ و بی‌نتیجه گلایه‌مند هستند.
به‌راستی قول‌های بی‌سرانجام شهردار و اعضای شورای شهردار نامناسب بودن پیاده‌روها از ابتدای کمربندی تا خیابان شهید اردشیر کرمی پیاده‌روسازی در یک لاین شروع شده و قرار بود مناسب‌سازی پیاده‌روهای همه محله در دو لاین انجام شود پس از 3 سال به کجا رسیده است؟
متأسفانه منطقه پشت بازار و درب دلاکان یک منطقه پیر و فرسوده است و علیرغم همه نا ملایمت‌ها در بحث حضور گردشگران خارجی و داخلی با توجه به ویو و بافت تاریخی و منطقه بکر گردشگری بهترین نقطه برای ویو و نمایش شهر خرم‌آباد برای جذب گردشگر و تولید ثروت است.
 قول‌های بی‌اساس شما برای پشت بازار و درب دلاکان به‌عنوان یک منطقه تاریخی و باستانی که می‌تواند با جذب گردشگران به درآمد پایدار برسد ولی پتانسیل‌های بالقوه این منطقه با بی‌مهری شما مغفول مانده چه شد؟
و به‌راستی بر سر بام خاطره‌ها که با توجه استاندار اسبق لرستان کلنگ زنی شده و شما آن را با بی‌تدبیری خود به خاطره‌ها پیوند دادید چه شد؟
پس با مردودی مدیریت شهری در توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته وکلای مردم خرم‌آباد در پارلمان شهری هم که در روزهای تبلیغات و انتخابات شورای شهر با شعارهای عبث و دهن پر کن خود جولان می‌دادند در انتخابات سال آینده به‌طور قطع توسط مردم مناطق محروم خرم‌آباد رد صلاحیت و مردود خواهند شد.
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 شهر یار 1399-03-02 23:29
متاسفانه بی تدبیری شهرداران وقت در تخریب بافت تاریخی محله درب دلاکان قابل جبران نیست خیابان حافظ از ابتدای باجگیران تا میدان بزرگ دارای قدمتی تاریخی بود که امروز به این روز افتاده منازل تاریخی جنب روخانه در راستای مسجد توسلی به اضافه دکانهای ان ارزش زیادی داشتن منجمله پل کانی که جنب غساله خانه قدیم در باجگیران که مستقیم رو به پایین به طرف رود خانه میرفت حیاط های قدیمی مثل حیاط مرحوم سید فضل الله طاهری ،حیاطهای خانواده توسلی ،حیاط حاج سید عیسی محمدی ،حیاط مرحوم کربلایی بخش علی دهلیج ،حیاط مرحوم عباسی وطرف دیگر خیابان حیاط حاجی عالی خان طبیب نژاد ،حیاط حاج شاه عباس تلوری ،و۰۰۰ دا رای بافت قدیمی بودند با تخریب آنها خیابان بی قواره ای درست شده که شده محل پارک انواع سواری ومینی بوس شاید می طلبد مسئولین شهرداری برنامه ای مدون برای حفظ بقیه خیابان ا ز میدان بزرگ تا بیست چهار متری حکیم داشته باشند ،این بدانند تخریب بافت قدیمی چاره کار نیست در حفظ آن کوشا باشیم
نقل قول کردن
#2 سلاحورزی 1399-03-04 22:08
قدیمیترین محلات خرم‌آباد در فراموشی کامل هستند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا