یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با فرض پذیرش ادعای «اجرای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برای معلمان از سال 1394»؛ آنچه آموزش‌وپرورش به‌عنوان مابه‌التفاوت اضافه تدریس فرهنگیان از 94 تا به امروز باید پرداخت نماید:
🔹اول: ماجرای نظام رتبه‌بندی معلمان پس کش‌وقوس‌های فراوان و اجرای ناقصی که در سال 94 به خود دید، سرانجام در دی‌ماه سال 98 اجرا شد. البته این رتبه‌بندی، آن چیزی نبود که انتظار می‌رفت؛ زیرا بر اساس آنچه در دستورالعمل این برنامه آمده بود، می‌بایست رتبه‌هایی که برای فرهنگیان تعریف می‌شود هم‌تراز با رتبه‌ی اساتید دانشگاه باشد و یا حقوق و مزایایی تقریباً نزدیک به آن‌ها دریافت نمایند. هرچند این اتفاق نیفتاد، اما فرهنگیان ضمن نجابتی که به خرج دادند و نیز با ذهنیتی تاریخی همراه با سرخوردگی از وعد ه و وعیدهای پوشالی در سال‌های قبل‌تر، پس از آنکه در زمستان 98 رتبه‌بندی به منصه‌ی ظهور رسید! دم بر نیاوردند و این برنامه را علی‌رغم تمام کاستی‌هایی که دارد (داشت!) پذیرفتند و امیدوار بودند که در سال‌های بعد نواقص آن به‌مرور برطرف گردد.
 🔹دوم: در فاصله‌ی سال‌های 94 تا اسفند 98، آنچه به‌عنوان رتبه‌بندی اعمال گردید، افزودن یک بند، تحت عنوان «حق شغل حرفه‌ای» به احکام فرهنگیان با سنوات بالاتر بود. در واقع مبلغ این بند می‌بایست به بند «حق شغل» اضافه می‌شد و در همان سال 94 بند ساختگی «حق شغل حرفه‌ای!» که در نظام حقوقی مدیریت خدمات کشوری محلی از اعراب نداشت، حذف می‌شد.؛ ما آموزش‌وپرورش این کار را نکرد! چرا؟! چون می‌دانست و آگاه بود که افزودن مبلغ «حق شغل حرفه‌ای» به بند «حق شغل»، سبب می‌شود در پرداخت حق‌الزحمه اضافه‌کاری فرهنگیان، با رقم پرداختی قابل چشم‌گیری مواجه شود! لذا این مبلغ را در همان ابتدا ذیل عنوان «حق شغل حرفه‌ای» به احکام کارگزینی همکاران فرهنگی اضافه نمود تا در محاسبه پرداخت اضافه‌کار معلمان آن را حذف نماید؛ زیرا(محاسبه یک ساعت اضافه تدریس  آموزشی، شامل مجموع بندهای حقوقی: حق شغل مندرج در حکم +حق شاغل+تفاوت بند(ی) تبصره١٢ق ب سال٩٨ +تفاوت جزء (۱) بند الف تبصره ۱۲ق ب سال٩٧)تقسیم بر عدد١٠٠) است و افزودن مبلغ ناشی از «حق شغل حرفه‌ای» به‌زعم آموزش‌وپرورش یعنی تحمیل یک بار مالی سرسام‌آور!  
                                                                                                                                                                   🔹سوم: دقیقاً از روزی که بحث رتبه‌بندی معلمان در سنوات گذشته  مطرح شد تا پایان بهمن‌ماه 98 که به اجرا درآمد، کوچک‌ترین بحثی که نشان دهد این برنامه در راستای پیاده‌سازی فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری است، به میان نیامد و یا حداقل از بوق تبلیغاتچی آموزش‌وپرورش، که کوچک‌ترین افزایش حقوق فرهنگیان را مکرر می‌نواخت، شنیده نشد.  
                                                                                                                                                                 با این وصف هنوز طعم  چندرغاز عایدی حاصل از رتبه‌بندی (البته پس از کسر مقرری ماه اول!) چشیده نشده بود که به لطف مسئولین !، فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری با موضوع افزایش 50 درصدی حقوق فرهنگیان، که درواقع برای تمامی کارکنان دولت بود، اعمال گردید.
 
✍️ علی قبادی کیا: دبیر آموزش‌وپرورش ناحیه یک خرم‌آباد

محاسبه «حق شغل حرفه‌ای» فرهنگیان در پرداخت ساعات اضافه تدریس؛ آری یا نه؟!



توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش فرهنگی آن‌ها است.


 

دیدگاه‌ها  

#1 کارمند 1399-01-21 01:32
بخدا بیشترین لذت در بین کل کارمندان رو معلمان میبرن و همیشه خدا ناراضی ند یه مقایسه کوچیک با یه پرستار یا کارمند خدمات شهری شهرداری بکنید یا اصلا طی سه ماه گذشته چندروز سر کار بودن و قراره از خرداد هم تا مهر که تعطیل و حقوق میگیرن
نقل قول کردن
#2 معلم 1399-01-21 18:38
تقصیر شما دوست عزیز نیست. افزایش حقوق برای کارمندان و معلمان را آنچنان هوشمندانه طرح ریزی می کنند که همه ی ما را در مقابل هم قرار دهند . هیچگاه یک معلم نسبت به افزایش حقوق دیگر کارمندان اعتراض نمی کند؛ زیرا رفاه حق همه است، اما تأسف آنجاست که این حق از معلم دریغ می شود. در ثانی شما معلم نیستید و نمی دانید این تبعیض اجحاف چقدر جامعه ی فرهنگیان را رنج می دهد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا