یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با وجود دعوت رسمی از سوی شهرها و استان‌های مختلف، تعدادی از پزشکان خوش‌نام بروجردی تصمیم به ساخت یک بیمارستان مدرن در بروجرد -بیمارستان امام رضا (ع) گرفته‌اند!
چهار سال دوندگی بی‌وقفه و حمایت دلسوزان واقعی بروجرد، باعث شده تا مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و استانداری لرستان اخذ شود!
حدود 5/1 میلیارد تومان تاکنون هزینه‌ی طراحی بیمارستان و آزمایش‌های ژئوتکنیک و قراردادهای مختلف آن شده است.
حدود دو ماه پیش تقاضای صدور پروانه ساخت به شهرداری بروجرد داده شد ابتدا برای ۱۲ هزار و 620 مترمربع مبلغی بیش از چهار میلیارد تومان بابت پروانه ساخت طلب شد (مبنای محاسبه عوارض پروانه ساخت برای بیمارستان در بروجرد ضریب 35P است!)
اعتراض و مکاتبه شد مجدداً محاسبه کردند و بدون پاسخ رسمی و کتبی اعلام شد که رقم به 2/3 میلیارد تومان رسیده است! (بدون پاسخ کتبی به سرمایه‌گذار)
مجدداً نامه زده شد و سرمایه‌گذار اعلام کرده است که تعرفه 35P در هیچ کجای کشور و در هیچ شهرداری سابقه ندارد! بخش‌های مهمی از بیمارستان در طرح اولیه حذف شد و متراژ زیربنا به 9 هزار مترمربع تقلیل یافت! تا شاید وجه کمتری بابت پروانه ساخت مطالبه شود! آخر می‌دانید؟! شهرهای بسیاری به پروژه‌های بیمارستان‌سازی، رایگان پروانه ساخت می‌دهند!
باز هم کتباً به شورا و شهرداری اطلاع داده شد!
مجدداً تلفنی اعلام کردند که ۶۰ درصد تخفیف داده می‌شود در صورتی که نقداً پرداخت کنید (درحالی‌که هنوز هیچ فیش پرداختی از سوی شهرداری به‌طور رسمی به سرمایه‌گذار داده نشده است!)
سرمایه‌گذار کتباً اعلام نموده است که مایل است برای کمک به آینده بروجرد و رفاه حال کارکنان شهرداری (استفاده بهتر از خدمات درمانی)، ایجاد درآمد پایدار و ارزش‌افزوده ماندگار برای شهرداری، به‌جای پرداخت وجه، یک سهم با ارزش از بیمارستان را، طبق آیین‌نامه و نظر مشاور اقتصادی، به شهرداری بدهد.
مجدداً با شورا و شهرداری مکاتبه شد...
 
حال سؤال این‌جاست:
سرمایه‌گذار تا کی باید منتظر یک جواب نامه از سوی شورا و شهرداری باشد؟!
آیا این جزو مسائل با اهمیت شهر بروجرد نیست؟!
آیا اگر این سرمایه‌گذارانِ خیّر، دعوتِ دیگر شهرها را اجابت کنند و بیمارستان را در شهر دیگری بسازند، مُحِق نیستند؟!
 
  

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1399-01-06 18:26
سلام
وقت بخیر
مطمئن باشید اگر یک سال هم منتظر بمونید شهرداری پروانه صادر نخواهد کرد ، چون هدف اخذ جریمه های چندین میلیاردی از طریق کمیسیون ماده ۱۰۹ هست، فقط مواظب باشید قبل از صدور پروانه هیچ اقدام عمرانی انجام ندید وگرنه میرید در کانال کمیسیون ماده ۱۰۰ ، پیشنهاد میکنم‌ از طریق یک وکیل که در این زمینه تجربه داره پیگیر اقدامات قضائی باشید.
نقل قول کردن
#2 خرم آباد 1399-01-06 18:31
درود به خیران بروجرد..پیشرفت بروجرد عالیه‌.بقیه شهرها یاد بگیرن..خرم‌آباد بروجرد رقابت پیشرفت و توسعه رو دارن بقیه فک‌میکنن دشمنن و برداشت بر میکنن..من خرم آبادی عاشق بروجردیها هستن دوستتون دارم عشقید عشق
نقل قول کردن
#3 همشهری 1399-01-06 18:35
سلام
زیاد نگران نباشید. کلا استان با ورود سرمایه گذار مشکل دارد. سازمان برنامه بودجه استان دلش به حال سرمایه گذارها می سوزه و به اونها میگه نیایید توجیه اقتصادی نداره؟!
حالا بماند شورای شهر و شهرداری. ظاهرا هیچکس هم پاسخگوی این نوع نگاه های مثلا کارشناسانه نیست؟ خودشون هم که در تامین اعتبار کردن پروژه ها موندن و هیچ اقدامی نمیکنن! لابد توسعه اینطوری اتفاق میفته! پیشنهاد میشه بروند چند استان همجوار رو بازدید بکنن که چطور از بخش خصوصی برای عقب ماندگی ها و ارتقاء شاخص ها استفاده میکنن. البته این قصه ها و غصه ها سر دراز دارد.
نقل قول کردن
#4 رضا-س 1399-01-16 11:39
حالا که سرمایه گذار اومده ، شورای شهر و شهرداری بروجرد باید همکاری مضاعف داشته باشند.آیا استانهای دیگر هم این گونه رفتار می کنند؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا