یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: از مردم می‌خواهیم ضمن همکاری با دانشگاه علوم پزشکی، در سامانه غربالگری دولت وضعیت خود را ثبت کنند.

به گزارش یافته، موسی خادمی در جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونای استان که شامگاه سه‌شنبه 5 فروردین‌ماه برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت‌های انجام شده توسط دستگاه‌های اجرایی استان مطابق با سیاست‌های ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا بوده و تاکنون به خوبی انجام گرفته است.
 خادمی بیان داشت: عملیات غربالگری در استان به درستی اجرا شده و در همین راستا طرحی از طرف دانشگاه علوم پزشکی استان با مضمون انجام غربالگری توسط پزشکان داوطلب ارائه شد که به انجام این طرح کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به اعمال کنترل در مبادی ورودی شهرها تصریح کرد: بر اساس آمارهای دریافتی حجم مسافرت به استان نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است که نشان از توجه هم‌وطنان به هشدارها دارد.
استاندار لرستان ضمن تأکید بر رقم بالای مبتلایان در استان نسبت به جمعیت افزود: مجموعه دولت با تمام توان برای حفظ سلامت مردم می‌کوشد و امکانات در مراکز درمانی برای مقابله با این بیماری در حد مطلوب است، اما مردم به این نکته توجه داشته باشند که به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری، حداقل تا ۱۵ فروردین از هرگونه حضور در تجمعات و تردد غیرضروری پرهیز کنند.
 خادمی در خصوص نحوه ارائه آمار مبتلایان گفت: بر اساس پروتکل تعریف‌شده از طرف وزارت بهداشت و انجام تست از افراد، در صورت مثبت بودن، در آمار لحاظ می‌گردد که تاکنون آمار مبتلایان استان به این شکل جمع‌آوری‌شده و کاملاً صحیح می‌باشد.
خادمی خاطرنشان کرد: البته ممکن است افرادی در سطح جامعه به این ویروس مبتلا بوده و خود از این موضوع بی‌اطلاع باشند، لذا از مردم می‌خواهیم ضمن همکاری با دانشگاه علوم پزشکی، در سامانه غربالگری دولت وضعیت خود را ثبت کنند.
وی در پایان افزود: تا فردا کمیته‌ای متشکل از امور عمرانی استانداری، محیط‌زیست، منابع طبیعی و علوم پزشکی استان در خصوص حضور مردم در تفرجگاه‌ها به خصوص در روز سیزده‌بدر تصمیم‌گیری کرده و نتیجه آن به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود. اصل بر این است که مردم در کنار هم تجمع نکرده و باعث شیوع این ویروس نشوند.
 

دیدگاه‌ها  

#1 مازیار 1399-01-06 12:50
جناب استاندار چرا ادارات رو تعطیل نکنی یا ساعت کاری رو کاهش نمیدی
نقل قول کردن
#2 علی 1399-01-06 15:53
چرا با وجود کمبود پزشک و آمار بالای مبتلایان به کورنا از پزشکان سرباز استفاده نکرده و آنها را به استان های دیگر اعزام می کنند بهتر نیست از پزشکان سرباز در استان خودشان استفاده شو د ضمنا اینها نیروی کار تازه نفس هستند و الان بهترین موقع بود که با بکار گیری از آنان سایر پزشکان که این مدت بسیار خسته شده اند کمی استراحت کنند لطفا رسانه محترم پیگیر باشید تاپزشکان سرباز در لستان خودمان خدمت کنند و از اعزام آنان به سایر استان ها خود داری شود لرستان واقعا نیازمندتر است
نقل قول کردن
#3 چگنی 1399-01-06 18:54
بالا رفتن کرونا عادی است چون در سطح شهر پلاکهای غیربومی به وفور دیده میشود با اینکه دولت هشدار داده هر روز شهرهای اطراف میرن مسافرت
نقل قول کردن
#4 محدثه 1399-01-07 10:07
سلام . چرا درسطح خیابانها مردم آب دهان وبینی خود را روی زمین میریزند که بسیار در شیوع انواع بیماری تاثیر دارد . چرا این فرهنگسازی نمیشود که مردم این کار را انجام ندهند . متاسفانه در بیشتر شهر ها وحتی استان تهران بیشتر شهر های اطراف تهران روی سطح زمین خلط بینی وریه ودهان مردم روی سطح زمین دیده میشود که مردم با کفش های خود آن را به داخل خانه های خود میبرند . وباعث شیوع انواع بیماری میشود . از صدا وسیما خواهشمندیم که با تکرار فراوان انجام ندادن این رفتار ناپسند را فرهنگسازی کند.تشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا