یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مراسم باشکوه یکمین سالگرد شهید سید نورخدا موسوی در گلزار شهدای خرم‌آباد برگزار شد.
به گزارش یافته، مراسم نخستین سالگرد سردار شهید «سید نورخدا موسوی» عصر امروز از ساعت 14 تا 16 با حضور خانواده شهید مدافع حرم محسن حججی در حسینیه گلزار شهدای شهر خرم‌آباد برگزار شد.
در این مراسم آیت‌الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان سخنرانی کرد و مداحان به مداحی و نوحه‌سرایی پرداختند.
 
 
شجاعت و شهامت ریشه در ایمان دارد
نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: شجاعت و شهامت ریشه در ایمان دارد.
آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر در این مراسم با گرامی‌داشت یاد شهدا و عرض تسلیت برای شهادت امام حسن عسکری (ع)، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم عامل سعادت مردم را در ایمان، هجرت و جهاد در راه خدا بیان می‌فرماید. مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی تحول عظیمی بود که در جوانان اتفاق افتاد و آن مؤمن و با اعتقاد شدن جوانان و اشتیاق آنان برای جهاد در راه خدا است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه شجاعت و شهامت ریشه در ایمان دارد، گفت: این مهم در میدان آزمایش خود را نشان می‌دهد، همچنان که امروز خانواده شهید موسوی از امتحان بزرگ الهی سربلند بیرون آمده‌اند.
وی با اشاره به این که شهید سید نور خدا موسوی آیت خدا برای ما است، ادامه داد: شهید موسوی توانست در دوران خدمت سربلند شود، همان‌گونه که شهادتش الگو، مجروحیتش مایه افتخار و رفتنش ابدی شد.
امام‌جمعه خرم‌آباد افزود: شهید موسوی مایه افتخار و عزت برای همه ما است، بنابراین با شجاعت و ایمان راه شهدا را ادامه دهیم. با ایمان راسخ از انقلاب و دستاوردهای آن حفاظت کنیم و در راه ولایت ثابت‌قدم و استوار بمانیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به پرستاری ده‌ساله همسر شهید از وی، تأکید کرد: همسر شهید سید نور خدا موسوی همانند حضرت زینب (س) توانست به‌خوبی به‌عنوان یکی پرستار از شهید مراقبت کند.

"سید نور خدا موسوی" در دفاع از آرمان‌های نظام و حریم ولایت مردانه ایستادگی کرد

جانشین مرزبانی ناجا، گفت: "سید نور خدا موسوی" از جمله بزرگ مردانی است که تا پای جان در دفاع از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حریم ولایت مردانه ایستاد و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

سردار "احمدعلی گودرزی" در مراسم اولین سالگرد شهادت شهید شاخص "سیدنورخداموسوی" با بیان رشادت‌ها و دلاوری‌های مردم لرستان چه قبل از انقلاب در جبهه  مبارزه با طاغوت و چه بعد از انقلاب در 8 سال دفاع مقدس که موجب فخر و مباهات ایران اسلامی است، گفت: اوج دلاوری مردی‌های رزمندگان لرستان در عملیات "حاج عمران" بود که لشکر همیشه پیروز 57 به‌عنوان خط‌شکن این عملیات راه را برای عملیات دیگر و فتح الفتوح های رزمندگان اسلام باز کرد.

وی افزود: از دیگر عملیاتی که می‌توان اوج خلوص نیت و سربازی رزمندگان لرستان را دید در منطقه شلمچه رخ داد و در این عملیات بیش از 400 شهید از این استان به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

جانشین مرزبانی ناجا ادامه داد: امتیاز رزمندگان لرستان به دلیل موقعیت جغرافیایی نقش پشتیبانی از جنگ بود که از آن می‌توان اوج سخاوت و ایثار مادران و همسران و بانوان این استان را به‌وضوح مشاهده کرد.

 سردار گودرزی با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در اوصاف رشادت‌های مردمان لر که فرمودند «رزم مردمان لرستان بیش از آن‌که شنیدنی باشد دیدنی است چراکه من به‌شخصه در سال 59 دلاوری‌های آنان را از نزدیک دیده‌ام»، بیان داشت: لرستان به‌عنوان خاک‌ریز دوم جنگ، دومین استان صدمه‌دیده از جنگ بود که با تقدیم 6 هزار و 300 شهید دین خود را به انقلاب ادا کرد تا جایی که شهرستان پل‌دختر به‌عنوان هویزه ثانی شناخته شد.

وی در ادامه تصریح کرد: شهید «سید نور خدا موسوی» نمونه‌ای از بزرگ مردانی است که تا پای جان در دفاع از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حریم ولایت مردانه ایستاد و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکرد و ما خود را مدیون این شهدا می‌دانیم.

جانشین مرزبانی ناجا در پایان، گفت: امروز نیروی انتظامی خود را خادم مردم می‌داند و در حراست و حفاظت از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حریم ولایت چه در درون شهرها و چه در مرزها تا آخرین قطره خون ایستادگی و مقاومت می‌کند.



شایان ذکر است سید نور خدا موسوی مفرد؛ (زاده ۱ شهریور ۱۳۴۹، مرگ ۱۳۹۷/۰۸/۱۵ خرم‌آباد) نظامی و جانباز 100 درصدی اهل لرستان بود.
نور خدا موسوی تکاور نیروی انتظامی و فرمانده یگان تکاوری زاهدان بود که در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۷ هنگام درگیری با گروه جندالشیطان به سرکردگی عبدالمالک ریگی براثر اصابت یک گلوله دو زمانه به سرش در منطقه پل شکسته لار شدیداً مجروح شد.
هم‌رزمانش پیکر وی را به بیمارستان زاهدان منتقل می‌کنند ولی بعد از عمل در وضعیت درمان وی بهبودی حاصل نشد و او با عنوان جانباز ۱۰۰ درصد بدون هیچ حرکت فیزیکی بازندگی نباتی 10 سال را در کما گذراند.
موسوی شامگاه 15 آبان 97، در شب رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، شهید زنده ایران و لرستان آسمانی شد.










برگزاری مراسم سالگرد شهید سید نورخدا موسوی با حضور پدر شهید حججی + تصاویر

دیدگاه‌ها  

#1 68 1398-08-15 23:59
یکی از افتخاراتم اینه که همشهری شهید سرافراز سید نورخدا موسوی ام.
روحش شاد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا