یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد باید مطالبه‌گر باشند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، حبیب‌الله خجسته‎پور در جلسه با مدیران تشکل‎ها و NGO های استان اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد از مطالبه‌گران جامعه هستند و جایی که وظیفه دولت در معنای عام انجام یک مسئولیتی است سازمان‌های مردم‌نهاد باید مطالبه‌گر باشند.
وی ادامه داد: از دولتی کردن این سازمان‌ها بپرهیزیم و چون جامعه‌ای هستیم که بر مبنای دیدگاه حاکمان زندگی کردیم شاید از سوی مردم و دولتمردان برخی از مسئولیت‌های را که دولت بخواهد واگذار کنیم نه مردم بپذیرند و نه دولت انجام دهد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: در کشور و استان ما این نگاه وجود دارد که خیلی از کارها باید توسط دولت انجام دهد.
خجسته پور اضافه کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد باید مطالبه‌گر باشند از دولتی‌ها نه از آنان کمک بخواهیم که در راستای خواسته منافع خود کمکمان کنند بلکه باید مطالبه‌گر در راستای انجام کارهای مردم باشیم.
وی بابیان اینکه سمن‌ها علم محور بودن را در برنامه‌ها داشته باشند، تاکید کرد: اگر علم محور نباشیم ممکن است فعالیتمان به خطا برود و نتیجه عکس دهد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان افزود: مرجع بودن فعالیت‌های غیرانتفاعی بر فعالیت‌های انتفاعی ضروری است و خوشبختانه این نگاه انتفاعی امروز در حال کمرنگ شدن است.
وی گفت: حضور سازمان‌های مردم نهاد با نیت غیرانتفاعی بودن و در راستای زیستی بهتر در جامعه است.
خجسته‌پور با بیان اینکه نگاه دولت تدبیر و امید به سمن‌ها مثبت و تلاش در گسترش کمی و کیفی این سازمان‌هاست، عنوان کرد: امیدوارم استان ما از این فرصتی که ایجاد شده بهترین بهره را ببرد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان تاکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد در کنار غیرانتفاعی و اجتماعی بودن باید از کار سیاسی به دور باشند و فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی خود را وارد فعالیت‌های مدنی نکند.
خجسته‌پور ادامه داد: وقتی به دنبال توسعه هستیم این مهم هزینه‌بر است و قابل کتمان نیست اگر می‌خواهیم توسعه کنیم جایی باید هزینه پرداخت کند.
وی تصریح کرد: در مورد خانه تشکل‌ها، دولت لایحه‌ای را تنظیم و تقدیم مجلس کرده و امیدواریم شاهد تصویب آن در مجلس باشیم تا وجه قانونی پیدا کند.


دیدگاه‌ها  

#1 شرفی 1396-03-28 17:17
با سلام
این متن مرتبط با این خبر نیست، اما لطفا در ارتباط با تجمع مردم در موسسه ???? در خرم اباد و عدم پرداخت پول مردم خبر تهیه کن که دلیلش چیه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا