یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: آلوده شدن 4 نفر به تب کریمه کنگو در الیگودرز، نشان می‌دهد؛ اقدامات خوبی تاکنون صورت نگرفته است.
به گزارش یافته، محمد خدابخشی در شورای سلامت شهرستان الیگودرز افزود: الیگودرز نیازمند توجه ویژه و اقدامات مؤثرتری برای مقابله با این بیماری است اما دامپزشکی این شهرستان با مشکل امکانات و نیروی لازم مواجه است.
جهانیان فرماندار الیگودرز نیز در این شورا گفت: کشتارگاه این شهرستان اتاق پیش سرد ندارد اما تمامی امکانات شهرستان برای مقابله با این بیماری بسیج شده است.
توکلی مدیر کل دامپزشکی استان لرستان هم در این شورا گفت: از مجموع هزار نیرو که قرار است در سازمان دامپزشکی کشور استخدام شوند؛ 60 نفر سهمیه لرستان است و 25 خودروی حمل گوشت به استان واگذار خواهد ‌شد./منبع: خبرگزاری صداوسیما
 
تب خون‌ریزی‌ دهنده‌ی ویروسی کریمه‌ کنگو (CCHF)
 یک بیماری مشترک بین انسان و حیوانات به شمار می‌رود. این بیماری در اصل مخصوص حیوانات است؛ طیف گوناگونی از حیوانات شامل حیوانات وحشی و اهلی مثل گوسفند، بز و گربه قابلیت میزبانی ویروس تب کریمه را دارند. بیماری CCHF در بیشتر مواقع توسط کنه منتقل می‌شود که همه‌گیری بالایی هم دارد.
اولین راه ابتلا به این ویروس، تماس مستقیم فرد با خون یا ترشحات بدن حیوان یا لاشه‌ی حیوان آلوده به ویروس است. در روش دوم، فرد به‌طور غیرمستقیم توسط کنه‌ای آلوده‌ای می‌شود که از خون حیوان آلوده تغذیه کرده باشد؛ این روش در بین حیوانات اهلی و انسان‌ها شیوع بالایی دارد. در روش سوم، ویروس از انسان به انسان منتقل خواهد شد؛ بنابراین فرد سالم با تماس مستقیم با خون یا ترشحات بدن فرد بیمار به این ویروس مبتلا می‌شود که سرایت آن در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی احتمال بالاتری دارد.
 شش ماه اول سال و در طول گرمای هوا، شرایط مناسبی برای رشد این ویروس به‌حساب می‌آید. اگرچه شیوع این بیماری سریع و جزو بیماری‌های کشنده به‌حساب می‌آید؛ اما تشخیص زودهنگام تب کریمه‌ کنگو قابل درمان است. از طرف دیگر زیرساخت‌های سیستم بهداشتی ایران هم قابلیت کنترل و درمان این بیماری ویروسی را دارا هستند و نباید نگرانی خیلی بالایی از آن داشت. با این حال رعایت نکات بهداشتی خاص برای مصرف‌کنندگان نهایی و تهیه‌ی بهداشتی گوشت از جمله‌ موارد مهم پیشگیری به‌حساب می‌آید.

دیدگاه‌ها  

#1 معلم دانشگاه درخرم آباد 1396-03-26 14:57
باسلام خدایاتراقسم میدهیم به این شبهای عزیزمسولین استان لرستان بفکراین سه راهی گلدشت وآسفالت خیابانهای خراب باشندواین پارک شهیدامیدی راتجهیزبه وسایل ورزشی وبازی بکنند
نقل قول کردن
#2 سعید 1396-03-26 16:38
موضوع خبر تب کریمه است ، فکر کردم برای بیماران دعا میکنی ، این وسط سه راهی گلدشت و اسباب بازی مشگل شده برای شما
نقل قول کردن
#3 رضا 1396-03-29 12:32
سلام یافته جان
مگه کامنتها بعداز کنترل مسئولان محترم سایت ثبت نمیشه؟ درج مطالب بی ربط با موضوعات یا خبرها زیاد اتفاق میفته لطفا بیشتر نظارت کنید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا