یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رأس ساعت ۸ صبح امروز پانزدهم تیرماه فرایند رأی‌گیری در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش یافته، با همت همه دست‌اندرکاران در برگزاری فرایند انتخابات، رأی گیری در سراسر کشور رأس ساعت ۸ صبح آغاز شد.
تمامی شعب استان نیز آماده به کار هستند.
در قانون پیش‌بینی شده که مرحله اول انتخابات در ۱۰ ساعت انجام شود اما انتظار می‌رود ساعات دیگری نیز برای شرکت در انتخابات تمدید می‌شود .
شناسه نامزدهای راه یافته به مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به شرح ذیل می باشد؛
🔹️آقای مسعود پزشکیان- فرزند محمد علی - شناسه نامزد ۲۲
🔹️آقای سعید جلیلی- فرزند محمدحسن- شناسه نامزد ۴۴
 🔹️همچنین به استناد اصل «۱۱۷» قانون اساسی  و تفسیرشماره ۲۷۶۴ مورخ ۱۳۶۴/۴/۵ شورای محترم نگهبان، در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ملاک انتخاب، کسب اکثریت نسبی آراء می باشد.
انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری جمعه هفته گذشته ( هشت تیر ۱۴۰۳) با رقابت میان مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و مصطفی پورمحمدی برگزار شد، اما هیچ یک از نامزدها نتوانستند حد نصاب لازم را به دست بیاورند و از مجموع ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵رای شمارش شده مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و۹۹۱ رای و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رای به مرحله دوم راه یافتند.

افزایش قابل توجه مشارکت مردم لرستان درانتخابات ریاست جمهوری

رئیس ستاد انتخابات استان لرستان گفت:   آمار مشارکت مردم لرستان در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری نسبت به دور گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

احسان یاوری امروز در ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری استان با اشاره به اینکه تاکنون مشکل خاصی در روند برگزاری انتخابات گزارش نشده است ، اظهار داشت:

 طبق رصدهای انجام شده  ۹۹ درصد استعلام‌ها در شعب اخذ رای استان آنلاین بوده، در برخی نقاط به صورت جزئی به دلیل گرمای هوا مشکلاتی  پیش آمده اما قابل توجه نیست.

یاوری با اشاره به اینکه حضور بازرسانی  که در شعب اخذ رای حاضر می‌شوند تنها با حکم استاندار و هئیت بازرسی استانداری است، تاکید کرد: قطعا حضور هر بازرسی با عنوان  دیگر از جمله وزارت کشور مورد تایید ما نیست.

وی به شناسایی چند نفر که با عنوان بازرس وزارت کشور قصد اختلال در روند رای گیری را داشتند، گفت: با اشراف عوامل امنیتی و انتظامی این افراد شناسایی و با آنها برخورد جدی انجام شد.

رئیس ستاد انتخابات لرستان در خصوص شمارش آرا هم توضیح داد: با وجود اتمام فرایند رای گیری در برخی روستاها ، مجوز شمارش آرا تا پایان رای گیری صادر نشده است.

یاوری تاکید کرد: مردم گزارش تخلفات انتخاباتی را از طریق شماره سامد ۱۱۱ اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: از مردم می‌خواهیم حضور در پای صندوق های رای را به ساعات پایانی موکول نکنند.

تشریح وضعیت پایداری ارتباطات و برخط بودن کلیه شعب اخذ رأی در لرستان

مدیر مخابرات منطقه لرستان از برخط بودن ۱۶۳۸ شعبه اخذ رأی در استان لرستان خبر داد.

نبی اله شمسی فر مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: با تلاش شبانه روزی مجموعه مدیران و کارکنان حوزه های مختلف مخابرات در سراسر استان ، اخذ رای در اکثر شعب اخذ رأی  تاکنون بدون هیچ مشکل ارتباطی در حال انجام هست.

وی در این زمینه افزود : از ۱۶۳۸ شعبه اخذ رأی در استان لرستان ۹۴ درصد بصورت APN سیار ، ۶ درصد بصورت کد USSD و صفر درصد شعب بصورت DIALUP در حال اخذ رأی هستند .

شمسی فر گفت : همچنین تیم های فنی و ستادی پایداری شبکه مخابرات را در بخش های فیبرنوری، موبایل، پاور و تغذیه نیرو، شبکه کابل، مایکرویو، سوییچ، دیتا و نقلیه محافظت می کند.

وی با بیان اینکه اکنون ارتباط مخابراتی تمامی شعب اخذ رای برقرار و پایدار است افزود: مهندسان و متخصصیان مخابرات تا پایان دور دوم  انتخابات ریاست جمهوری در محل کار حضور خواهند داشت.

با منتشر کنندگان آمار غیر رسمی نتیجه انتخابات در لرستان برخورد خواهد شد

 رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی لرستان ضمن هشدار به برخی فعالان حوزه فضای مجازی گفت: شهروندان هرگونه آمار در خصوص نتايج شمارش آراس انتخابات را از طريق مراجع رسمی و قانونی پیگيری کنند.

به گزارش یافته، سرگرد حسين سپه وند گفت: با توجه به نزديک شدن ساعات پايان زمان رأي گيري در مرحله دوم انتخابات چهاردهمين دوره رياست جمهوري، شهروندان هرگونه آمار را از طريق مراجع رسمي و قانوني پي گيري کرده و به برخي مطالب درج شده در فضاي مجازي که به صورت غيررسمي منتشر مي شود توجه نکنند.

 سرگرد سپه وند وي با اشاره به اينکه انتشار هرگونه مطالب کذب و غير واقعي پيگرد قانوني خواهد داشت به فعالان فضاي مجازي توصيه کرد؛ از ارائه و انتشار هرگونه آمار در خصوص شمارش و نتايج آراي انتخابات تا قبل از زمان اعلام رسمي توسط وزرات کشور، اکيدأ خودداري کنند و در صورت بي‌توجهي به اين مهم، مراتب از طريق مراجع  قضایي پي گيري خواهد شد.

  سرگرد سپه وند گفت: از شهروندان تقاضا داريم که اخبار مربوط به نتايج آراي شمارش شده را از طريق منابع معتبر پيگيري کرده و از بازنشر اخبار و نتايجي که به صورت رسمي اعلام و تائيد نشده است خودداري کنند.

حضور حماسی مردم لرستان در انتخابات ریاست جمهوری

مردم لرستان با حضور پر رنگ و حماسی خود در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برگ زرین دیگری بر افتخارات دفتر انقلاب اسلامی افزودند.

 

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1403-04-15 17:18
انشاالله پزشکیان پیروز میدان میشود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا