یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان از شناسایی و معرفی ٣٠۵ فرد خاطی در آتش سوزی‌های مزارع کشاورزی به مراجع قضایی در سالجاری در استان خبر داد.
به گزارش یافته، علی سالاروند روز شنبه در جمع خبرنکاران در این خصوص گفت: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست استان با همکاری پرسنل جهاد کشاورزی با گشت و کنترل و پایش مزارع کشاورزی در سالجاری تاکنون ٣٠۵ نفر از افرادی که اقدام به آتش زدن کاه و کلش و پسماند‌های کشاورزی نموده بودند را شناسایی و به دلیل ایجاد آلودگی و تهدید علیه بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی نمودند.
سالاروند افزود: طبق ماده ۲۰ قانون هوای پاک انباشت پسماند‌های بیمارستانی و صنعتی در معابر عمومی و فضای باز یا سوزاندن آن‌ها و انباشتن پسماند‌های خانگی و ساختمانی در معابر عمومی و فضای باز خارج از مکان‌های تعیین شده توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یا سوزاندن آن‌ها و همچنین سوزاندن بقایای گیاهی اراضی زراعی پس از برداشت محصول ممنوع بوده و متخلف حسب مورد به جزای نقدی درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان با اشاره به عواقب و تبعات منفی سوزاندن بقایای گیاهی یا به عبارتی کاه و کلش سوزی بر میکروارگانیسم‌های مفید خاک و ایجاد فقر خاک در اثر حذف هوموس آن و تأثیر منفی آتش زدن مزارع بر بافت خاک و از همه مهم‌تر آلودگی شدید هوا گفت: طی دو هفته اخیر هشت متخلف که اقدام به آتش زدن کاه و کلش زمین‌های کشاورزی کردند، دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.
وی از همه کشاورزان عزیز خواست در این زمینه با ادارات همکاری نموده و از آتش زدن بقایای گیاهی که دارای تبعات منفی بسیاری زیادی است، بطور جدی خودداری نمایند. و همچنین از همه مردم خواست در صورت مشاهده تخلف ناشی از سوزاندن کاه و کلش، مراتب به ادارات حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی، پلیس ۱۱۰، بخشداری‌ها و دهیاری‌های محل خود اطلاع دهند.

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1403-04-10 20:23
متاسفم که خود کشاورزان و مردم محلی ناخواسته با آتش زدن باعث از بین رفتن جنگل‌های بلوط در زاگرس می‌شوند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا